هیچ چیز به اندازه یک حوضچه آب گرم بعد از یک روز پرکار و خسته کننده نمی تواند حال شما را مساعد کند و انرژی از دست رفته تان را به شما برگرداند. جکوزی یک حوضچه پر از آب است که با فشاری که از سمت فواره ها به بدن شما می خورد، تمام عضلات شما را ماساژ می دهد و خستگی شما را رفع می کند قبل از راه اندازی جکوزی ابتدا باید چند سوال را از خودتان بپرسید.

اینکه ساخت جکوزی ساده و در داخل منزل باشد یا در خارج از منزل و پر تجهیز؟ آیا به جکوزی پیش ساخته نیاز داریم؟ این ها مسائل مهمی است که باید به آن ها فکر کنید. آن چه که اهمیت دارد این است که مراحل ساخت جکوزی باید کاملا تخصصی باشد تا بتواند امنیت و آرامش شما را فراهم کند. برای همین برای آشنایی شما با مراحل راه اندازی جکوزی این بار قصد داریم در این مقاله به صفر تا صد ساخت جکوزی بپردازیم.

انواع جکوزی

جکوزی ( Jacuzzi ) یک شرکت تولید کننده وان حمام در آمریکاست که اولین بار ساخت جکوزی با آبگرم را به دنیا معرفی کرد. جکوزی مزیت ها و فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. بنابراین استخرهای زیادی وجود دارند که به جکوزی تجهیز شده اند. ساخت جکوزی در نوع پیش ساخته و ساخته شده انجام می شود.

اگر جکوزی برای خانه و پیش ساخته نباشد، از سرامیک یا سنگ ساختمانی برای تزئین کف آن استفاده می کنند. هم چنین دیوارهای جکوزی را هم دیوار پوش می کنند. توجه کنید که تمام این مراحل باید توسط یک معمار خبره انجام شود.

مراحل ساخت جکوزی

روش-ساخت-جکوزی

برای شما که می خواهید به تازگی این حوضچه پرفایده را احداث کنید، باید با مراحل ساخت جکوزی در ویلا ، باغ یا حیاط یا در کنار استخرتان آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مراحل ساخت جکوزی شامل موارد زیر می شود:

  1. نقشه برداری

اولین و حساس ترین مرحله از مراحل ساخت جکوزی در منزل نقشه ساخت جکوزی است. این کار با همراهی یک کادر تخصصی و مهندسی انجام می شود.

این افراد فضا را در نظر می گیرند، متناسب با آن جکوزی را طراحی می کنند. نقشه راه اندازی جکوزی شامل محل قرارگیری دقیق جکوزی، ابعاد آن و سیستم های لوله کشی می شود.

  1. مرحله لوله کشی

آن چه که در ساخت و طراحی سیستم لوله کشی جکوزی اهمیت دارد، توجه به اندازه سایز لوله هاست. اگر سایز لوله ها به خوبی انتخاب نشود، فشار آب خوبی ندارید و عمل ماساژ درمانی به خوبی انجام نمی شود.

  1. ساخت اسکلت جکوزی

مراحل ساخت جکوزی با اجر شامل آجر چینی و ساخت اسکلت می شود که جزء مهم ترین مراحل ساخت جکوزی بتنی یا آجری می باشد.

آجر چینی باید به نحوه ای حرفه ای انجام شد که فضای یکدستی به وجود بیاید و تمام استانداردها را داشته باشد. سکویی هم برای وارد شدن یا خارج شدن از حوضچه باید تعبیه شود.

  1. تنظیم فشار و حجم آب

برای احداث جکوزی باید به وسایل ساخت جکوزی نیز توجه کنید. ساخت رینگ های جکوزی برای جهت های بالا و یک رینگ برای جهت های پایین الزامی است.

این رینگ ها را معمولا از استیل، ورق گالوانیزه و به کمک فیتینگ می سازند. برای این که فشار و حجم آب داخل حوضچه زیاد شود، باید شلنگ ها یا جت های هوا را در ساخت جکوزی لحاظ کنید.

 

  1. نازک کاری

سیمان کاری و آب بندی آخرین مرحله از ساخت جکوزی است که در واقع همان نازک کاری است و بدنه جکوزی را سرامیک می کنند. مرحله نازک کاری، در ساخت جکوزی بتنی یا جکوزی آجری به یک شکل انجام می شود.

6. تعداد نازل های جکوزی

حتما باید تعداد نازل ها به درستی انتخاب شود، تعداد نازل ها با سلیقه کارفرما این تعداد مشخص می گردد و این تعداد در تعیین ظرفیت، قدرت و توان پمپ، برای جت جکوزی، تاثیر زیادی دارد. در واقع هر چه تعداد نازل ها بیشتر شود قدرت و توان پمپ ما نیز بیشتر باید باشد.

 

با کمک تکنسین های ماهر اول سرورس و با سیستم جدیدی که اول سرویس در نظر دارد شما میتوانید در جکوزی خود در جای دلخواه با استفاده از نازل ها و بدون نیاز به رینگ لوله ها را قرار بدیم.

زمانی که از رینگ استفاده کنیم نازل ها در فاصله نیم متر از هم قرار میگیرند اما در شرایطی که فضا نامناسب و کوچک باشد باید نازل ها را در جای مختلفی قرار بدهیم پس دیگر از رینگ استفاده نمی کنیم. به همین دلیل در قسمت های دلخواه و با تعداد نازل های مشخص شده از طرف کارفرما در جکوزی میتوان رینگ گذاری کرد. این امر موجب افزایش فشار در پمپ می شود. لازم به ذکر است که داشتن یک پمپ با کیفیت بسیار مهم می باشد.

 

انواع جکوزی خانگی

 

جکوزی-خانگی

جکوزی خانگی از نظر ظرفیت به دو دسته یک نفره و چند نفره دسته بندی می شود.

  • جکوزی یک نفره

مانند وان حمام است که به صورت پیش ساخته در حمام یا در اتاق ها نصب می شود. جنس این نوع جکوزی از فایبرگلاس است.

  • جکوزی چند نفره 

از دو نفر تا 12 نفر ظرفیت دارد و بسته به فضایی که در اختیار دارید، می توانید آن را در پشت بام یا تراس خانه خود راه اندازی کنید.

مراحل ساخت جکوزی توسط اول سرویس با بالاترین کیفیت انجام می شود. این مجموعه با سال ها سابقه در عرصه ساخت جکوزی کوچک و بزرگ ساده و پر تجهیزات به بهترین نحو پاسخگوی نیاز شما مشتریان محترم می باشد.

ساخت جکوزی در ویلا

جکوزی در ویلا

پر تقاضاترین جکوزی، ساخت جکوزی اجری یا بتنی در ویلا است. شما می توانید با بودجه ای که در اختیار دارید و متناسب با نیازتان اقدام به طراحی جکوزی برای ویلای خود بکنید.

هزینه ساخت جکوزی

هزینه ساخت جکوزی بسته به نوع اجزا یا قطعات تجهیزات، عایق بندی و برندهای استفاده شده، متفاوت می باشد. بزرگتر و کوچکتر بودن جکوزی روی قیمت ساخت جکوزی تاثیر می گذارد. هم چنین جنس متریال استفاده شده یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت نهایی ساخت جکوزی به شمار می رود.

هر جکوزی بسته به ساختار هندسی و متناسب با پروژه هزینه خاص خود را دارد. برای مشاوره در خصوص هزینه ساخت جکوزی گرد یا ساده با مشاوران اول سرویس تماس بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله به مراحل ساخت جکوزی پرداخته شد. گروه تخصصی اول سرویس بروزترین طرح ها را متناسب با سلیقه و فضایتان به شما پیشنهادمی دهد و این امکان را برای شما فراهم می کنند که بروزترین طرح هایی که برای ساخت جکوزی و لوله کشی جکوزی در دنیا استفاده می شود، انتخاب کنید.

البته اگر خودتان پیشنهادی دارید، مهندسین ما از ایده های شما استقبال می کنند و سعی می کنند این طرح را با مواد اولیه درجه یک پیاده‌سازی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.