لوله کشی وان جکوزی

لوله کشی وان جکوزی باید به صورت اصولی انجام شود. محل شیر آب سرد و گرم ، محل تخلیه آب وان و سایر اتصالات باید به درستی تعیین شود.

وان جکوزی خانگی دارای سیستمی ساده است اما قابلیت های مهمی داشته و کارایی وان های بزرگ و جکوزی های عمومی را دارا می باشد. این مسئله سبب شده که در سال های اخیر ، استقبال زیادی از خرید و نصب وان جکوزی شود.

ساختار انواع وان جکوزی چگونه است ؟

وان جکوزی دارای مدل های مختلفی شامل یک نفره و دو نفره و … می باشد. وان های جکوزی یک نفره مشابه وان های ساده حمام بوده که جهت تأمین فشار لازم جت آنها ، یک پمپ برای آن به کار می رود. این وان ها از المنت های حرارتی جهت گرم نمودن آب برخوردار هستند. آب وان بایستی پس از هر بار مصرف تخلیه گردد.

وان های جکوزی دو نفره الی چهار نفره از طرح های گوناگونی برخوردار هستند. آب گرم از طریق جت ها از پیرامون با فشار مشخصی به وان های دو الی چهار نفره ورود می کند. در رابطه با ساخت جکوزی و نصب آن ، نکات مهمی وجود داشته که در ادامه قصد داشته به یکی از آنها ( نحوه لوله کشی ) ، بپردازیم.

لوله کشی وان جکوزی چگونه انجام می شود ؟

تمامی مدل های وان جکوزی دارای یک مسیر خروجی آب هستند. البته وان های جکوزی بزرگ دارای دو خروجی می باشند. تخلیه آب وان جکوزی توسط یک سیفون خرطومی مانند انجام می شود. لذا جهت تخلیه آب وان جکوزی باید یک خروجی فاضلاب مجزا ، درنظر بگیریم. توجه داشته باشید که اگر محل نصب وان جکوزی در حمام است ، نباید از خروجی فاضلاب حمام بدین منظور استفاده کنید. چرا که خروج آب حمام به مشکل برخواهد خورد. لذا به منظور نصب وان جکوزی در حمام ، بایستی برای داشتن دو خروجی فاضلاب برنامه ریزی کنید.

خروجی های گفته شده باید با لوله ای به ضخامت 45 پیاده سازی شوند و هر یک از آنها دارای یک سیفون باشند. محل یکی از خروجی ها در کف حمام است تا حکم کفشور را داشته باشد و محل دیگری در مکان نصب وان جکوزی می باشد.

در اجرای لوله کشی وان جکوزی باید درنظر داشته باشید که خروجی  فاضلاب بایستی در حد فاصل 40 الی 50 سانتی متری دیوار قرار داشته باشد. لازم نیست که لوله فاضلاب وان جکوزی دارای طراحی ویژه ای باشد ، تنها باید به شیب آن توجه شود که حدود 10 الی 15 درصد باشد. پس از نصب سیفون ، لوله خرطومی را به درون خروجی فاضلاب داخل کنید و پیرامون آن را کاملاً آب بندی کنید.

لوله کشی جکوزی در مکان های فاقد لوله فاضلاب اختصاصی برای وان جکوزی ، چگونه است ؟

چنانچه حمامی دارای لوله فاضلاب اختصاصی برای وان جکوزی باشد ، طبق توضیحات قبلی عمل می کنید. اما در صورتی که حمامی فاقد لوله فاضلاب اختصاصی برای وان جکوزی باشد ، باید به صورت زیر عمل کنید :

در اجرای لوله کشی وان جکوزی ، نخست باید کف حمام را کنده تا به خروجی اصلی آب دسترسی داشته باشید. سپس از مسیر فاضلاب یک انشعاب گرفته و یک خروجی مختص وان جکوزی ایجاد کنید.

البته شما یک راه دیگر دارید که بر این اساس می توانید پیرامون لوله فاضلاب کفشور را با دقت تخلیه کرده و به طرف پایین رفته و در اطراف لوله کفشور ، حفره ای ایجاد کنید. دقت داشته باشید که کف حمام باید دارای شیب ملایمی به طرف فاضلاب باشد تا لوله از حفره عبور کند. در نهایت باید به آب بندی لوله ها اقدام نمایید.

برای تخلیه آب وان ، راه های دیگری دارید که برخی از آنها به کنده کاری و تخریب نیاز ندارند. به طور مثال می توانید لوله خرطومی وان را در زمان تخلیه آب وان ، داخل لوله فاضلاب کفشور گذاشته تا آب به داخل فاضلاب رفته و از این طریق خارج شود. پس از تخلیه آب وان ، به راحتی لوله را در محل اولیه خود قرار دهید.

لوله کشی وان جکوزی برای آب گرم و سرد چگونه انجام می شود ؟

مکان نصب شیر آب سرد و گرم باید در مجاورت وان جکوزی باشد. شیر آب سرد و گرم را بر روی دیوار نصب می کنند. پیش از بستن لنگی های شیر دوش حمام ، باید یک سه راهی آب گرم و یک سه راهی آب سرد آماده کنید تا به راحتی بتوانید لوله کشی آب سرد و گرم را برای وان اجرا نمایید. توجه داشته باشید که باید یک انشعاب جهت لوله سرد و گرم وان و یک انشعاب جهت دوش وان پیاده کنید. همانگونه که احتمالاً متوجه شده اید لوله کشی جکوزی ، اقدامی تخصصی بوده و باید به دست یک تکنسین و یا لوله کش حرفه ای انجام شود. انجام این کار توسط خودتان ، اقدامی بیهوده است و سبب دوباره کاری می شود. لذا خواهشمند است که خودتان از انجام این کار خودداری کنید.

دلیل تخلیه دیرهنگام آب از وان جکوزی چیست ؟

اگر لوله کشی وان جکوزی به درستی انجام نشود ، مشکلات مختلفی بوجود آمده که یکی از آنها ، تأخیر در تخلیه آب است. البته تخلیه دیرهنگام آب از وان جکوزی می تواند دلایل دیگری داشته باشد. اگر با مشکل تأخیر در تخلیه آب وان جکوزی مواجه هستید باید مواردی از قبیل تنظیم بودن پیچ رگلاژ زیر آب ، عدم گرفتگی مسیر خروجی آب و مسدود نبودن فاضلاب را بررسی نمایید. قطعاً یکی از موارد ذکر شده سبب شده که آب وان جکوزی دیر خالی شود.

اول سرویس

اول سرویس ، مرکز تخصصی نصب ، سرویس و تعمیرات تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در تهران است که به صورت حرفه ای به ارائه خدمات در این زمینه اقدام می کند. این مجموعه از خدمات ارائه شده از سوی خود پشتیبانی نموده و تمامی خدمات خود را گارانتی می کند. شما می توانید لوله کشی وان جکوزی خود را به تکنسین های مجرب و ماهر اول سرویس واگذار کنید. تکنسین های ما با توجه به تجربه و تخصصی که در اجرای این کار دارند ، به بهترین شکل ممکن به انجام این کار اقدام می کنند.

5/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.