لوله-کشی-استخر

حتما تا به الان در مورد لوله کشی استخر شنیده اید اما نه به صورت کاملا اصولی و قانون مند. لوله کشی یکی از مهم‌ترین مراحل در پروژه‌های ساخت آبنما و ساخت استخر است.  لوله کشی صحیح و درست برای استخرها علاوه بر اینکه به کیفیت آب ورودی کمک می کند و تصفیه آب را بهتر انجام می دهد، می تواند لحظاتی خوب و تکرار نشدنی را برای شناگران تداعی کند. انتخاب نوع لوله برای لوله کشی اهمیت زیادی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد. برای اینکه بتوانید به صورت استاندارد لوله کشی استخر خانگی را انجام دهید باید نیازهای خود را برطرف کنید.

7 نکته مهم در لوله کشی برای استخر

حتما در خانه ها و ویلاهای بزرگ استخرهای آب گرم، جکوزی و… را دیده اید. وقتی از دور نگاه می کنید، می بینید که لوله کشی در استخر آنقدرها هم کار سخت و دشواری نیست چرا که شما فقط ظاهر ایجاد شده را می بینید و از درون آن خبری ندارید. نحوه لوله کشی اب استخر، با در نظر اندازه و ابعادی که دارد متفاوت خواهد بود. طبیعتا استخرهای کوچک و بزرگ هر کدام به وسایل مختلفی برای لوله کشی احتیاح دارند و جلو تر در مورد آن خواهیم گفت. رعایت کردن یک سری پیش نیاز ها از قبل برای لوله کشی روکار استخر نیاز می باشد.

1- برای لوله کشی اولیه استخر باید بستری مناسب جهت گردش آب، گرم کردن آب و تصفیه آن ایجاد کنید.

2- مورد بعدی ایجاد مسیرهایی جدا برای ورودی آب و تصفیه آن همچنین افزایش کیفیت آن می باشد.

3- استفاده از لوله مناسب برای لوله کشی استخر اهمیت زیادی دارد و همین موضوع به کارایی و عملکرد، همچنین طول عمر استخر و لوله کشی آن کمک خواهد کرد.

 4- استفاده از سیستم های گندزدایی و فیلتراسیون کمک می کند تا در مصرف آب صرفه جویی شود و علاوه بر آن کیفیت آب استخر تا حدی افزایش پیدا کند.

5- سعی کنید در لوله کشی استخر از عایق های استاندارد برای پوشش دهی لوله ها استفاده کنید و همچنین از خم کردن و پیچ و تاب دادن لوله ها پرهیز کنید.

6- زمانی که می خواهید مسیر لوله کشی را تعیین کنید باید توجه داشته باشید که از پمپ آب شروع کنید و به فیلتر و در نهایت سیستم گرمایشی تمام کنید.

 7- مهم ترین موضوع که باید در نظر داشته باشید، اندازه و قطر لوله ها با توجه به حجم و اندازه استخر و یا جکوزی شما می باشد.

 

لوله کشی در استخر چگونه است؟

لوله-کشی-برای-استخر

برای لوله کشی در استخر آب گرم و همه استخر ها باید مراحل مختلفی طبق استانداردها و قوانین لازم طی شود. هزینه لوله کشی با توجه به وسایلی که در آن استفاده می شود و همچنین اندازه و ابعاد استخر متفاوت خواهد بود.
مراحل لوله کشی استخر و جکوزی:

✔️ نصب زهکش ها و کف آبروها

✔️ اتصال کوپلینگ ها

✔️ اجرای لوله های زهکشی

✔️ اتصال لوله های کف آبروها

✔️ قرار دادن لوله های ورودی

✔️ قرار دادن پوشش در انتهای لوله ها

برای لوله کشی زیر کار استخر، باید هر 6 مرحله را به درستی انجام دهید تا بدون خطر از آن سالیان سال استفاده کنید. در اولین مرحله شما باید از اصلی ترین وسایل از جمله زهکشی ها و ورودی های آب استفاده کنید.

از این قطعات معمولا برای جمع کردن اجسام شناور و چربی های موجود در استخر استفاده می شود. در نظر داشته باشید که این لوله ها به لوله اصلی فاضلاب متصل است و مواد زائد به داخل آن هدایت می شوند.

در مرحله بعدی برای اینکه بتوانید لوله ها را به یک دیگر اتصال دهید، باید از کوپلینگ ها استفاده کنید. از این قطعات برای لوله کشی در استخر کوچک و لوله کشی تصفیه آب استخر نیز استفاده می شود.

با توجه به اینکه لوله کشی برای استخر همیشه در زمین مخفی خواهد بود، لوله ها باید به شکلی مشخص گذاشته شوند. به همین دلیل می توانید از همین پاک کننده های PVC و در آخر چسب استفاده کنید. برای اینکار می توانید از زانویی های 90 درجه هم استفاده کنید و در انتهای زانویی از لوله های صاف کمک بگیرید.

با توجه به اینکه ظرفیت استخر شما به چه اندازه است شما باید لوله کشی استخر جکوزی، خود را انجام دهید. برای انشعاب دادن لوله های آب به نقطه های مختلف باید از چندین اتصالات T استفاده کنید.

در آخرین مرحله باید از پوشش های پلاستیکی به روی لوله های اصلی استفاده کنید. با این کار اطمینان خواهید داشت که هیچ گونه سنگ و خاکی وارد لوله ها نخواهد شد. در آخر که لوله کشی برای استخر کوچک انجام شد، می توانید درپوش ها را جدا و به پمپ وصل کنید.

 

انواع لوله های کاربردی در لوله کشی استخر در تهران

لوله-کشی-استخر-ویلا

همان طور که می دانید برای لوله کشی در استخر از لوله های متفاوتی با متریال های متنوع استفاده می شود. هر یک از لوله ها با توجه به شکل و ظاهری که دارند، می توانند کارایی و عملکرد متفاوتی را از خود نشان دهند. از جمله این لوله ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

✔️ PVC

✔️ PVC FLEX

✔️ CPVC

✔️ ABS

✔️ لوله فلزی

✔️ لوله پلی اتیلن با چگالی پایین و بالا

لوله های پی وی سی، جزء بهترین و کاربردی ترین لوله هایی هستند که معمولا برای لوله کشی استخر ویلا و لوله کشی استخر باغ مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها دارای ضخامت 40 می باشند.

البته لوله هایی با ضخامت 80 نیز تا به الان فروش خوبی را در بین لوله های پی وی سی داشته است. لوله هایی که دیواره هایی با ضخامت 20 دارند برای استخرهای کوچک استفاده می شود.

لوله های سی پی وی سی دارای رنگ طوسی هستند و به دلیل مقاومت بالایی که دارند در لوله کشی جکوزی و ساخت جکوزی ها و استخرهای بزرگ قابل استفاده هستند.

 

لوله کشی استخر با پکیج چگونه است؟

این روزها لوله کشی در استخر با استفاده از پکیج، جزء جدید ترین موضوعاتی است که به آن پرداخته می شود. همان طور که می دانید پکیج ها دستگاه های گرمایشی هستند که برای گرم کردن آب از آن استفاده می شود.

پکیج هایی که در داخل استخرها مورد استفاده قرار می گیرند، از قطعات جدید تر با قابلیت های متنوعی ساخته شده اند. به همین دلیل است که این مدل لوله کشی در خانه های بزرگ و ویلایی تا به الان اهمیت زیادی پیدا کرده است. برای اینکه لوله کشی استاندارد داشته باشید به این موضوع توجه کنید.

بیشترین و مهم ترین چیزی که در لوله کشی برای استخر استفاده خواهد شد، لوله است به همین دلیل باید از بهترین و استاندارد ترین آن با در نظر گرفتن ویژگی ها و اندازه استخر خود آن را انتخاب و خریدای کنید. علاوه بر آن سعی کنید از با تجربه ترین نیروها در این کار کمک بگیرید.

 

قیمت لوله کشی استخر

لوله-کشی-زیر-کار-استخر

همان طور که گفته شد، یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت در لوله کشی برای استخر تهران، تجهیزات و قطعاتی است که در لوله کشی استفاده می شود.

به دلیل اینکه هر یک از لوله ها با توجه به ویژگی که دارند قیمت گذاری می شوند در کار نیز قیمت و هزینه را تا حدی بالا و پایین می کنند.

از دیگر موارد اثر گذار در لوله کشی در استخرها توسط اول سرویس می توانیم به ابعاد و اندازه استخر، دستمزد لوله کشی برای استخر، تجهیزات مورد نیاز برای لوله کشی و همچنین نحوه و چگونگی نصب لوله ها و خدمات لوله کشی شوفاژ  و سرویس و نگهداری استخر و تجهیزات استخر اشاره کنیم.

برای کسب اطلاعات راجع به روش‌هایی مانند ساخت تصفیه خانه استخر و عایق کاری لوله شوفاژ با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

 

سوالات پر تکرار در خصوص لوله کشی در استخر 

بهترین مجموعه برای دریافت خدمات لوله کشی برای استخر کدام است؟

اگر می خواهید لوله کشی استخر تان به بهترین نحو انجام شود، می توانید مجموعه اول سرویس را مد نظر تان قرار دهید.

هزینه خدمات لوله کشی برای استخر در مجموعه اول سرویس چقدر است؟

باید بدانید هزینه خدمات لوله کشی برای استخر به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی توان قیمت معینی برای آن تعیین نمود.

5/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.