لوله-کشی-جکوزی

برای اینکه بتوانید تاسیساتی چون استخر، سونا و جکوزی خود را با کیفیت و دوام بالا نصب کنید، باید از کارشناسان این حرفه کمک بخواهید.  کارهای اجرایی و تاسیساتی خصوصا ساخت جکوزی و همچنین سرویس و نگهداری استخر از پیچیدگی و قوانین خاصی برخوردار هستند، اصلی ترین تاسیسات داخل جکوزی، لوله کشی آن می باشد.  لوله کشی جکوزی یکی از خدمات اول سرویس در زمینه تاسیسات می باشد و شما را در ساخت جکوزی و نحوه لوله کشی وان جکوزی همراهی خواهد کرد. فراموش نکنید که هر کدام از کارشناسان بر طبق استانداردهای مشخص ، لوله کشی را انجام می دهند و تخصص و مهارت آن ها باعث افزایش کارایی و کیفیت کار می شود.

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

نحوه-لوله-کشی-آب-جکوزی

نحوه لوله کشی آب جکوزی

دو لوله آب گرم و آب سرد به وان جکوزی متصل می شوند. سایز لوله های جکوزی باید با هم متناسب و مدار گردش آب گرم و سرد استخر و جکوزی می تواند مشترک یا کاملا جداگانه باشد.

در طراحی جکوزی چندین دریچه تخلیه آب در نظر گرفته می شود. در صورتی که یکی از این دریچه ها با مانعی مسدود بشود، آب از دریچه دیگر جکوزی تخلیه می شود.

عمق جکوزی کم اما قدرت مکش جکوزی بیشتر از استخر است. این مکش بالا در دریچه تخلیه آب گرداب را به وجود می آورد برای جلوگیری از تخلیه یکباره دریچه باید از پوشش های محدب استفاده شود.

لوله کشی جکوزی با توجه به نوع جکوزی اعم نوع پیش ساخته و یا نوع قابل اجرا در محل متفاوت می ‌باشد. سیستم لوله کشی های جکوزی اماده یا پیش ساخته بسیار ساده و برای مصارف خانگی مناسب هستند. اما در لوله کشی دورن ساختمانی جکوزی دو مدار برای لوله کشی وجود دارد که دقیقا مشابه مدارهای لوله کشی استخر هستند.

  • مدار اول

در مدار اول لوله کشی به شکلی است که آب بعد از اینکه توسط دریچه تخلیه و مکیده شد، وارد مدار تصفیه می شود. سپس آب به سمت پمپ می رود و با فشار پمپ به صافی اصلی هدایت می شود.

شما مشتریان محترم می توانید با قرار دادن یک شیر چند راهه بخش از مدار را به سمت مبدل هدایت کنید تا بعد از گرم شدن دوباره آب وارد وان جکوزی شود.

  • مدار ایرجت

مدار دوم در لوله کشی های جکوزی مدار ایرجت نام دارد. در این مدار آب از دریچه های تخلیه می گذرد و ابتدا وارد صافی و سپس وارد پمپ ایرجت می شود. در این صورت با فشار به سمت کلکتور داخل ایرجت ها هدایت می شود.

این کلکتورها به نحوی طراحی شدند که هوا را از سمت دیگر دریافت می کنند. بنابراین آب و هوا در کلکتور به شکل مخلوط در می آید و با سرعت وارد وان جکوزی می شود.

 

گرم کردن آب

در سیستم لوله کشی های جکوزی برای گرم کردن آب از فیلترهای فشنگی استفاده می کنند. دمای آب جکوزی باید 13 درجه سانتی گراد بیشتر از آب استخر باشد تا بتواند خواص درمانگری بیشتری داشته باشد. گرم کردن آب به وسیله گرم کن های پیش ساخته و دیگ های حرارتی امکان‌پذیر می باشد.

داخل برخی از جکوزی ها سیستم های گرم‌کننده یا المنتی وجود دارد که به واسطه ترموستات آب را به شکل خودکار گرم نگه می دارند. اگر در جکوزی المنت به کار رفته باشد، باید لوله سرد ورودی جکوزی را با یک سه راهی داخل جکوزی تعبیه شود. لازم به ذکر است که اصلی ترین بخش جکوزی سیستم گرمایش آب آن است؛ چون کارکرد جکوزی با آب گرم است. در صورتی که گرمایش آب به خوبی اتفاق نیفتد، جکوزی کارایی خود را از دست خواهد داد.

 

پمپ گردش آب در لوله کشی جکوزی

در سیستم لوله کشی پمپ گردش آب بسیار اهمیت دارد. پمپ بایستی بر افت فشارهای ایجاد شده در مسیر آب غلبه و دبی موردنیاز را تامین کند.به این شکل می توان به دفعات آب را در جکوزی تعویض کرد.

در برخی از جکوزی ها از پمپ های دو سرعتی استفاده می کنند که در این حالت آب با سرعت بیشتر فیلتر می شود و به گردش در می آید.

برای انتخاب پمپ جکوزی باید دبی مورد نیاز بر اساس حجم کاسه جکوزی و نرخ تعویض آب استاندارد محاسبه کرد. البته کارکرد پمپ با سرعت پایین هم برای ماساژ ملایم مناسب می باشد.

 

جت های پاشش آب

جت-های-پاشش-آب

یکی دیگر از اجزای مهم در لوله کشی های جکوزی جت های پاشش آب هستند. چون آن چه تاثیرات درمانی و لذت بخش استفاده از جکوزی را فراهم می کند عملکرد صحیح چت های پاشش می باشد.

جت های پاشش آب را با فشار مناسب به یک نقط از بدن می پاشانند. این پاشش ها به نحوی است که فرد حس می کند که بدن آن را ماساژ می دهند.

برخی از جت پاشش ها مجهز به دمنده های هوا هستند به صورتی که می توانند مخلوط آب و هوا را به داخل جکوزی ارسال کنند. پمپ داخل این دمنده ها به نحوی است که هوا را به داخل می مکد و پس از عبور روی پمپ و خنک کردن آن، مجدد هوا را به داخل جکوزی می دمد.

هوایی که به این شکل به داخل جکوزی دمیده می شود، موجب تلاطم بیشتر آب می شود. و هم چنین یک حرکت ملائم ماساژ مانند به پوست افراد اعمال می شود.

 

هزینه لوله کشی جکوزی

اجرای-تاسیسات-و-طرز-لوله-کشی-جکوزی

عواملی مانند نحوه اجرا و قطعات مورد استفاده در لوله کشی های جکوزی عوامل تاثیر گذار روی قیمت لوله کشی محسوب می شوند. البته تجهیزات داخل لوله کشی، نازل ها و جت پاش های جکوزی برند مورد استفاده آن ها نیز روی قیمت نهایی پروژه تاثیر می گذارند. بنابراین نمی توان قیمت واحدی را برای آن محاسبه کرد. چون هر پروژه با هزینه خاص خود همراه است.

جهت مشاوره درباره هزینه لوله کشی وان جکوزی و کسب اطلاعات بیشتر دباره لوله کشی های جکوزی خانگی و خدمات دیگر مانند عایق کاری لوله شوفاژ با مشاوران اول سرویس تماس بگیرید.

 

لوله کشی جکوزی در تهران

اگر قصد دارید یک جکوزی خانگی راه‌اندازی کنید یا اینکه برای مراکز خود نیاز به یک جکوزی دیگر دارید حتما به کمک یک لوله کش و تاسیساتی نیاز پیدا خواهید کرد.

اول سرویس با بیش از 40 سال سابقه و تجربه در امر خدمات تاسیساتی یکی از شرکت های مطرح در زمینه ساخت استخر و ساخت جکوزی و اجرای تصفیه خانه استخر با کادری از معماران و کارشناسان حرفه ای و متخصص می باشد. این مجموعه آماده ارائه خدمات به شما مشتریان محترم در زمینه ساخت و لوله کشی سونا و جکوزی و استخر و خدمات لوله کشی شوفاژ و همچنین فروش تجهیزات استخر در سرتاسر تهران می باشد.

 

سوالات متداول در رابطه با اجرای تاسیسات و لوله کشی جکوزی

1- چرا برای خدمات تاسیسات و لوله کشی های جکوزی اول سرویس را انتخاب کنیم؟

بیش از 40 سال سابقه در حوزه خدمات تاسیساتی و کادری از کارشناسان متخصص و حرفه ای، مشتری مداری و وقت شناسی فقط بخشی از مزیت های اول سرویس محسوب می شود.

2- نحوه ارتباط با اول سرویس برای لوله کشی جکوزی چگونه است؟

شما متقاضیان محترم می توانید وارد سایت اول سرویس شوید و درخواست خود را ثبت کنید یا می توانید به صورت مستقیم با شماره های درج شده داخل سایت ما با همکاران ما مشاوره انجام دهید.

3- هزینه لوله کشی های جکوزی چقدر است؟

قیمت لوله کشی های جکوزی به عواملی مانند تعداد تجهیزات و برند آن ها، نحوه اجرای جکوزی و قطعات آن بستگی دارد.

3/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.