طراحی و ساخت استخر در کردان , ساخت استخر در کرج

طراحی و ساخت استخر در کردان با توجه به موقعیت ویژه آن منطقه تاکنون توسط گروه اول سرویس با بالاترین آمار ثبت سفارش روبرو بوده است و رضایت کامل مشتریان از لحاظ تخصص ، خلاقیت در طراحی و سرویس به موقع را در پی داشته است .

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

اما چرا کردان ؛  زیرا این روزها بیشتر مورد توجه اهالی تهران و منطقه کرج می باشد و همچنین در روزگاری به سر می بریم که با توجه به آلودگی هوا و مشغله های کاری روزانه مردم برای تمدد اعصاب و بازگرداندن نیروی از دست رفته بیشتر به ویلا ها و مناطق ییلاقی و خوش اب و هوا و نزدیک به شهرها مهاجرت می کنند . در تهران اغلب به تفرجگاه کرج و حومه آن بخصوص کردان نگاه ویژه‌ای دارند و در آنجا اقدام به خرید زمین و ویلا میکنند . بدیهی است که هر ویلا باید دارای یکی از پرکاربردترین و مفرح ترین ورزش ها یعنی استخر شنا مجهز باشد .

 ساخت استخر در کردان

 ساخت استخر در کردان تابع شرایط و ویژگی هایی است که قبل از تصمیم گیری در مورد آن باید به این نکات توجه شود . عدم مطالعه و بررسی در مورد این نکات ممکن است که باعث افزایش هزینه ، دوباره کاری و گاها نیمه تمام ماندن عملیات ساخت استخر شود به این دلایل لازم است به عناوین و نکاتی که در این مقاله به انها اشاره شده توجه ویژه داشته باشید .

 محل احداث استخر

روباز یا سر پوشیده بودن استخر مهمترین تصمیم و انتخاب است . اگر استخر سر پوشیده باشد که قطعاً مهندسین طراح و مشاوران معماری تمام نکات فنی را در نقشه های معماری و ساخت در نظر می‌گیرند اما اگر استخر روباز و در محیط باغ و حیاط اجرا می گردد باید مواردی از جمله نزدیک بودن به محل احداث ساختمان ، مشرف نبودن به ساختمان‌های اطراف ، نزدیک بودن به محل تصفیه خانه و موتورخانه استخر ، هماهنگی چیدمانی با درختان باغچه ها و طراحی فضای باز ، محاسبه فضای آزاد دور استخر و مواردی از این دست حتماً مطالعه و لحاظ گردد .

امکان حمل و نقل مصالح

 در هر دو صورت استفاده از استخر پیش ساخته یا استخر با مصالح ساختمانی به لحاظ انتقال مصالح و قطعات اصلی  محل ساخت استخر باید در مسیر مناسبی قرار داشته باشد . شاید انتقال مصالح هایی همچون میلگرد ، سیمان و ماسه توسط دست و نیروی انسانی( کارگر ) صورت گیرد اما جهت انتقال کاسه استخر پیش ساخته باید مسیر حمل و نقل توسط جرثقیل مهیا باشد

انتخاب ابعاد استخر

انتخاب ابعاد استخر بیشتر تابع سلیقه کارفرما و بودجه او صورت می‌گیرد . اما ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت است که شاید کارفرما بودجه اولیه و فضای مورد نیاز یک استخر بزرگ را فراهم کند اما مهمتر از آن این است که هزینه‌های جاری و نگهداری استخر جهت تصفیه و گرم کردن آب استخر بسیار بالاست و ممکن است در آینده برای استفاده کردن از آن متحمل هزینه های سنگینی همچون مبالغ قبوض آب،  برق ، گاز و نگهداری تصفیه خانه شود .

هزینه ساخت استخر در کردان

 هزینه ساخت استخر در کردان و دیگر مناطق غالباً بسیار بالاست و تابع فاکتورهای مختلفی از جمله محل احداث آن ،  زمان احداث استخر ، سیستم استخر به لحاظ سرریز بودن یا اسکیمر بودن ،  رو باز یا سرپوشیده بودن آن پیش ساخته بودن یا از نوع ساخت با مصالح ساختمانی ،  نیاز یا عدم نیاز به تصفیه و گرم کردن آب استخر ، ابعاد استخر ،  مشترک بودن موتورخانه ساختمان با تصفیه خانه استخر و مواردی از این دست میباشد که هرکدام مطالعه و بررسی های خاص خود را دارد و کارفرما با پاسخ به این سوالات و مشاوره با کارشناسان امر ساخت استخر میتواند هزینه و بودجه لازم را برآورده کند

لوله کشی استخر در کردان کرج

لوله کشی استخر در کردان کرج با توجه به سیستم تصفیه آن ، ابعاد استخر و نوع لوله کشی آن تقسیم بندی می گردد که به اختصار توضیحاتی در این زمینه ارائه میگردد .

سیستم استخر سر باز بودن یا اسکیمر بودن

 کارکرد استخر ها به دو سیستم سرریز و اسکیمر اجرا می گردد . سیستم سرریز ؛ آب مازاد استخر یا سرریز شده از آن را توسط کانال هایی به شکل یک جوب کوچک که دور تا دور استخر ساخته می‌شود به تصفیه خانه هدایت میکند اما در سیستم اسکیمر این آب به وسیله یک قطعه پلاستیکی به نام اسکیمر که در جداره عرضی استخر نصب میشود به تصفیه خانه منتقل می گردد . این دو روش لوله کشی کاملاً متفاوتی با هم دارند و بر اساس سلیقه و بودجه کارفرما و محل اجرای استخر انتخاب می‌گردد

 ابعاد استخر در روش و میزان لوله کشی

 قاعدتاً هرچه ابعاد استخر بزرگتر باشد به مراتب متراژ ،و سایز بندی لوله کشی ها نیز افزایش پیدا می‌کند . این افزایش متراژ لوله ها در تعداد نازل های دهش ( اب  ورودی به کاسه استخر ) و تعداد کفشورهای مکش ( آب خروجی از استخر به تصفیه خانه ) نیز تاثیرگذار است .

ساخت استخر بتنی در کرج

 ساخت استخر بتنی در کرج به مراتب از هزینه بالایی برخوردار است که این هزینه با توجه به نوع استخر ، محل قرارگیری و ساخت آن ،  سهولت و مشکلات انتقال مصالح ،  ابعاد آن و همچنین سلیقه و حساسیت کارفرما متغیر میباشد . استخر بتنی بعد از حفر و خاکبرداری محل باید در ابتدا توسط میلگرد هایی که توسط کارشناس یا مهندس محاسب در نظر گرفته می‌شود شبکه بندی و اجرا  گردد و پس از قالب بندی و بتن ریزی شکل اصلی استخر به دست می‌آید . نوع بتن ،  ضخامت دیواره ها و کف و مقاومت کاسه استخر نیز توسط مهندسین و مجریان به سلیقه کارفرما و با توجه به حجم آب استخر محاسبه میگردد .

سخن پایانی

لوله گذاری استخر را با توجه به شرایط اجرای کار میتوان  قبل ، بعد و یا حین اجرای آرماتوربندی ، قالب بندی و اجرای بتن انجام گردد اما بهتر است با نظر مهندس و همکاری با مجری آرماتوربند ، لوله کشی استخر قبل و یا حین آرماتوربندی اجرا شود .

اول سرویس

گروه خدماتی اول سرویس با به کارگیری مهندسین خلاق در زمینه طراحی و ساخت استخر در کنار نیروهای متخصص در زمینه لوله کشی استخر اجرای تصفیه خانه و موتورخانه گرمایشی برای گرم کردن آب استخر و ساختمان بالاترین آمار و رزومه اجرای پروژه در منطقه را دارا می باشد .

4.5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.