لوله-کشی-شوفاژ

لوله کشی شوفاژ بایستی توسط یک گروه تاسیساتی خدماتی باتجربه و مطرح انجام شود. اول سرویس به عنوان بهترین گروه تاسیساتی با سال های درخشان فعالیت در این عرصه آماده ارائه خدمات مختلف مربوط به موتورخانه، خدمات لوله کشی های شوفاژ از کف و از سقف، بازسازی موتورخانه و اقدامات دیگر مربوط به موتورخانه و می باشد.

 

مزایای لوله کشی شوفاژ

مزیت های زیادی دارند که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • افزایش راندمان و سیستم ایمنی برای موتورخانه
  • مصرف بهینه گاز و برق

برای همین نحوه لوله کشی شوفاژ به پکیج باید به شکل تخصصی و اصولی صورت بگیرد. لوله کشی های شوفاژ در دو نوع لوله کشی آب و لوله کشی گاز و سیستم رفت و برگشت دسته بندی می شود. انتخاب مسیر اصلی ترین مورد در لوله کشی های شوفاژ به شمار می رسد.

 

روش لوله کشی شوفاژ

 

روش-لوله-کشی-شوفاژ-

ابتدا نقشه ساختمان مورد بررسی قرار می گیرد و محل نصب رادیاتورها مشخص می شود. طول و عرض رادیاتورها اندازه گیری و محل اتصال لوله های شبکه به رادیاتور تعیین می شود. در صورتی که رادیاتور شوفاژ بیش از 25 پره داشته باشد، محل لوله های رفت و برگشت را هم در دو طرف رادیاتور می کشند.

  • قدم بعدی هواگیری است که باعث بازدهی بالای رادیاتورها و مصرف کم سوخت می شود.
  • باید به شکلی شوفاژ را لوله کشی کرد که کوتاه ترین مسیر را با حداقل پیچیدگی برای رسیدن مسیر آب گرم به سمت رادیاتورها فراهم باشد.

در مرحله بعد لوله کشی مسیر رفت و برگشت انجام می شود.

 

دسته بندی سیستم لوله کشی برای شوفاژ

  • لوله کشی در هم ریخته

در این روش لوله های در کف زمین و در سقف کاذب ساختمان تعبیه می شوند.

  • لوله کشی با برگشت مستقیم

بهترین لوله کشی برای منازل و محیط های کوچک است.

  • لوله کشی با برگشت معکوس

 یک روش دیگر لوله کشی است که  در بیشتر ساختمان های شهری با متراژ متوسط از این روش استفاده می کنند.

 

انواع لوله کشی شوفاژ 

امروزه لوله کشی های شوفاژ به دو صورت سنتی و به روش کلکتوری انجام می شود. همچنین لوله کشی های شوفاژ از کف ساختمان و لوله کشی های شوفاژ از سقف هم نوع دیگر دسته بندی در این نوع لوله کشی هستند.

 

استاندارد لوله کشی شوفاژ

استاندارد-لوله-کشی-شوفاژ

اگر به دنبال تیمی متخصص و کارآزموده هستید که کلیه استانداردهای مربوط به لوله کشی و نصب رادیاتور شوفاژ را رعایت کند و سابقه طولانی در جلب رضایت مشتری داشته باشند می توانید با مراجعه به سایت اول سرویس ضمن مشاهده پروژه ها و سوابق کاری این گروه کلیه کارهای تاسیساتی خود را به اول سرویس بسپارید.

شما می توانید با اعتماد به این مجموعه و واگذاری پروژهای تاسیساتی خود بهترین کیفیت را در مقابل مناسب ترین قیمت از ما تحویل بگیرید.

 

جنس لوله ها

نکته مهم در لوله کشی شوفاژ موتورخانه لوله های به کار رفته در آن است که بهتر است از جنس پلاستیک باشد؛ چون فشار و گرمای زیاد می تواند لوله های آهنی را دچار خوردگی و زنگ زدگی کند. لوله کشی شوفاژ با لوله سفید یا لوله 5 لایه هم نوعی دیگر از لوله کشی پلیمری است.

 

لوله کشی شوفاژ با لوله های پلیمر

در گذشته از لوله های جوشی آهنی برای تاسیسات ساختمان ها و لوله کشی شوفاژ ساختمان استفاده می کردند. اما امروزه با روی کار آمدن لوله های پلیمری مشکلاتی که لوله های جوشی آهنی به همراه داشتند (سنگینی، زنگ زدگی، رسوب پذیری بالا) به حداقل رسیده و توجه کارفرمایان را به این لوله پلیمری جلب نموده است.

 لوله های پلیمری به صورت جوشی و با کمک دستگاه اتو اجرا می شود. لوله کشی این نوع لوله ها به شکل سنتی اجرا می شود؛ یعنی لوله های رفت و برگشت از موتورخانه در ابتدای مسیر، شروع و در مسیر به هر رادیاتور یک انشعاب رفت و برگشت متصل می شود.

 

لوله کشی شوفاژ به روش کلکتوری با لوله پلیمری

کلکتور جعبه ای است که همه لوله های ورودی و خروجی به آن وصل می شود. طریقه کار کلکتور به این صورت که آب ورودی از یک سمت به کلکتور وارد و از طریق شیرها وارد سیستم گرمایشی می شود.

برای دوام بیشتر لوله ها از لوله های پلیمری به دو صورت استفاده می کنند که این روش، ترکیبی از لوله پلیمری با لوله 5 لایه است که زمانی به کار می رود که می خواهید از کلکتور برای لوله کشی موتورخانه خود استفاده کنید.

به این صورت که برای کلکتور از لوله های پلیمری و برای لوله های انشعابی آن از لوله های 5 لایه استفاده می کنند. برای این روش بسته به تعداد رادیاتورهای کل واحد ساختمان باید انشعاب برای کلکتور تهیه کنید.

 

مزیت های لوله کشی شوفاژ به روش کلکتوری

  • آبی که وارد سیستم می شود به شکل یکنواخت و با سرعت به رادیاتورها انتقال پیدا می کند و همین باعث می شود تا کلیه رادیاتور شوفاژها با اختلاف کمی از هم گرم شوند.
  • این که مسیر لوله ها به رادیاتورها نزدیک یا دور باشد، هیچ تاثیری بر دما نمی گذارد اما با این مشکل در روش سنتی مواجه می شوید
  • قطع و وصل کردن رادیاتورها هم نکته مهم دیگر است در صورت بروز مشکل یا خرابی هر کدام از رادیاتورها سیستم مدار خراب را قطع می کند تا بخش های دیگر بتوانند به خوبی عمل کنند. که در روش سنتی این مشکل بیشتر دیده می شود.

 

لوله کشی شوفاژ در تهران

لوله-کشی-شوفاژ-در-تهران

خانه های قدیمی یا با قدمت بیش از 10 سال معمولا نشتی دارند که پوسیدگی لوله های آن باعث بروز این مشکل و خسارت به بدنه ساختمان می شود.

برای همین بنا به درخواست شما عزیزان لوله های آب سرد و گرم و نیز لوله های موتورخانه شوفاژ بررسی می شوند تا در صورت لزوم تعویض شوند.

اول سرویس با تکیه بر دانش کارشناسان حرفه ای و دوره دیده آمادگی خود را جهت  ارائه خدمات و مشاوره تخصصی در حوزه های تاسیساتی اعم از لوله کشی شوفاژ در جنوب تهران لوله کشی شوفاژ در شمال تهران لوله کشی شوفاژ در شرق تهران و لوله کشی شوفاژ در غرب تهران در کوتاهترین زمان و با بالاترین کیفیت اعلام می دارد.

 

لوله کشی شوفاژ روکار

زمانی که سیستم های گرمایشی ساختمان ها بخاری بود، برخی از ساختمان ها از موتورخانه و شوفاژ استفاده می کردند. در آن زمان لوله کشی به صورت روکار و توکار اجرا می شد. اما به دلیل افزایش هزینه و صرف زمان زیادی برای لوله کشی توکار بیشتر از لوله کشی های روکار استفاده می کردند.

به دلیل قیمت بالای گاز استفاده از بخاری دیگر مقرون به صرفه نبود و موتورخانه ها با لوله کشی آهنی و گالوانیزه هم به علت فرسودگی زنگ زدگی و رسوب گیری کم کم از رده خارج شدند.

 

استفاده از لوله های پلی اتیلن و پنج لایه

در حال حاضر برای لوله کشی روکار از  لوله های پلی اتیلن و لوله های پنج لایه استفاده می کنند. بهترین کار این است که به جای لوله کشی های قدیمی و بخاری و لوله کشی های روکار از تکنولوژی شوفاژ و پکیج استفاده کنید.

در شرایطی که مشکلی در لوله ها مثل نم زدگی و فرسودگی به وجود آمد، در کوتاه ترین زمان بتوانید لوله کشی روکار را با طراحی مناسب و صرف هزینه کمتر انجام دهید.

 

نکات مهم در زمان ارائه خدمات لوله کشی 

  • اجرای لوله های 1.2 اصلا توصیه نمی کنیم مگر برای ساختمان های کوچک و مسیرهای لوله کشی کوتاه؛ چون به مرور پمپ دستگاه را خراب می کند. پس بهتر است هنگام لوله کشی از لوله های ۴/۳ استفاده کنید.
  • هر چه متراژ لوله بیشتر باشد، فشار بیشتری بر پمپ دستگاه وارد می شود، پس بهتر است از متراژ لوله کمتر استفاده کنید.
  • برای حرارت بیشتر شوفاژ در هنگام لوله کشی تعداد زانوی کمتری را به کار ببرید.
  • بهتر است که برای لوله کشی رادیاتورها آن ها را در زیر پنجره نصب کنید تا از تاثیر سرمای خارج از محیط جلوگیری شود
  • اگر لوله کشی شما به صورت روکار است، می توانید از داکت کشی استفاده کنید.

خاطر نشان می کنیم اگر تجربه کار و تخصص لازم در زمینه خدمات لوله کشی های شوفاژ ندارید، این کار را به کارشناسان خبره و حرفه ای حوزه تاسیسات اول سرویس واگذار نمایید. در صورتی که مشکلی در لوله کشی آب ساختمان یا لوله های کشی شوفاژ به وجود آمد کافی است با شماره های اول سرویس تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب این تیم در اسرع وقت به محل موردنظرتان اعزام شوند.

 

هزینه لوله کشی شوفاژ

بعد از تماس با همکاران ما کارشناس ما از نزدیک باید وضعیت لوله های شما را بررسی کند تا بتواند اجرت لوله کشی های شوفاژ را به شما اعلام کند.

ابتدا بایستی مسیر لوله کشی های شوفاژ بررسی شود و بسته به نوع قدمت لوله کشی ، درصد پوسیدگی و درصد خرابی لوله ها قیمت لوله کشی شوفاژ تعیین شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت لوله کشی پکیج شوفاژ و موتورخانه با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

 

سخن آخر

مجموعه اول سرویس با سال ها تجربه و ارائه بهترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در زمینه لوله کشی اسخر ، لوله کشی جکوزی ، لوله کشی های شوفاژ و عایق کاری لوله شوفاژ و تعمیر رادیاتور شوفاژ توانسته است خدمات شایانی را برای مشتریان عزیز خود رقم بزند.

برای بهره‌مندی از هریک از خدمات مذکور و یا خدمات دیگری مانند نصب بوستر پمپ آب و تعمیر فن کویل با کارشناسان اول سرویس تماس برقرار کنید.

 

سوالات متداول پیرامون خدمات لوله کشی شوفاژ

1. چرا باید شوفاژکار را برای خدمات لوله کشی های شوفاژ انتخاب کنیم؟

مزیت های انتخاب شوفاژکار شامل موارد زیر می شود: • 40 سال سابقه فعالیت درخشان • بهره‌گیری از تیم حرفه ای • مشتری مداری و کسب رضایت مشتری • خدمات در کمترین زمان با قیمت مناسب

2. شوفاژکار کدام مناطق تهران را برای خدمات لوله کشی های شوفاژ پوشش می دهد؟

شوفاژکار کلیه مناطق تهران اعم از شمال، جنوب، شرق و غرب تهران را خدمات رسانی می کند

3. نحوه ارتباط با شوفاژکار برای دریافت خدمات لوله کشی های شوفاژ چگونه است؟

ثبت درخواست به صورت آنلاین در سایت شوفاژکار و تماس با شماره های داخل سایت

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.