ساخت-استخر-خانگی-سرپوشیده

بی شک شنا یکی از مفرح ترین تفریحات و ورزش هاست پس اگر شرایط یک استخر سرپوشیده را در خانه تان دارید می توانید به رویای خودتان واقعیت ببخشید. ساخت استخر خانگی سرپوشیده بسیار مورد استقبال کاربران و ساختمان سازان قرار گرفته است و شما در هر مرحله از ساختمان سازی می توانید یک استخر ایده آل و شیک متناسب با معماری ساختمان و بودجه تان داشته باشید.

ما در این مقاله از اول سرویس قصد داریم به مراحل طراحی و ساخت استخر سرپوشیده خانگی و هزینه های آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

ساخت استخر خانگی

ساخت-استخر-خانگی

ساخت استخر به دو شکل استخر خانگی روباز و استخر خانگی سرپوشیده ساخته می شود. ساخت استخرهای سرپوشیده  هزینه بیشتری نسبت به استخر های روباز دارند ، زیرا این نوع استخر طرافداران بیشتری دارد.

 

 استخر خانگی روباز

 استخر روباز را می توان در تراس حیاط و اخیرا در پشت بام، آپارتمان ها ساخت. از آن جایی که استخر روباز به تهویه و گرمایش و سرمایش نیازی ندارد. هزینه کمتری نسبت به احداث استخر خانگی سرپوشیده به همراه دارد.

 

استخر خانگی سرپوشیده

ساخت استخر خانگی سرپوشیده در یک فضای شیک و لوکس ، چه فصل سرما و چه فصل گرما، محیطی آرام بخش برای افراد فراهم می کند. استخرهای خانگی سرپوشیده مکان مناسبی برای تفریحات آبی به شکل انفرادی و گروهی و خانوادگی می باشد که در بسته مسقف به اجرا در می آیند. از همین رو بسیار طرفدار دارند.

 

ساخت استخر خانگی از لحاظ شکل

سایزی که برای استخر خانگی سرپوشیده انتخاب می شود به فضای موجود و متراژ محل بستگی دارد. استخرها به دو شکل مستطیلی و دایره ای دسته بندی می شوند. البته شکل آن را مشتری بسته به سلیقه خود انتخاب می کند

  • استخر مستطیلی

شکل مستطیلی استخر ساده‌ترین نوع استخر است برای همین بیشتر مورد پسند افراد قرار می گیرد و هزینه ساخت کمتری هم دارد. زمانی هم که کاربر فضای کمی در اختیار دارد راه‌اندازی این نوع استخر سرپوشیده بسیار کاربردتری است و شنا کردن در این استخرها بهتر است؛ چون فضای بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد.

  • استخر دایره ‌ای

اشکال استخر دایره ای شامل استخر دایره ای نیم دایره ای و بیضی شکل می شود و از نظر ظاهری بسیار شیک تر و شکیل تر از استخرهای مستطیلی می باشند.

 

ساخت استخر خانگی به صورت توکار یا روکار

ساخت-استخر-خانگی-به-صورت-توکار-یا-روکار

احداث استخر خانگی سرپوشیده به دو شکل توکار و روکار دسته بندی می شود:

  • استخر توکار

در خانه هایی احداث می شود که فضای کمی برای ساخت استخر خانگی سرپوشیده در اختیار دارند. این نوع استخرها معمولا از نوع پیش ساخته هستند و در مدت زمان کمی آماده می شوند. ساخت آن ها به این شکل است که درون فضای آماده‌سازی شده مورد نظر تعبیه می شوند.

  • استخر روکار

استخرهای سرپوشیده روکار به شکل یک وان بزرگ هستند که روی سطح زمین تعبیه می شوند. این نوع استخرها لبه و کناره هایی از جنس سنگ و بتن دارند. کناره های استخرهای روکار می تواند نشیمن گاه مناسبی برای نشستن در کنار استخر باشد. هم چنین می توان با گذاشتن بالشت هایی در اطراف استخر فضایی را برای کاربر فراهم کرد.

 

ضوابط ساخت استخر خانگی

برای داشتن یک استخر خانگی سرپوشیده برای مجتمع های مسکونی و برج ها بایستی به ضوابط مقدماتی آن توجه کنید، چون می تواند ارزش ملک را بالا ببرد و روی  قیمت خانه تان تاثیر بگذارد. اولین قدم گرفتن مجوز از شهرداری و اصلی ترین قدم قرارداد با یک پیمانکار مجرب از شرکت ساخت استخر خانگی سرپوشیده است.

بعد از انتخاب گروه تخصصی سازنده استخر خانگی سرپوشیده محل استخر ابعاد و شکل استخر طراحی فضای استخر و ایمنی آن جز مراحل و ضوابط مربوط به ساخت استخر هستند که از اهمیت خاصی برخوردارند.

 

مراحل ساخت استخر سرپوشیده خانگی

به طور کلی ساخت استخر سرپوشیده خانگی شامل پنج مرحله اصلی می شود که مراحل ساخت استخر خانگی سرپوشیده عبارتند از:

  1. آزمایش خاک محل احداث استخر و اطلاع از جنس خاک و میزان مقاومت آن
  2. طراحی استخر متناسب با ابعاد زمین و سلیقه کارفرما
  3. انجام عملیات گودبرداری، آرماتور بندی و زیرسازی استخر
  4. کار گذاشتن لوله های گرمایش و تصفیه آب
  5. سفت کاری یا پوشاندن بدنه استخر با ملات و نازک کاری

 

تجهیزات مورد نیاز استخر خانگی

استخر سر پوشیده در مکان های بسته و اختصاصی مانند: طبقات پایینی ساختمان ها یا حتی در واحدهای آپارتمان به طور مجزا ساخته و تجهیزات آن باعث بالا بردن رفاه و امکانات ساکنین آن مجتمع آپارتمانی می شود.

تجهیزات موردنیاز برای استخرهای خانگی سرپوشیده عبارتند از:

  • پمپ تصفیه استخر

برای انواع استخر روباز و سرپوشیده خانگی مورد نیاز است و جز مهم ترین تجهیزات استخر به شمار می رود. پمپ، کاری می کند که آب استخر سیرکوله شود و در طی بازه زمانی و پس از عبور از فیلتر شنی آب استخر مانع از راکد ماندن آب در استخر می شود.

  • فیلتر تصفیه استخر

فیلتر تصفیه برای جداکردن ذرات معلق و ناخالصی های موجود در آب به کار می رود که به جز تعبیه فیلتر تصفیه، برای ضدعفونی کردن آب استخر بایستی آب خارج شده از فیلتر تصفیه با مواد شیمیایی مناسب قبل از ورود مجدد به استخر پاکسازی و ضدعفونی شود.

سه نوع فیلتر تصفیه شنی، فیلتر تصفیه دیاتومه و فیلتر کارتریجی در احداث استخر خانگی به کار برده می شوند که نقش مهمی در تصفیه کردن آب استخر سرپوشیده دارند.

  • اسکیمر استخر

در بیشتر استخرهای خانگی روند تصفیه آب به شکل یکنواخت صورت نمی گیرد. تصفیه نشدن به موقع آب استخر باعث راکد ماندن آب موجود در استخر می شود که همین شرایط خوبی را برای رشد جلبک ها فراهم می کنند.

در استخرها زباله هایی مانند سنگ ریزه شاخ و برگ درختان یا اشیای دیگر می افتند. برای همین باید این اشیا از داخل استخر خارج شوند. برای بیرون راندن این قبیل زباله ها اسکمیرها در احداث استخر خانگی به کار برده می شوند.

  • قرص کلر

از جمله تجیهزات برای ضدعفونی کردن استخر است که باعث نگهداری بیشتر آب استخر می شود. قرص کلر مانند قرص جوشان است که به راحتی داخل آب حل و با آب داخل استخر مخلوط می شود. تعداد و میزان استفاده از این نوع قرص به ابعاد استخرتان بستگی دارد.

  • چراغ استخری

یکی از فاکتورهای تاثیر گذار روی ظاهر استخر سرپوشیده خانگی محسوب می شود. این چراغ ها نه تنها کار نورپردازی استخر سرپوشیده را انجام می دهند، بلکه یک چشم اندازه شیک و جذاب فراهم می کنند. چراغ استخری در دو مدل توکار و روکار به کار می رود و از نظر جنس به سه مدل هالوژنی، LED و SMD تقسیم می شود.

  • مبدل حرارتی

برای گرم کردن آب استخر و مبادله حرارت بین دو دستگاه از مبدل حرارتی استفاده می کنند. این مبدل قادر است که کار تبادل آب، گاز، روغن یا هوا را انجام بدهد. مبدل حرارتی دو مدار گرمایش سیال دارد که در یک مدار آب دیگ ها و در مدار دیگر آب گرم مورد نیاز را به گردش در می آورد. مبدل حرارتی نسبت به آبگرم کن ها دوام و کیفیت بیشتری دارند و مصرف انرژی آن ها کم و بهینه است.

 

هزینه ساخت استخر خانگی سرپوشیده

هزینه ساخت استخرخانگی سرپوشیده تحت تاثیر عواملی است که شامل موارد زیر می شود:

  • ابعاد و نوع استخر
  • نقشه ساخت استخ
  • کیفیت و برند تجهیزات
  • نوع مصالح
  • تجهیزات مختلف

برای برآورد قیمت ساخت استخر سرپوشیده خانگی باید قبل از شروع کار از یک مشاوره کمک بگیرد. مشاوره ساخت استخر خانگی سرپوشیده با مشخص کردن ابعاد مکان مورد نظر و مصالح و تجهیزات آن به شما می گوید که هزینه ساخت استخر خانگی سرپوشیده چقدر است و قیمت نهایی آن را برای شما تخمین می زند.

 

سخن آخر

با اینکه احداث استخر خانگی سرپوشیده، هزینه هایی را به دنبال دارد، تمام این هزینه ها در برابر لذتی که شنا به شما می بخشد، واقعا ارزشمند است. به این ترتیب تمام مخارجی که صرف ساخت استخر سرپوشیده خانگی خود کردید، بی ثمر نخواهد نبود. هم چنین فروش ساختمان هایی که چنین امکانات رفاهی و تفریحی دارند، بهتر و سودمند تر خواهد بود.

اول سرویس در زمینه احداث استخر خانگی سرپوشیده و روباز در پروژه های بسیاری شرکت کرده و تیم حرفه ای آن دانش تخصصی و تجربه کافی در این زمینه به دست آورده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت ساخت استخر خانگی سرپوشیده و همچنین برای سرویس و نگهداری استخر و ساخت تصفیه خانه استخر و لوله کشی استخر خود می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.