علت یکسره روشن ماندن پکیج

طول عمر و کیفیت عملکرد پکیج ها از عواملی هستند که با میزان استفاده و روشن بودن آن رابطه مستقیمی دارند. به این صورت که هر چقدر مدت زمان روشن بودن آن ها زیاد باشد به برد الکترونیکی پکیج و دیگر قطعات آن آسیب می رساند. در این مقاله سعی داریم شما را با علت یکسره روشن ماندن پکیج آشنا کنیم و به توضیح دلایل آن و دیگر موارد مرتبطی که افراد باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند، بپردازیم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دلایل یکسره روشن ماندن پکیج

عوامل زیادی در روشن ماندن یکسره پکیج تاثیرگذار هستند که در صورت تشخیص درست مشکل می توان متناسب با آن مشکل را برطرف نمود. خرابی الکترود جرقه زن، خرابی پرشر سوئیچ هوا، گرفتگی دودکش پکیج، معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج، وجود مشکل در یون الکترود و خرابی فن پکیج از جمله علت یکسره روشن ماندن پکیج هستند. در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

خرابی الکترود جرقه زن

الکترود یکی از اجزای پکیج است که با جرقه زدن، شعله را در پکیج ایجاد می کند و ممکن است بر اثر عوامل مختلف خراب شود و به عنوان علت یکسره روشن ماندن پکیج شناخته شود. برای برطرف کردن خرابی الکترود جرقه زن لازم است با تجهیزات مخصوصی نظیر ولت متر، میزان ولتاژ جریان عبوری برق را اندازه گیری کرد و با پایین بودن مقدار آن، پکیج روشن نخواهد شد. در صورتی که خرابی این قطعه در پکیج موجب کار نکردن شود لازم است توسط یک تعمیرکار تعمیر یا تعویض شود.

وجود مشکل در یون الکترود

وجود مشکل در یون الکترود می تواند علت یکسره روشن ماندن پکیچ باشد که در این صورت فن پکیج به طور مداوم کار می کند و ترک خوردن و اکسیدشدگی یون الکترود مشکلاتی در پکیج ایجاد خواهد کرد. برای برطرف کردن این مشکل لازم است توسط یک تعمیرکار اقدام به تعویض قطعه کرد.

گرفتگی دودکش پکیج

دودکش، یکی از اجزای ضروری در پکیج است که ممکن است بر اثر عوامل مختلفی خراب شود و در روند پکیج اختلال ایجاد کند. به این صورت که اگر دود حاصل از سیستم احتراق به دلایل مختلف هدایت نشود، گرفتگی در مسیر دودکش ایجاد می شود.

از عوامل گرفتگی پکیج می توان موارد زیر را ذکر نمود:

  • مسدود شدن دهانه دودکش به دلیل لانه پرندگان و از بین رفتن تعادل در مکش و دهش فن
  • استفاده نکردن از لوله های دودکش با قطر مناسب
  • اتصالات فلنج نامناسب

گرفتگی دودکش پکیج

خرابی فن پکیج

با خراب شدن فن پکیج عملکرد آن با مشکل مواجه می شود و صدای آزار دهنده‌ای ایجاد می کند. عواملی که در کارکرد این بخش از پکیج تاثیر گذار هستند و ممکن است باعث اختلال آن شوند شامل سوختن برد پکیج، گیر کردن کنتاکت و خرابی پمپ پکیج است.

معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج

معیوب بودن برد الکترونیکی پکیج می تواند از دیگر دلایل یکسره روشن ماندن پکیج باشد. این قطعه با ارسال دستور به قطعات مختلف نقش مهمی را ایفا می کند. همچنین در صورت هر گونه مشکل و خرابی در این قطعه، امکان صدور ارسال جهت کارکرد صحیح پکیج وجود نخواهد داشت.

خرابی پرشر سوئیچ هوا

خرابی پرشر سوئیچ هوا به آسانی قابل تشخیص نبوده و باید توسط افراد متخصص تعمیر پکیچ تشخیص داده شود و با یک نمونه جدید جایگزین گردد.

خاموش نشدن پکیج در حالت تابستانه

علت یکسره روشن ماندن پکیچ می تواند به دلیل یکی از حالت های تابستانه یا زمستانه پکیچ باشد که باید مورد بررسی قرار گیرند. حالت تابستانه به قسمت های داخلی پکیج مربوط می شود و فلومتر که با نام فلوسوئیچ نیز شناخته شده است با باز و بسته کردن آب در دستگاه به پکیج کمک می کند.

در صورتی که فلومتر دچار مشکل شود وظیفه آب رسانی دچار اختلال می شود و برای رفع مشکل باید به تعمیرکاران متخصص تعمیر و تعویض فلومتر مراجعه کرد.

خاموش نشدن پکیج در حالت زمستانه

یکی از کارهایی که تمامی افراد باید به آن توجه ویژه داشته باشند، تنظیم پکیج با تغییر فصل است. در صورتی که فصل زمستان باشد باید از یکسره روشن ماندن آب گرم جلوگیری کرد؛ چرا‌که اینکار باعث سرد شدن رادیاتورها می شود.

خاموش نشدن پکیج در حالت زمستانه

علت خاموش نشدن پکیج

یکی از سوالات متداولی که از سرویس کاران پرسیده می شود، ضرورت روشن بودن همیشگی پکیج است. برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید به فصل استفاده از آن اشاره کرد. در صورتی که فصل زمستان باشد پکیج باید آب را گرم کند و توسط پمپ به رادیاتورها ارسال کند و باعث گرم شدن محیط شود. بنابراین پمپ همواره در حال کار کردن است و شعله پکیج و فن تا زمانی که آب به دمای تنظیم شده برسد، روشن می ماند.

در حالی‌که در تابستان زمانی یکبار شیرهای آب گرم باز شود، پکیج روشن می شود. بنابراین علت یکسره روشن ماندن پکیج دلایل مختلفی دارد که باید نسبت به آن اقدامات مناسبی را انجام داد.

رعایت نکات مهم

اگر از دسته افرادی هستید که در محیط های اداری یا منازل از پکیج استفاده می کنید لازم است نسبت به نصب پکیج و نحوه کار کردن با آن آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشید. در صورتی که نصب آن به درستی انجام نگرفته باشد امکان خاموش نشدن پکیج وجود دارد و برای علت یکسره روشن ماندن پکیج باید اقدامات مناسبی انجام دهید.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، موارد مختلفی هستند که می توانند علل خاموش نشدن پکیج باشند. چنانچه توانایی تعمیر آن را ندارید، برای تعمیر یا سرویس پکیج دیواری به افرادی مراجعه کنید که در این زمینه اطلاعات و دانش کافی را دارند و با تخصص خود، پکیج شما را به سرعت تعمیر و در صورت نیاز تعویض می کنند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم به توضیح علت یکسره روشن ماندن پکیج بپردازیم و تمامی موارد مرتبط با آن را مورد بررسی قرار دادیم اگر با استفاده از نکات بالا نتوانستید علت خاموش نشدن پکیج را دریابید، ‌می توانید با کارشناسان ما در اول سرویس ارتباط برقرار کنید.

4.8/5 - (103 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.