رله مشعل گازی یک قطعه تمام الکترونیکی است البته که رله های مکانیکی و الکترونیکی هم با برند ساترونیک ساخته کشور سوئیس نیز در بازار موجود است که از قیمت بالایی برخوردار است . در ایران با توجه به عمر بالای شبکه برق‌رسانی جریان برق همیشه در نوسان است و این نوسانات قاعدتا به تمامی قطعات و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی صدمه وارد می‌کند . رله مشعل گازی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با نوسان جریان ممکن است معیوب گردد .

اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هرگاه مشعل خاموش شود و در طول روز به دفعات خاموش شود دلیل بر خرابی رله مشعل نیست .

بهتر است که در ابتدا این موارد چک شود:

  • وجود جریان یکنواخت گاز و عدم کاهش فشار گاز که می توانید از طریق شعله اجاق خوراک پزی در ساختمان این موارد را چک کنید و در صورت نیاز با امداد شرکت گاز تماس داشته باشید.
  • از وصل کردن کابل و جریان برق و مشعل و همچنین برقراری ارتباط با ترموستات اطمینان حاصل کنید از باز بودن مسیر دودکش جهت تخلیه آلاینده های حاصل از سوختن مشعل مطمئن شوید.

پس از بررسی این موارد از آنجا که قبلاً پیشنهاد شده که همیشه یک  رله زاپاس در موتورخانه داشته باشید که از سلامت آن اطلاع دارید ، جایگزین رله روی مشعل کنید . اگر مشعل روشن شد و به کار خود ادامه داد مشخصاً رله مشعل خراب است که لازم است در صورت داشتن گارانتی به شرکت تولید کننده یا فروشنده جهت استفاده از گارانتی یا خدمات پس از فروش مراجعه کنید در غیر اینصورت رله جدید با گارانتی مطلوب خریداری کنید . اگر مشعل روشن نشد سریعاً با متخصصین و تعمیرکار با تجربه جهت تعمیر و سرویس مشعل تماس بگیرید و اجازه ندهید افراد عادی و یا کارآوران مدعی و غیر حرفه‌ای مشعل را دستکاری و به اصطلاح مهندس بازی در بیاورند پایدار و برقرار باشید. برای دریافت خدماتی مانند تعمیر مشعل شوفاژ با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

جهت افزایش ایمنی و استاندارد در موتورخانه به جزئیات ذکر شده مقاله ی اختصاصی نصب مشعل مراجعه کنید .

 

 

به این مطلب امتیاز دهید...
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.