همانطور که می دانید، امروزه افراد بسیاری تمایل دارند تا در منزل و باغ ویلای خود دارای یک استخر مجهز باشند تا در هنگام ضرورت از آن استفاده نمایند. اما باید بدانید، سرویس و نگهداری از استخر می بایست توسط افراد متبهر و مهندسان گرامی صورت گیرد تا مشکلات متعددی رخ ندهد. اگر با نحوه نگهداری و سرویس استخر آشنا نیستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد مطالعه تان قرار دهید.

 

چرا خدمات نگهداری از استخر ها الزامی است؟

همان گونه که می دانید، برای این که بتوان استفاده لازم را از استخر ها برد، می بایست فضا و آب آن به شدت تمیز بوده و به دور از هرگونه آلودگی باشد. حال اگر سرویس نگهداری از استخر نباشد، این امر غیر ممکن خواهد بود و افراد به هنگام استفاده از استخر با آلودگی های متعددی روبرو می شوند. به همین خاطر همواره توصیه می گردد تا با نگهداری استخر به طور اصولی، از چنین مسائلی جلوگیری نمود.

 

سرویس خدمات و نگهداری از استخر اول سرویس شامل چه مواردی می شود؟

 خدمات سرویس و نگهداری از استخر عبارت اند از:

  • سرویس و نگهداری فیلتر های استخر

یکی از مهم ترین خدماتی که در مجموعه اول سرویس انجام می گردد، سرویس و نگهداری فیلتر های استخر است. همانطور که می دانید، فیلتر ها انواع متفاوتی را در بر دارند که از نمونه آن ها می توان به فیلتر های شنی و کارتریجی اشاره نمود.

سیلیس درون فیلتر های شنی به شدت آسیب پذیر می باشند و اگر فیتر شنی خراب شود، باید سیلیس آن عوض گردد. اما فیلتر های کارتریجی اگر دچار آسیب گردند، می بایست کارتریج آن ها مورد تعویض قرار گیرد تا بتوان همانند روز اول از آن ها استفاده نمود.

البته باید توجه داشت فیلتر های استخر تنها شامل موارد فوق نمی شوند و برای تعمیر آن ها می بایست در ابتدا به نوع آن توجه داشت.

 

  • تعمیر و نصب پمپ های تصفیه

یکی از موضوعاتی که همه ما می دانیم، نصب پمپ های تصفیه در استخر ها می باشد. این اقدام برای پاکیزگی هر چه بیش تر اب داخل استخر انجام می شود.

پمپ های تصفیه در برخی از موارد ممکن است دچار آسیب گردند که این موضوع افراد را بسیار نگران می کند. اما باید بگوییم مجموعه اول سرویس می تواند با دریافت مقدار کمی هزینه سرویس استخر، به رفع مشکل پمپ های تصفیه پرداخته و یا نصب مجدد آن را انجام دهد.

اگر می خواهید با دیگر خدمات مجموعه اول سرویس اشنا شوید، به شما پیشنهاد می دهیم تا انتها با ما همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد بررسی تان قرار دهید.

 

  • عایق کاری موتورخانه

از دیگر خدماتی که مجموعه اول سرویس برای سرویس استخر به مشتریان خود ارائه می دهد، عایق کاری موتورخانه است. برای این که بتوان موتور خانه ها را برای استفاده از استخر ها آماده نمود، می بایست به عایق کاری آن پرداخت تا مشکلات متعددی صورت نگیرد.

بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند عایق کاری موتور خانه ها به چه منظور انجام می شود؟ در پاسخ به این سوالات لازم است بگوییم اگر عایق کاری موتور خانه انجام نگردد.

انرژی بسیار زیادی اتلاف خواهد شد و این موضوع می تواند مشکلات متعددی را با خود به ارمغان آورد. برای این که بتوان در مصرف بیش از اندازه انرژی جلوگیری کرد، می بایست به عایق کاری موتور خانه ها پرداخت.

  • نصب سختی گیر

افرادی که به  سرویس و نگهداری استخر سرپوشیده می پردازند، قطعا قادر خواهد بود سختی گیر های مناسب را برای آن نصب کرده و در صورت لزوم آن را شارژ نمایند.

برای این که بتوانید در استخر خود سختی گیر های مرغوب نصب کنید، می بایست به ایجاد قرارداد سرویس و نگهداری استخر با مجموعه های معتبری همچون اول سرویس نیز بپردازید. کاربرد سختی گیر ها جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم گرمایشی می باشد.

در برخی از موارد رسوب اب می تواند به شدت سیستم گرمایشی را تحت تاثیر قرار دهد و به همین خاطر همواره توصیه می گردد از این محصول در استخر ها استفاده شود.

 

  • نصب مینی چیلر

از دیگر موضوعاتی که می بایست به آن درباره سرویس استخر و جکوزی توجه داشته باشید، نصب مینی چیلر ها برای حوضچه و استخر آب سرد است.

همانگونه که می دانید، بسیاری از افراد برای رفع خستگی هایشان تمایل به استفاده از استخر آب سرد خواهند داشت. برای این که بتوان چنین استخر هایی را به ارمغان آورد، نیاز به مینی چیلر های فوق العاده و محبوب خواهد بود.

این مینی چیلر ها می توانند به خوبی به سرمایش اب بپردازند و آن را برای افراد آماده کنند. دقت داشته باشید نصب چیلر ها، نیاز به تبهر خاصی خواهد داشت و تنها افرادی که به سرویس و نگهداری استخر ویلا می پردازند، می توانند این اقدام را مورد انجام قرار دهند.

 

  • شستشو استخر با اسید ها

برای این که بتوان آلودگی ها را به طور کامل رفع نمود، می بایست استخر را با استفاده از اسید های مرغوب مورد شستشو قرار داد. این اقدام را می توان چند سال یک بار تکرار نمود و پاکیزگی استخر ها را حفظ کرد.

لذا باید دقت نمایید با استفاده از این روش، می توان لکه های موجود بر روی استخر ها را به خوبی حذف نمود. اما این اقدام در زمانی انجام می شود که آب استخر تخلیه شده و بتوان به خوبی آن را مورد شستشو قرار داد.

بسیاری از افراد ممکن است ندانند هنگامی که آب در استخر ها وجود دارد، چگونه می توان آن را مورد پاکسازی قرار داد. به همین منظور باید بگوییم برای جلوگیری از لجن گرفتگی آب در این مواقع، با توجه به سختی آب، می توان از کلر ها استفاده نمود.

لذا باید دقت نمایید علاوه بر کلر، در مواقع مشخص کارشناسان از کات کبود برای سرویس و نگهداری از استخر ها، بهره مند می گردند.

 

عوامل موثر بر هزینه سرویس و نگهداری استخر

بسیاری از افراد ممکن است هزینه نگهداری از استخر را ندانند؛ به همین خاطر باید بگوییم نمی شود برای این امر هزینه مشخصی را ارائه نمود. زیرا قیمت نهایی نگهداری از استخر به عوامل متفاوتی بستگی دارد. برخی از عوامل موثر بر هزینه نگهداری استخر عبارت اند از:

  • اندازه و ابعاد استخر

یکی از عواملی که بر هزینه و قیمت سرویس استخر بسیار تاثیر دارد، اندازه و ابعاد استخر می باشد. همانطور که می دانید، اگر یک استخر در ابعاد نسبتا بزرگ طراحی شود، نمی توان آن را با پرداخت هزینه اندکی سرویس و نگهداری نمود.

لذا اگر قادر به پرداخت هزینه های بالا برای نگهداری از استخر تان نمی باشید، به شما پیشنهاد می دهیم تا یک استخر در اندازه های کوچک تر برای خود مد نظر بگیرید.

 

  • شکل هندسی

همانطور که می دانید، امروزه افراد شکل های هندسی متنوع و پیچیده ای را برای ساخت استخر هایشان در نظر می گیرند که این موضوع می تواند به شدت بر روی هزینه سرویس و نگهداری استخر تاثیر بگذارد.

استخر هایی که از ظاهر پیچیده برخوردار اند، قطعا نگهداری و سرویس آن ها زمان و هزینه بیش تری را می طلبد. بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند مناسب ترین شکل هندسی برای استخر ها کدام می باشد؟

در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم شکل های مستطیل و مربع برای ساخت استخر ها پیشنهاد می شود که افراد می توانند آن را مد نظر شان قرار دهند. افراد می بایست پیش از ساخت استخر ها در منازل شان، به هزینه نگهداری استخر خانگی در تهران توجه داشته باشند.

 

  • جنس استخر

استخر ها در جنس های متنوعی ساخته می شوند که از نمونه آن ها می توان به استخر های بتنی، فایبرگلاس، وینیلی و… اشاره نمود. هر یک از این جنس ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا می باشند و قیمت سرویس و نگهداری استخر را تعیین می کنند.

 

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، امروزه افراد از استفاده استخر ها به شدت استقبال می نمایند و برای نگهداری اصولی آن تلاش می کنند. هزینه نگهداری استخر خانگی را می توان بر اساس بودجه شخص تنظیم نمود و هیچ محدودیتی در این باره وجود نخواهد داشت. افراد می توانند بدون هیچ دغدغه ای، سرویس و نگهداری از استخر شان و ساخت تصفیه خانه استخر  و لوله کشی استخر و تجهیزات استخر را در یک مجموعه معتبر همچون اول سرویس انجام دهند و به پاکیزگی هر چه بیش تر آن کمک نمایند.

 

سوالات متداول در زمینه سرویس و نگهداری از استخر

سرویس استخر ها در چه فصل هایی امکان پذیر است؟

یک مجموعه معتبر می بایست سرویس استخر ها را در تمامی فصل ها همچون زمستان، پاییز، بهار و تابستان انجام داده و مشتریان خود را راضی نگهدارد. هزینه سرویس استخر خانگی در تهران در تمامی فصل ها نسبتا یکسان خواهد بود.

سرویس استخر ها چند مدت یک بار انجام می شود؟

مقدار استفاده از استخر ها، مدت زمان سرویس آن ها را مشخص می کند و برای تمامی استخر ها نمی توان زمان معینی را تعیین نمود. در واقع، هر مقدار استفاده از استخر ها افزایش یابد، سرویس آن ها می بایست بیش تر انجام گردد.

کدام مجموعه برای خدمات سرویس و نگهداری از استخر مناسب است؟

مجموعه های متفاوتی امروزه به سرویس و نگهداری از استخر می پردازند که از معتبر ترین آن ها می توان به مجموعه اول سرویس اشاره نمود. لذا این مجموعه با دریافت کم ترین هزینه به نگهداری استخر باغ در زمستان می پردازند.

5/5 - (1 امتیاز)
5 پاسخ
    • حیدریان
      حیدریان گفته:

      بستگی به نوع جنس فیلتر دارد اگر اف آر پی باشد چون نیمه اتوماتیک عمل می کند نحوه عملکرد شیرها و آموزش چگونگی مراحل کار بسیار مهم است و اگر گالوانیزه باشد به علت رسوب آب، مهمترین عامل از بین رفتن فیلتر می باشد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.