ساخت-جکوزی

شاید زمانی تصور اینکه انسان در ملک و حریم شخصی خود دریا و لذت شنا کردن در کنار خانواده و دوستان خود در نهایت امنیت و آرامش و بدون دخالت و تأثیر عوامل خارجی را تجربه کند بسیار غیر ممکن به نظر می رسید اما به لطف پیشرفت تکنولوژی و دستیابی بشر به راه حل های صنعتی و شیمیایی امروزه شاهد احداث و بهره‌برداری انواع و اقسام استخرهای بزرگ و کوچک با زیبایی‌های چشم‌نواز هستیم اما پشت صحنه این زیبایی‌ها که یک روی سکه است روی دیگه سکه خشن و کاملاً صنعتی است که مهم ترین عامل زلال ، بهداشتی و شفاف بودن آب استخر و جکوزی میباشد . این روی سکه موتورخانه و تصفیه خانه می باشد که طراحی ، اجرا و بهره برداری از آن بسیار حائز اهمیت است اگر بخواهیم به ترتیب و اولویت توضیحاتی در زمینه ساخت جکوزی مناسب و اصولی  ارائه کنیم باید ابتدا در مورد ساخت کاسه استخر و جکوزی توضیحاتی ارائه شود و نکات کلیدی و مهم را بیشتر مد نظر قرار دهیم .

فوایدی که جکوزی برای سلامتی و آرامش انسان ها دارد، بر هیچ کس پوشیده نیست. در گذشته جکوزی خانگی را بیشتر در خانه های بزرگ لاکچری می دیدیم. اما حال شما می توانید با صرف هزینه مناسب نسبت به ساخت جکوزی در منزل خود اقدام کنید و از این حوضچه پرفایده در منزل تان لذت ببرید. ساخت جکوزی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مدرن، فعالیت تخصصی گروه اول سرویس است که این مجموعه افتخار دارد که در بیشتر پروژه ها شرکت کرده و توانسته است رضایت مشتری خود را جلب کند.

 

صفر تا صد ساخت جکوزی

صفر-تا-صد-ساخت-جکوزی

ابتدا نیروهای کاربلد ما به محل مورد نظر اعزام می شود و نقشه ساخت جکوزی را بررسی می کنند. این که محل قرارگیری جکوزی، سایز و مدل هندسی  ساخت جکوزی گرد و ساده یا به شکل دیگر باشد، نقشه ای متناسب با آن را طراحی می کنند.

به طور کلی مراحل ساخت جکوزی شامل موارد زیر می شود:

  • اجرای سیستم لوله کشی

اولین مرحله ساخت جکوزی، اجرای سیستم لوله کشی جکوزی است. در این مرحله دو لوله آب سرد و لوله آب گرم به وان وصل می شود. برای گرم کردن آب داخل جکوزی می توان از دستگاه های گرم کن و المنت ها استفاده کرد. هم چنین برای افزایش فشار و حجم آب داخل جکوزی، از شلنگ و جت های هوا در ساخت جکوزی استفاده می کنند.

  • جایگذاری رینگ ها در جکوزی

رینگ مهم ترین تجهیزات مربوط به جکوزی است و محلی که نازل های جکوزی روی آن قرار می گیرند گفته می شود. محل تعبیه رینگ در دو قسمت بالا و پایین وان است یک نکته مهم این است که در زمان جایگذاری رینگ ها، رینگ انتخابی باید هم قطر و مناسب با فشار آب باشد.

  • ساخت وان جکوزی

این مرحله با بتن و آجر چینی صورت می گیرد. آن چه در این مرحله مهم است مرحله آب بندی که باید کاملا حرفه ای و اصولی انجام شود. هم چنین آب بندی ثانویه هم نیاز است که با متریال مناسب انجام می شود.

  • اجرای نازک کاری و سرامیک کاری

این مرحله که آخرین مرحله ساخت جکوزی است. که در تمامی این مراحل ساخت جکوزی خانگی یا جکوزی ساده به سلیقه مشتری انجام می شود. تمام طرح های نهایی و مدل و رنگ سرامیک ها را مشتری انتخاب می کند.

 

ظرفیت جکوزی

ظرفیت های جکوزی متفاوت هستند و بر اساس سفارش مشتری طراحی و تولید می شود. جکوزی بر اساس نفرات به دو دسته جکوزی تک نفره و جکوزی چند نفره دسته بندی می شود. هم چنین تعداد نازل ها و مکان قرارگیری نازل ها به دلخواه و سلیقه مشتری انتخاب می شود.

 

تجهیزات جکوزی

تجهیزات-جکوزی

تجهیزات جکوزی بسیار متنوع هستند که اصلی ترین از آن ها شامل پمپ جکوزی، فیلتر تصفیه آب، هیتر جکوزی اسکیمر و تجهیزات نور و روشنایی می شود. مجموعه اول سرویس در زمینه فروش تجهیزات استخر ، جکوزی و سونا با بهترین کیفیت نیز فعالیت دارد.

  1. پمپ جکوزی

جز تجهیزات مهم در احداث جکوزی محسوب می شود که می تواند آب را با سرعت وارد یا خارج کند و اجزای دیگر جکوزی را هم همراهی کند.

  1. فیلتر تصفیه جکوزی

فیلتر تصفیه جکوزی برای تمیزکردن جکوزی به کار می رود و وظیفه دارد که کثیفی های داخل آب را بگیرد و یک آب شفاف به شما ببخشد

  1. جت جکوزی

یکی دیگر از تجهیزات جکوزی به شمار می رود که مخلوط از هوا و آب را با فشار زیاد به بیرون می راند. جت جکوزی از دو قطعه اصلی تشکیل به نام پایه و سرجت تشکیل شده است. پایه جت در قسمت پشت دیواره جکوزی نصب می شود و دیفیوزر، اتصالات هوا و آب، قاب و چشمی و نازل را در بر می گیرد. سر جت هم برای اتصال به پایه جت ها به کار می رود.

  1. هیتر جکوزی

هیتر جکوزی آب داخل جکوزی را گرم می کند. انواع مختلفی از هیتر جکوزی در بازار وجود دارد که نوع برقی آن از لحاظ کاربری راحت تر و کم حجم تر است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد جکوزی تعیین کننده ابعاد هیتر جکوزی می باشد؛ پس در هنگام خرید هیتر به این نکته توجه کنید.

  1. اسکیمر جکوزی

اسکیمر جکوزی یا کفگیر جکوزی، ذرات روی سطح آب را جمع‌آوری می کند و آب روی سطح را به بخش تصفیه می فرستد.

  1. تجهیزات روشنایی

تجهیزات روشنایی برای زیباتر شدن هر چه بیشتر محیط و نور پردازی داخل جکوزی به کار برده می شود که شامل لامپ های روشنایی برای واحدهای خصوصی می باشد.

 

ساخت جکوزی خانگی

ساخت-جکوزی-خانگی

اگر بخواهیم از لحاظ استاندارد جکوزی خانگی را با جکوزی مراکز عمومی مقایسه کنیم، تفاوت چندانی با هم ندارند. اما وجود یک جکوزی اختصاصی در ویلا یا منزل شما باعث می شود که فرد در هر ساعتی که بخواهد از آن استفاده کند و از آن لذت ببرد. پس با ساخت جکوزی در ویلا یک مکان شیک و خاص برای منزل تان فراهم کنید.

 

وان جکوزی خانگی

وان جکوزی جزء تولیدات و خدمات اول سرویس است. اگر جای کافی برای ساخت وان ندارید یا بودجه احداث جکوزی از بودجه شما بیشتر است، می توانید وان جکوزی را انتخاب کنید.

 

ساخت جکوزی ساده

برای افرادی که صاحبه سرمایه هستند طراحی شیک جکوزی از اهمیت خاصی برخوردار است. علاوه بر زیبایی مقاومت و ماندگاری اصلی ترین ویژگی جکوزی ساخت اول سرویس است.

گروه تخصصی اول سرویس در احداث جکوزی مقاوم، ساده و باکیفیت شما را همراهی می کنند. برای مشاوره با همکاران ما و اطلاع از قیمت احداث جکوزی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

قیمت ساخت جکوزی

هزینه ساخت جکوزی بسته به تجهیزات و متریال مورد استفاده در آن برند و سایز آن متفاوت می باشد. روش های ساخت فیزیکی پیش ساخته بودن یا آماده بودن نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت احداث جکوزی محسوب می شود. یک نکته دیگر در خصوص این است که هزینه ساخت جکوزی خانگی نسبت به جکوزی های مراکز عمومی بیشتر است. گفتنی است که تعداد نازل به کار رفته در جکوزی بر اساس انتخاب مشتری صورت می گیرد و این ها همه با صرف هزینه هایی همراه است که روی قیمت نهایی پروژه تاثیر می گذارد.

 

شرکت سازنده جکوزی

بهترین اقدام قبل از احداث جکوزی این است که از بهترین خدمات مشاوره جکوزی استفاده کنید. اول سرویس با کادری از مهندسین آماده اند تا در زمینه احداث جکوزی شما را راهنمایی کنند. مقدماتی مانند محل احداث جکوزی، بودجه مورد نیاز، زمان انجام و اتمام کار در اول سرویس بررسی می شود تا بتوانید بهترین انتخاب را در خصوص جکوزی داشته باشید. طراحان ما از طرح های پیشنهادی شما استفاده می کنند و در نهایت کار باکیفیت را در اختیار شما قرار می دهند.

گروه اول سرویس به عنوان شرکت سازنده وان جکوزی با سال های سابقه در عرصه ساخت استخر، سونا و جکوزی با بهترین امکانات و مدرن ترین تجهیزات و شیک ترین طراحی آماده ارائه خدمات احداث جکوزی به شما عزیزان می باشد.

 

 نکات مهم در ساخت جکوزی کدامند ؟

ابتدا کارفرما باید بدانند که از جکوزی چه توقع و رویایی در نظر دارد . سلیقه کارفرما بر نظر مهندس پیمانکار و مجری کار ارجهیت دارد و در نهایت خروجی کار باید مورد پسند کارفرما باشد . این در حالی است که کارفرما نیز باید از تجربیات مهندسان و مشاوران در خصوص امکان سنجی و نحوه اجرا و هزینه های آن استفاده کنند تا در آخر کار نتیجه مطلوبی داشته باشد. اگر پروژه ساختمانی توسط مهندسان طراحی شده باشد به احتمال بسیار تمامی شرایط و موانع مزایا و امکانات مورد بررسی قرار گرفته اما باز هم نیاز به بررسی مجدد کارفرما و مجری احساس می‌شود پس باید هم مهندسین و هم مجری پروژه نکاتی را رعایت کنند و آنها را به کارفرما منتقل کنند این نکات عبارت است از:

۱- انتخاب محل است احداث جکوزی

۲- انتخاب محل احداث تصفیه خانه

۳- در نظر گرفتن عمق مناسب جکوزی

۴-نحوه و امکان سنجی شرایط ساخت جکوزی

۵-انتخاب سیستم جکوزی ( سرریز یا اسکیمر )

۶- بررسی شرایط اجرای لوله کشی جکوزی تا تصفیه خانه

۷- انتخاب نوع لوله های انتقال آب

۸ – بررسی چگونگی و شرایط تولید آب گرم برای جکوزی

۹- تعداد نازلهای جکوزی

 

حال به بررسی و توضیحاتی در مورد این نکات میپردازیم .

 

انتخاب محل احداث جکوزی و تصفیه خانه در ساختمان

انتخاب محل احداث جکوزی تابع سلیقه کارفرماست اما امکان سنجی احداث آن نیز مقوله مهمی ایست . اینکه جکوزی در حیاط فضای باز  یا محیط سر بسته باشد و یا اینکه ابعاد آن امکان اجرا می دهد یا نه ؟ و یا اینکه محل در نظر گرفته شده برای موتورخانه و تصفیه خانه چه فاصله ای از کاسه جکوزی دارد بسیار مهم است ؛ چون هرچقدر موتورخانه و تصفیه خانه به کاسه جکوزی نزدیک باشد بهره‌وری آن بیشتر نیز می‌شود و نیازی به افزایش قدرت و توان پمپ ها نیست . اگر جکوزی داخل ساختمان و سرپوشیده در نظر گرفته شود به واسطه تبخیر آب لازم است حتماً نسبت به تهویه هوا کش مناسب اقدام شود .

 

انتخاب محل تصفیه خانه جکوزی و اهمیت ویژه آن

انتخاب محل تصفیه خانه تابع شرایط خاصی است که مهمترین آن رابطه مستقیم ابعاد تصفیه خانه با سیستم سرریز یا اسکیمر ،  میزان حجم جکوزی ،  نوع سیستم فیلتراسیون و تعداد ،  آن جدا یا مشترک بودن پمپ های مبدل گرمایشی و تصفیه آب و تعداد نازل های جکوزی میباشد .

جهت سیستم سرریز نصب دستگاه منبع بالانس سطح آب استخر و جکوزی لازم است که نصب این منابع نیاز به فضای مناسب وچشمگیری دارد اما سیستم اسکیمر نیاز به منبع بالانس ندارد به هر میزان حجم جکوزی بیشتر باشد به همان میزان به تعداد ،  توان ، قدرت و ظرفیت تجهیزات اضافه می‌شود .  فیلترهای جکوزی در چند نوع فلزی ، فایبرگلاس ،  شنی و الیاف ای ساخته می شود که هر کدام به نسبت تعداد و ظرفیت،  فضای مورد نیاز خود را جهت نصب نیاز دارند.

هر چقدر تعداد نازل های جکوزی و تعداد مسیرهای رفت و برگشت مبدل و تصفیه در نظر گرفته شده برای جکوزی بیشتر باشد ؛ نیاز به نصب پمپ های بیشتری دارد و نصب لوله کشی این پمپ ها مستلزم فضای بیشتری است اگر فرآیند تولید آب داغ یعنی موتورخانه گرمایشی یا پکیج استخری در محل تصفیه خانه می باشد ؛ باید فضایی به نسبت تجهیزات گرمایشی  در تصفیه‌خانه در نظر گرفت یکی از نکات مهم تصفیه خانه این است که بهتر است کف تمام شده تصفیه خانه از کف تمام شده کاسه جکوزی حداقل ۳۵ سانتی متر پایین تر باشد که به اصطلاح آب جکوزی بر تصفیه خانه سوار باشد .

از ملزومات دیگر تصفیه خانه حفر یک چاه  با ظرفیت موتورخانه یا تصفیه خانه در کف آن می‌باشد و در صورت عدم اجرای آن سیستم دفع آب توسط پمپ کفکش در نظر گرفته شود . این چاه یا پمپ کفکش؛  هنگام تخلیه آب استخر ، بک واش و در هنگام حادثه یا تعمیرات نقش مهمی ایفا میکند .

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هرچه محل تصفیه خانه به کاسه استخر و جکوزی نزدیک‌تر باشد فرآیند گرمایش و فیلتراسیون مطلوب تر انجام می گردد .

 

عمق و ابعاد مناسب جکوزی چقدر است ؟

ابعاد مناسب جکوزی نیز تابع سلیقه کارفرماست گاهاً دیده شده که کارفرما با توجه به امکانات و فضای موجود و تامین هزینه ها ؛ استخرهای بزرگتر و جکوزی با تعداد نازل های بیشتر را ساختند اما باید دید که نیاز یک ساختمان یا یک ویلای شخصی با یک استخر عمومی برابر است ؟ .  اگر کمی به گذشته برگردیم استخرها با عمق به مراتب بیشتر ساخته می‌شد که هزینه بسیار زیادی برای گرمایش و فیلتراسیون در بر داشت ؛ در حالی که خطر غرق شدن افراد سالخورده و ناتوان و کودکان نیز به مراتب افزایش می‌یافت . اما اکنون طراحان و مجریان فارغ از ابعاد استخر ، میانگین عمق ۱۶۰ سانتیمتر را در نظر می‌گیرند که هم در مدیریت هزینه ،  کاهش خطرات ناشی از عمق زیاد و  بالاتر بودن کف جکوزی نسبت به تصفیه خانه بسیار تاثیرگذار است .

 

نحوه و امکان‌سنجی شرایط اجرای کاسه جکوزی !

معمولاً جکوزی پایین ترین طبقه ساختمان یا در حیاط و فضای سبز و روباز اجرا می‌شود . در داخل ساختمان ، مهندسان از قبل در بین شناژهای فونداسیون این محل را در نظر می گیرند ؛ هر چند در پروژه های لوکس قابلیت طراحی و ساخت جکوزی در طبقات و حتی روی پشت بام نیز هست که مستلزم محاسبه استحکام بنا می باشد .

کاسه جکوزی به صورت اصولی باید به روش قالب بندی و اجرای بتن مسلح اجرا گردد که عیار بتن و نوع و ضخامت میلگرد ها تاثیر بسزایی در کیفیت کاسه استخر دارد . با توجه به هزینه بالای این اجرا با در نظر گرفتن مقاومت خاک امکان اجرا با آجر و ملات با شرایط ویژه نیز مهیا است . محاسبه ضخامت سیمان کاری سرامیک کاری و آب بندی در ابعاد استخر تاثیرگذار است اما باید بدانید که قبل از اجرای بدنه جکوزی حتماً نسبت به لوله گذاری آن اقدام کنید تا در آینده متحمل هزینه‌های جانبی آن نگردید .

به یاد داشته باشید که برای استحکام کف بدنه و پشت دیوارهای استخر و جکوزی به هیچ عنوان از شفته آهک استفاده نکنید .

 

انتخاب سیستم سرریز یا اسکیمر برای جکوزی !

انتخاب سیستم سرریز یا اسکیمر برای جکوزی علاوه بر سلیقه کارفرما نیازمند بستر مناسب و امکان اجرای آن نیز میباشد . در مورد تفاوت ها ، مزایا و معایب سیستم سرریز و اسکیمر در مقاله ای جداگانه توضیح خواهیم داد اما کافیست بدانید که جکوزی با سیستم سرریز لوکس تر و بهداشتی تر است اما هزینه اجرای آن نیز به مراتب بیشتر است . جکوزی سرریز نیاز بیشتری به فضای موتورخانه و تصفیه خانه دارد این در حالی است که اجرای هر دو سیستم نیاز به تجربه بالای مجری داشته و کارکرد صحیح جکوزی میزان رعایت الزامات و حساسیت را بالا می‌برد .

 

نحوه و شرایط اجرای لوله کشی جکوزی چگونه است ؟

لوله کشی جکوزی به دلیل اینکه زیر کار اجرا می‌شود و در آینده دسترسی به آنها امکان پذیر نبوده و یا هزینه بالایی دارد ، بسیار حساس بوده و نیاز به محاسبات و اجرای دقیق و تجربه بالای مجری دارد .  در مورد تعداد سایز و نوع لوله های مورد نیاز استخر و جکوزی مقاله‌ای تهیه شده که در آینده‌ای نزدیک روی سایت قرار می گیرد تا به کلیات موضوع اشراف پیدا کنید ؛  اما در این مقاله به شرایط اولیه لوله گذاری استخر و جکوزی بسنده می کنیم .

همانطور که قبلا اشاره کردیم هرچه تصفیه‌خانه به کاسه جکوزی نزدیک‌تر باشد بهره‌وری آن بیشتر و از کیفیت بالای آب برخوردار می شوید . لوله گذاری جکوزی به دو صورت اجرا می‌شود لوله گذاری درون کاسه و لوله‌گذاری بیرون کاسه یعنی حدفاصل کاسه یا بدنه جکوزی تا تصفیه خانه . در هر دو صورت با توجه به شرایط ساختمان میتوان لوله گذاری را  قبل یا بعد از اجرای فونداسیون ساختمان و یا  قبل یا بعد از بتن ریزی بدنه و کف جکوزی اجرا کنید . هدف از اجرای لوله کشی استخر گردش و تقسیم مناسب آب از کاسه استخر تا تصفیه خانه جهت تسویه و فرایند گرم کردن آب است ؛ لذا هر مجری تکنیک و استراتژی خاص خود را اجرا می‌کند ؛ اما این اجرا باید در نهایت پاسخگوی نیاز استخر ک جکوزی باشد . در جکوزی علاوه بر موارد فوق فرایند مکش آب جکوزی و بازگشت آب با فشار بسیار بالا از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد .

 

چه نوع لوله ای برای لوله‌گذاری جکوزی مناسب است ؟

اولین نسل لوله های به کار رفته در جکوزی لوله فولادی گالوانیزه بود که معایبی را به همراه داشت که مهمترین آن فرسایش و گرفتگی این لوله در طول مدت زمان بود؛ اما پیشرفت صنعت و ورود سیستم های لوله کشی جدید با ویژگی‌های متفاوت دست طراحان ، مهندسان ،  مجریان و در نهایت کارفرمایان محترم در این زمینه را بازتر کرده است هرچند در یک مقاله مجزا در مورد کلیه لوله هایی که امکان استفاده در سیستم لوله کشی استخر را دارد صحبت می‌کنیم اما در اینجا به نام بردن نوع لوله ها بسنده می کنیم.

 

۱-  لوله های پلی پروپیلن یا  لوله سبز که در حال حاضر به رنگ سفید است و با اتوی مخصوص اتصالات و لوله ها  به یکدیگر متصل می‌شوند

۲- لوله های پلی اتیلن که به رنگ مشکی تولید شده و فرآیند اتصال آنها با راکت مخصوص جوشکاری پلی اتیلن انجام میپذیرد .

۳- لوله های پنج لایه با اتصالات کوپلی یا پرسی

۴- لوله های upvc ( یو – پی – وی – سی )مخصوص استخر که با چسب مخصوص به یکدیگر متصل می شوند .

 

ذکر این نکته الزامی است که انتخاب سایز و تعداد لوله ها متناسب با حجم موجود در کاسه جکوزی و فاصله تصفیه‌خانه تا کاسه رابطه مستقیم دارد . نکته مهم دیگر اینکه بعد از اجرای لوله‌گذاری داخلی و خارجی حتماً نسبت به تست آن با فشار لازم اقدام کنید تا از آب بندی بودن آن اطمینان حاصل کنید .

 

بررسی چگونگی شرایط تولید آب گرم جکوزی !

باید بدانیم که دمای آب جکوزی با نصب و استفاده از تجهیزات کنترلی قابل تنظیم است . اینکه بعضی از دوستان دمای آب خاصی را برای آب درنظر می‌گیرند منطقی نیست و  منطقی تر این است که در موتورخانه و تصفیه خانه شرایط و امکاناتی فراهم شود که قابلیت تولید آب گرم در جکوزی را در یک تلورانس دمایی مشخص داشته باشد .

آب جکوزی به روش غیر مستقیم گرم می شود یعنی آب داغ باید از طریق یک موتورخانه مرکزی یا پکیج مخصوص استخری و یا از طریق پنل های خورشیدی تامین شده و سپس با هدایت به یک مبدل فلزی از طریق انتقال دما آب جکوزی انجام پذیرد . حال اینکه موتورخانه یا پکیج یا پنل خورشیدی چه شرایط و ویژگی هایی داشته باشد در مقاله ای جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند اما آنچه در اینجا لازم به اطلاع‌رسانی است کلیاتی در این زمینه است . نکته مهم در این زمینه این است که ترجیحاً موتورخانه گرمایشی در کنار تصفیه خانه ایجاد شود تا مطلوب ترین نتیجه را در بر داشته باشد .

 

برای انتقال دمای آب داخل موتورخانه به آب استخر جکوزی باید از مبدل های مخصوص استفاده کرد که به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

۱-  مبدل های پوسته لوله ( لوله فولادی قطور و داخل آن لوله های مسی )

۲- مبدل های پوسته لوله استنلس استیل طرح فلکسینوس ( شامل لوله استیل قطور و داخل آن لوله های استیل شیاردار و مواج )

۳- مبدل های صفحه ای

که در مورد هر یک از این مبدل ها در آینده بیشتر توضیح داده می شود .

 

تعداد نازل های جکوزی

در مورد ساخت جکوزی ، در نظر گرفتن ابعاد کاسه متناسب با تعداد افرادی که از جکوزی به صورت همزمان استفاده می‌کنند حائز اهمیت است . قبل از متداول شدن استفاده از جکوزی تصور بر این بود که کاسه جکوزی باید الزاماً برای ۴ نفر ساخته می‌شود اما اینطور نیست جکوزی می‌تواند حداقل برای یک نفر نیز ساخته شود اما باید تجهیزاتِ در نظر گرفته شده متناسب با تعداد افراد باشند . مقوله مهم تر این است که ؛  چه تعداد نازل برای افراد در نظر بگیریم ؟ هر تعداد نازل می تواند برای یک نفر در نظر گرفته شود به شرطی که توان و قدرت پمپ متناسب با تعداد نازل ها در نظر گرفته شود . اصولاً مهندسین باید برای هر یک نازل ؛  حدود نیم اسب بخار قدرت پمپ در نظر گرفته شود یعنی اگر مجموعاً ۱۰ نازل در کاسه استخر موجود باشد باید حداقل پمپی که برای جکوزی در نظر گرفته می‌شود ۱۰ اسب بخار باشد .

نکات مهم و جمع بندی

بهره گیری از مهندسین طراح و محاسب با دانش روز و به کارگیری مجری مجرب و پیمانکار با تجربه و توانا شاید هزینه داشته باشد اما استفاده نکردن از این دوستان و یا انتخاب نادرست در این زمینه به مراتب هزینه بیشتری دارد

مبحث آب بندی استخر بسیار بسیار حساس بوده و مرز بین استفاده کردن از جکوزی و بلا استفاده بودن آن همین مبحث آب بندی استخر است بسیار بسیار دقت کنید و این را بدانید که وظایف آب بندی کار  قبل از ساخت کاسه استخر شروع می شود .

اگر تصفیه خانه شما در زمین احداث می‌شود حتماً نسبت به ایزوله و آب بندی کردن دیواره و کف آن اقدام کنید .

اگر موتورخانه شما نیز در تصفیه خانه ایجاد می‌شود دودکش و هم هواکش مناسب در نظر بگیرید . منتظر مقالات بعدی ما باشید امیدواریم که این مقاله مورد پسند واقع شده باشد و کارآمدی آن ، راهگشای شما قرار بگیرد.

مجموعه اول سرویس با ارائه خدمات باکیفیت در زمینه طراحی، ساخت جکوزی و حتی سرویس و نگهداری استخر و ساخت تصفیه خانه استخر و لوله کشی جکوزی و همچنین ساخت آبنما به شکل کاملا حرفه پاسخگوی نیاز شما مشتریان محترم می باشد. برای مشاوره با کارشناسان ما و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 سوالات متداول در رابطه با ساخت جکوزی :

چرا برای احداث جکوزی اول سرویس را انتخاب کنیم؟

سال ها سابقه در عرصه ساخت جکوزی بهره گیری از دانش طراحان حرفه ای و معماران با تجربه، وقت شناسی و مشتری مداری تنها بخشی از ویژگی های اول سرویس هستند

نحوه ارتباط با اول سرویس چگونه است؟

شما می توانید جهت اطلاعات در خصوص مشاوره ساخت جکوزی با کارشناسان حرفه ای ما با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

برآورد هزینه احداث جکوزی به چه صورت است؟

عواملی چون کیفیت مواد، برند مصالح ابعاد و کیفیت طراحی و نوع اجرا عوامل تاثیر گذار روی قیمت ساخت جکوزی محسوب می شوند.

5/5 - (2 امتیاز)
7 پاسخ
  1. سلمان
    سلمان گفته:

    برای نصب جکوزی اگر راه فاضلاب نداشته باشیم مشکلی دارد از فاضلاب کفشور حمام استفاده کنیم؟

    پاسخ
  2. سیما
    سیما گفته:

    سلام
    آیا نصب جکوزی از لحاظ قانونی در آپارتمان ممنوع است و آیا مدیر ساختمان میتواند مانع از استفاده آن شود؟
    ممنون

    پاسخ
  3. میلاد
    میلاد گفته:

    با عرض سلام ببخشید، پریزبرق جکوزی خانگی در ارتفاع چند سانتی حمام ودر کدام طرف جکوزی نصب می شود؟ آیا نصب این پریز در این ارتفاع داخل حمام مشکل سازنیست؟! با تشکر فراوان.

    پاسخ
  4. دانیال
    دانیال گفته:

    سلام
    آیا با نصب موتور و سوراخکاری امکان تبدیل وان فایبر گلاس به وان جکوزی وجود دارد؟

    پاسخ
  5. فرمان
    فرمان گفته:

    سلام ، آیا می توان برای تخلیه وان جکوزی ، بجای استفاده از آبرو کف حمام ، از آبرو روشویی که در ارتفاع 40 سانتی متری از کف حمام قرار دارد استفاده کرد ؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.