داکت اسپلیت ارزان با مصرف پائین بخرید – قسمت اول

خانه اسپلیت داکت اسپلیت ارزان با مصرف پائین بخرید –…

۱۳۹۸-۱۱-۱۹ ۱۰:۳۷:۲۳ توسط مدیریت در اسپلیت, خواندنی, سوالات متداول 576

داکت اسپلیت ارزان هم می تواند کیفیت بالا و مصرف برق کم داشته باشد اگر با خواندن این مقاله و خرید هوشمندانه داکت اسپلیت رضایت داشتید، بدانید که داکت اسپلیت جی پلاس با گارانتی گلدیران خریداری کردید.

داکت اسپلیت اینورتر پلاس چیست؟

در هیاهوی تبلیغات فروش اسپلیت و از میان انواع و اقسام برندها آنچه که به تازگی و با آخرین تکنولوژی های روز دنیا به عرصه رقابت وارد شده ، داکت اسپلیت اینورتر جی پلاس است.

در مورد داکت اسپلیت و نحوه کارکردن آن در مقاله های قبل توضیحاتی داده شده اما آنچه که در این مقاله به آن اشاره می شود آشنایی با مشخصات فنی و مزایای اسپلیت اینورتر جی پلاس است و اینکه داکت اسپلیت اینورتر با اسپلیتهای معمولی چه تفاوتهایی دارد ابتدا لازم است که با مقوله اینورتر آشنا شویم.

اینورتر چیست  (Inverter)

به زبان ساده تبدیل کننده ( مبدل ) جریان برق DC  به جریان برق متناوب AC  را اینورتر (Inverter)  گویند.

تکنولوژی اینورتر می تواند با تغییر در فرکانس ، ولتاژ و قدرت با توجه به نوع کاربرد اینورتر و شرایط دلخواه کاربر و توان الکتروموتور به مقادیر مورد نیاز تنظیمات در اختیارشما قرار دهد.

کاربرد اینورتر بیشتر در تنظیم دور موتور (RPM  ) و کاهش و مدیریت مصرف انرژی برق و متعاقبا طول عمر الکتروموتور تمرکز دارد و در الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز قابل نصب و اجرا است.لذا در کلیه صنایع کاربردهای متفاوت دارد. در حوزه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استفاده از کمپرسورهای اینورتر به یک امر لازم بدل گشته است به طوری که خریداران تمایل زیادی به خرید کولرهای گازی ، داکت اسپلیت و چیلرهای اینورتر دارند ، هر چند که در ابتدا هزینه بیشتری را برای خرید این تکنولوژی پرداخت میکنند.

به طور کلی و چکیده این مطلب سیستم اینورتر به صورت خودکار و هوشمندانه میزان توان در خواستی از الکتروموتور ( میزان فشار وارده به الکتروموتور) را بررسی و تشخیص داده و به همان میزان الکتروموتور را به جریان انداخته که این جریان ممکن است از توان اسمی الکتروموتور کمتر یا بیشتر باشد و این است اعجاز مدیریت بهینه مصرف انرژی ذکر این نکته حائز اهمیت است که سیستم اینورتر فاقد تجهیزات مکانیکی و متحرک هستند و فقط از قطعات الکترونیکی تشکیل شده است.

مزایای اینورتر در تاسیسات سرمایشی

  • کاهش صدای دستگاه تا حد مطلوب
  • کاهش چشمگیرمصرف برق
  • افزایش بی سابقه عمر کمپرسور
  • حذف شوک وارده به شبکه و سیمهای برق و کمپرسور هنگام استارت
  • عدم روشن و خاموش شدن بی مورد کمپرسور

معایب اینورتر در سیستم های سرمایشی

  • بزرگترین عیب اینورتر در سیستم های سرمایشی پرداخت هزینه بالاتر نسبت به سیستمهای معمولی است که با توجه به کاهش مصرف برق تا ۶۰%  این هزینه به شما باز خواهد گشت.
  • با توجه به گرید مصرف انرژی A و در بعضی محصولات  A+ و A+++ ، اجرای لوله کشی بین کندانسور و هواساز دقیق تر و حساس تر و حتما با تست ازت باید انجام شود.
  • استفاده از گازهای مخصوص مانند R410

تا اینجا با مقوله اینورتر آشنا شدید و از مزایا و معایب آن مطلع شدید حتما منتظر هستید تا با داکت اسپلیت اینورتر جی پلاس آشنا شوید.

داکت اسپلیت اینورتر جی پلاس +Gplus

داکت اسپلیت اینورتر جی پلاس که در بین فروشندگان و خریداران به قهرمان تازه نفس مشهور شده است تفاوتهای زیادی با دیگر داکت اسپلیتهای موجود در بازار دارد.

ادامه دارد….

موُلف : آقای مسعود بختیاری

به این مطلب امتیاز دهید...