محل-مناسب-نصب-رادیاتور-

اصلی ترین کار برای افزایش راندمان و بهره وری شوفاژ در ساختمان ها توجه به محل مناسب نصب رادیاتور است. از آن جایی که بیشتر مصرف کنندگان سیستم های گرمایشی نگرانی های خاصی در خصوص مصرف انرژی و هزینه های مربوط به برق و گاز در ساختمان دارند، محل مناسب نصب رادیاتور شوفاژ می تواند تا حد قابل توجهی در مصرف انرژی تاثیر بگذارد. برای همین قصد داریم در این مقاله از اول سرویس در پیدا کردن بهترین محل نصب رادیاتور در ساختمان به شما کمک کنیم. با ما همراه باشید.

 

محل نصب رادیاتور در قدیم

در گذشته افراد رادیاتور شوفاژهای خود را در زیر پنجره یا روی دیوار خارجی منزل خود به منظور گردش بهتر هوای سرد، نصب می کردند و اعتقاد داشتند که رادیاتورها بایستی در سردترین نقطه ساختمان قرار بگیرید.

اما با روی کار آمدن پنجره های دوجداره گردش هوای سرد در زیر پنجره ها، عملا از بین رفته است. بنابراین می توانید رادیاتور شوفاژ خود را در جاهای دیگر ساختمان تان نصب کنید. البته یک سری نکات وجود دارد که برای ارائه توضیحات بیشتر در ادامه به نکات مربوط به محل مناسب شوفاژ می پردازیم.

 

نکات مربوط به محل نصب رادیاتور در خانه

نکات-مربوط-به-محل-نصب-رادیاتور-در-خانه

  • رادیاتور را به دور از وسایل بزرگ منزل نصب کنید

بهترین محل نصب شوفاژ جایی است که دور از وسایل منزل مانند: مبل بزرگ یا کابینت باشد. چون در این صورت، هوای گرم خروجی داخل رادیاتورها به دام می افتد و رفت و برگشت ندارد. بنابراین سعی کنید تا حدامکان شوفاژهای خود را دور از وسایل بزرگ خانه تان قرار دهید.

  • از نصب رادیاتور در زیر یا پشت پرده های بلند خودداری کنید

از آن جایی که رادیاتور برای بازدهی بیشتر نیاز به نفس کشیدن دارد. پرده مانعی برای به جریان انداختن هوای سرد و گرم به داخل و خارج از رادیاتور می باشد. از طرفی نصب رادیاتور در کنار پرده خطر آتش‌سوزی و اتفاقات ناگوار را به همراه خواهد داشت.

  • نقشه لوله کشی رادیاتور را تغییر دهید

در مواردی که لوله کشی رادیاتور بر اساس نقشه لوله کشی ساختمان انجام نشده باشد؛ در نتیجه رادیاتورها درمحل نامناسبی می شوند.  برای رفع این مشکل بایستی برای پیدا کردن بهترین محل نصب رادیاتور نقشه لوله کشی رادیاتور را در ساختمان تغییر دهید و خدمات لوله کشی شوفاژ را به صورت روکار کنید.

  • رادیاتورها را با کمترین فاصله از پکیج نصب کنید

محل نصب مناسب رادیاتور شوفاژ در نزدیک ترین فاصله به پکیج است. هر چه فاصله رادیاتور فاصله بیشتری از پکیج داشته باشد به نسبت بازدهی رادیاتور کاهش می یابد.

  • رادیاتورها را در مکان های با رطوبت کمتر قرار دهید

رادیاتورها-را-در-مکان-های-با-رطوبت-کمتر-قرار-دهید

    بهترین مکان برای استفاده از رادیاتورهای شوفاژ مکان‌ هایی است که نیاز به کنترل دقیق دما و رطوبت ندارند، چرا که رادیاتور قابلیت تنظیم درجه حرارت و رطوبت محیط را نداشته و میزان رطوبت نسبی اتاق را کاهش می‌دهد.

  • برای نصب رادیاتور ها فاصله کف تا سقف را رعایت کنید

رادیاتورها را در شرایطی نصب کنید که فاصله کف تا سقف حداکثر 3 متر باشد و برای فضاهایی با ارتفاع سقف بیشتر از سه متر بهتر است از وسایلی گرمایشی دیگری استفاده کنید.

  • در فضاهای محدود رادیاتور را پشت در اتاق نصب کنید

در صورتی که فضای اتاق محدود باشد، می توان رادیاتور را پشت در نصب کرد خصوصا اگر گزینه ای دیگری برای محل نصب رادیاتور وجود نداشته باشد. البته با نصب رادیاتور در پشت در ورودی بعد از بازکردن در کلیه هوای گرم خارج می شود ؛ خصوصا اگر در اتاق به فضای سرد تر باز شود.

 

نکات لازم در خصوص بهره وری بهتر از رادیاتور شوفاژ

نکات-لازم-در-خصوص-بهره-وری-بهتر-از-رادیاتور-شوفاژ

برای اینکه بازدهی و بهره وری بیشتری از رادیاتورها و سیستم گرمایشی خود دریافت کنید، باید یک سری نکات را رعایت کنید که عبارتند از:

  • رادیاتور خود را متناسب با سایز اتاق انتخاب کنید.
  • از نصب یک رادیاتور بزرگ در اتاق کوچک پرهیز کنید.
  • برای افزایش بهره وری بیشتر نصب دو رادیاتور در سایزهای کوچک بهینه تر از یک رادیاتور بزرگ در یک اتاق می باشد.
  • اگر به ناچار مجبور شدید، رادیاتور را در پشت دیوار داخلی اتاق تان نصب کنید بایستی به عایق کاری دیوارها دقت کنید. چون با عایق کردن دیوار می توانید تا حد زیادی از هدر رفتن حرارت و گرمای تولید رادیاتور و انتقال آن به دیوارها جلوگیری کنید.

 

نتیجه گیری

محل مناسب نصب رادیاتور جایی است که بیشترین سرما و کمترین میزان هدر رفت انرژی و گرما را داشته باشد. محل مناسب نصب رادیاتور شوفاژ در منزل جایی به دور از وسایل بزرگ منزل و کنار پرده های بلند می باشد.

هر کجا لازم دیدید که بایستی برای نصب بهتر رادیاتورها و تعیین محل مناسب نصب شوفاژ لوله کشی ساختمان خود را تغییر دهید. کارشناسان متخصص ما با سال های سابقه در امر تاسیسات برای نصب و راه‌اندازی انواع رادیاتورهای مختلف و تعمیر رادیاتور شوفاژ آماده خدمات رسانی به شما مشتریان محترم در سرتاسر تهران می باشند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد خدماتی همچون عایق کاری لوله شوفاژ با همکاران ما در اول سرویس تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (4 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.