نصب-بوستر-پمپ-آب

اگر فشار منبع آب جهت فراهم کردن مقدار فشار و جریان در لوله کافی نباشد، برای تامین و تقویت فشار آب از پوستر پمپ آب استفاده می کنند.  راه‌اندازی و نصب بوستر پمپ آب یکی از فعالیت های مجموعه اول سرویس در حوزه تاسیساتی به شمار می رود.

راهنمای نصب بوستر پمپ آب

قبل از هر کاری مطمئن شوید که  برق سه فاز با اختلاف 400 ولت در حال کار کردن است.  بوستر پمپ آب یک شیر ثابت یا قابل تنظیم داردکه می تواند حداکثر فشار را کنترل کنند. بیشترین فشاری که بوستر پمپ اعمال می کند معادل 8.5 بار می باشد.

بوستر پمپ آب نباید در جای نصب شود که در شرایط جوی بد قرار گیرد، چون لوله و سوئیچ دستگاه جرقه میزنند و بسیار خطرناک است.

تا زمانی که پمپ به واسطه فشار آب تغذیه می شود، جریان آب متوقف نمی شود حتی اگر موتور دستگاه خاموش باشد. بنابراین از بستن شدن کامل دستگاه هدایت کننده، اطمینان حاصل کنید. از آن جایی که همیشه خطر شوک الکتریکی را در هنگام کار و دست زدن به تجهیزات الکتریکی وجود دارد بنابراین برای این کار بایستی توسط یک کارشناس و متخصص برق انجام شود.

نکات مربوط به نحوه صحیح نصب بوستر پمپ آب

نکات-مربوط-به-نحوه-صحیح-نصب-بوستر-پمپ-آب

  • بوستر پمپ آب باید در محیطی خشک و به دور از منبع حرارت نصب شود اگر از یک محفظه استفاده می کنید مقررات خاصی برای خنک کردن موتور بوستر پمپ آب نیاز است که از این مقررات یک کارشناس حرفه ای اطلاع دارد.
  • پمپ آب را در معرض گرمای بیش از حد یا دمای پایین قرار ندهید بهترین درجه حرارت محیط بین 32 یا 115 درجه می باشد.
  • پمپ آب را می توان در هر موقعیتی نصب کرد اگر این دستگاه نزدیک به سقف نصب شده سر پمپ به حالت وارونه وار می گیرد. اما به علت درگیری هوا در آن ممکن است تا 15 درصد باعث کاهش کارکرد و بازدهی پمپ شود.
  • بوستر پمپ آب رسانی باید در مسیر لوله های ورودی قرار بگیرد.
  • قبل از اینکه بوستر پمپ آب را به کار بیندازید، نشتی شیرهای یک طرفه چرخش الکتروموتورها، سیستم سیم کشی، سنسور میزان باد و منبع دیافراگمی را بررسی کنید.

 

نصب لوله کشی و انشعابات بوستر پمپ

  • لوله قابل انعطاف و متناسب با میزان فشار باید باشد.
  • ابتدا پمپ را تنها روشن کنید تا فشارهای اضافی آن از پورت خروجی آن خارج شود.
  • یک فیلتر در مسیر رسوب در سمت ورودی آن برای ممانعت از ورود جرم به داخل دستگاه الزامی است. البته یک پیش فیلتر دیگر برای جلوگیری از ورود ذرات کربن به داخل پمپ هم توصیه می شود.

 

عملکرد بوستر پمپ آب

بوستر پمپ وظیفه دارد تا فشار لازم برای تامین شبکه مصرف را با توجه به الگـوی متغیر ثابت نگه دارد.  زمانی که آب دچار افت فشار شود، جهت جبران افت فشار اولین پمپ کار می کند. اگر این پمپ نتواند فشار لازم را تامین نماید پمپ بعدی وارد مدار می شود تا فشار را در محدوده معینی ثابت نگه دارد.

 

کاربرد بوستر پمپ

از بوستر پمپ در مصارفی مانند آب رسانی سالن ها و ساختمان های مختلف مجتمع های مسکونی تامین سیستم اطفاء حریق، تامین آب صنعتی کارخانجات و صنایع و مصارف کشاورزی و آبیاری استفاده می شود.

 

انواع پمپ در بوستر پمپ براساس کارکرد

پمپ بوستر پمپ با توجه به کارکرد به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • پمپ اصلی

پمپ اصلی که هد و دبی کل سیستم را تامین می کند.

  • پمپ جاکی یا پیشرو

اگر دبی مورد نیاز سیستم بیشتر از حد باشد، از این پمپ استفاده می کنند. لازم به ذکر است که برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش استهلاک از پمپ پیشرو با ظرفیت آب دهی کمتر از پمپ اصلی استفاده می کنند. حتی برای مصارف کم هم پمپ جاکی روشن است تا نیاز سیستم برآورده شود.

  • پمپ رزرو

در مکان هایی که آبرسانی ضروری و وقفه در آن باعث بروز اختلال می شود کاربرد دارد. مکان هایی نظیر: کارخانجات و بیمارستان ها.

در واقع عملکرد به این صورت است که ، یک پمپ روی بوستر قرار می دهند تا در صورت خراب شدن، پمپ وارد مدار شود و آبرسانی را تامین کند. یکی از موارد مصرف این نوع پمپ برای مصارف آتش نشانی است.

 

انواع بوستر پمپ از لحاظ تعداد پمپ

انواع-بوسترپمپ-از-لحاظ-تعداد-پمپ

  • بوسترپمپ تك پمپه

بوستر تک پمپه برای مصارف آب بهداشتی کم و متوسط به کار می رود که ساختار یک پارچه ای دارد کلکتور ورودی آن به منبع تغذیه آب و کلکتور خروجی به شبکه مصرف وصل می شود و برق را هم از تابلوی کنترل برق می گیرد.

  •  بوستر پمپ دو یا چند پمپه

بوستر پمپ دو یا چند پمپه به دو دسته جاکی پمپ (با الکتروپمپ پیشرو) و بدون جاکی پمپ دسته بندی می شوند.

  • بوسترپمپ با الكتروپمپ پیشرو

 این بوستر پمپ ها از یک الکتروپمپ جاکی و چند الکترو پمپ اصلی تشکیل شدند. ظرفیت این نوع الکتروپمپ کمتر از الکتروپمپ های اصلی است؛ ولی فشار آن با فشار الكتروپمپ های اصلی برابری می کند.

  • بوسترپمپ بدون جاکی پمپ

این بوسترپمپ ها از دو یا چند الكتروپمپ اصلی با ویژگی های برابر ساخته شده است.

 

اجزای بوستر پمپ

اجزای اصلی مشترک بوسترپمپ شامل موارد زیر می شود:

  • مجموعه الکتروپمپ ها
  • بخش مکش و دهش
  • شاسی اصلی
  • سایر قسمت ها
  • مجموعه الکتروپمپ ها

از الکتروموتور به عنوان محرک استفاده می کنند. دو یا چند الکتروپمپ به شکل موازی روی یک شاسی قرار می گیرند که این مجموع الکتروپمپ ها ساختار یک بوستر پمپ را تشکیل می دهند.

  • بخش مکش

این بخش مجهز به یک کلکتور لوله ای است که شیرآلات و اتصالات مورد نیاز به الکتروپمپ ها و خروجی مخزن ذخیره آب متصل می کند.

  • بخش دهش

 یک کلکتور لوله ای است که به وسیله شیرآلات خروجی ، الکتروپمپ را به شبکه مصرف متصل می کند. این بخش شامل : بخش صافی و شیر قطع و وصل، فلنج و  لرزه گیر می باشد.

 

هزینه نصب بوستر پمپ

قیمت نصب بوستر پمپ آب به بسته  اندازه، نوع و تعداد پمپ ها، شرایط ساختمان ها، متفاوت می باشد. جهت استعلام قیمت نصب بوستر پمپ و  قیمت کنترلر پمپ آب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با گذشت زمان قطعات بوستر پمپ آب خانگی یا صنعتی دچار خرابی و استهلاک می شوند پس نیاز است در بازدیدهای دوره ای قطعات خراب را تعمیر یا تعویض کنید. گروه اول سرویس با سال ها سابقه و تخصص در امر خدمات نصب پمپ زمینی، تعمیر بوستر پمپ آب و ساخت نصب و راه‌اندازی بوستر پمپ آب و کلیه خدمات مربوط به آن و نصب رادیاتور در کنار شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول کاربران در خصوص نصب بوستر پمپ آب:

آیا خدمات اول سرویس در خصوص نصب بوستر پمپ آب شامل گارانتی می شود؟

بله ما کلیه خدمات خود را گارانتی و به این شکل تخصص کارشناسان خود را تضمین می کنیم.

به جز کار نصب بوستر پمپ آب اول سرویس کار سرویس و تعمیر را هم انجام می دهد؟

بله اول سرویس کلیه خدمات اعم از نصب تعمیر و سرویس را انجام می دهد

نحوه ارتباط با اول سرویس چگونه است؟

فقط کافی است وارد سایت ما شوید و درخواست خود را ثبت کنید یا این که با شماره های ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.