نصب و اجرای تصفیه خانه در دماوند در کنار ساخت استخر صورت می گیرد و می تواند همزمان یا بعد از ساخت کاسه استخر اجرا گردد . تمامی جزئیات اجرای تصفیه خانه باید از قبل  بررسی و مطالعه گردد تا در آینده دچار مشکلات بزرگ تر نگردد . افراد یا گروه های کمی هستند که در زمینه طراحی ساخت و استخر تصفیه خانه به صورت همزمان  تجربه و تخصص داشته باشند . لذا در این زمینه از مشاوره با کارشناسان گروه مهندسی و اجرای اول سرویس دریغ نکنید و یا نکاتی که به صورت خلاصه در این زمینه ارائه میگردد را مدنظر قرار دهید .

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
نصب و اجرای تصفیه خانه و موتورخانه استخر
همین حالا تماس بگیرید….

فاصله بین جداره استخر و تصفیه خانه

 هرچه فاصله بین تصفیه خانه و موتورخانه کمتر باشد مطلوب تر است . چرا که علاوه بر کاهش هزینه لوله کشی ،  فرایند گرمایش و تصفیه آب استخر به شکل بهتری صورت می گیرد . ضمن اینکه فاصله زیاد این دو محل می‌تواند باعث کاهش عمر مفید دستگاه ها و کاهش کیفیت آب استخر نیز گردد .

ذکر این نکته هم مهم است که هزینه‌های برق و انرژی نیز به طور چشمگیری کاهش بهش پیدا می کند .

 متراژ تصفیه خانه

طول و عرض تصفیه خانه به دو نکته اساسی و بستگی دارد اول اینکه تجهیزات گرمایش استخر در محل تصفیه خانه است و یا اینکه از طریق موتورخانه گرمایش دیگر که خارج از تصفیه خانه قرار دارد تامین میشود . و دوم اینکه  مدار گردش آب استخر به صورت سرریز اجرا شده است یا به صورت اسکیمر . تفاوت این دو مدار در تصفیه خانه عدم نیاز به منبع ذخیره آب و بالانس است ؛ که این منبع با توجه به لیتراژ و حجم استخر فضای قابل توجهی را اشغال می کند .

 اختلاف سطح کف موتورخانه با کف استخر

 مجریان و کارفرمایان باید این نکته را رعایت کنند که کف تصفیه خانه نسبت به کف استخر باید پایین تر باشد چرا که در آینده مدار لوله کشی بین استخر و تصفیه خانه دچار مشکل هوا گرفتن و عدم کارکرد پمپ های سیرکولاتور تصفیه و گرمایش نگردد .

وجود چاه آب در تصفیه خانه

 وجود چاه آب در تصفیه خانه بسیار حائز اهمیت است چراکه تصفیه خانه محل ریزش آب در فواصل مختلف است و در حین تخلیه استخر یا بکواش ابریزش وجود دارد . ضمن اینکه احتمال سوراخ شدن ،  نشتی و فرسایش لوله ها یا پمها و دیگر قطعات  وجود دارد و عدم تخلیه آب از کف تصفیه خانه ممکن است عامل بروز مشکلات خطرات و هزینه‌های احتمالی گردد .

سرویس نصب و نگهداری استخر در دماوند

 اصولاً باید گروه های خدماتی که مراحل ساخت استخر را به عهده می گیرند مجهز به سرویس کاران و مجریان مجرب در زمینه نصب تصفیه خانه و نگهداری استخر نیز باشند . این گروه ها باید بر اساس یک قرارداد فی مابین با کارفرما امور نگهداری و تعمیرات استخر تصفیه خانه و موتورخانه را نیز به عهده بگیرند .

نصب موتورخانه استخر در دماوند

 نصب تصفیه خانه در دماوند لزوماً بر اساس نقشه های مهندسی یا تجربه مجری تصفیه خانه صورت می گیرد . چرا که کارفرمایان غالباً در این زمینه هیچ گونه تجربه و اطلاعات فنی ندارند . مهمترین نکته که در این زمینه حائز اهمیت است میزان بودجه در نظر گرفته شده است که مبین این نکته است که دست مجریان در انتخاب و اجرای تجهیزات چقدر باز است

 هزینه نصب تصفیه خانه در دماوند

 هزینه نصب تصفیه خانه در دماوند تابع تعداد تجهیزات و نوع آنهاست و اینکه آیا گرمایش استخر و تجهیزات مربوطه از جمله مبدل گرمایشی ، پمپ های سیرکولاتور ، دیگ و مشعل شوفاژ و لوله کشی های آن در تصفیه خانه و به صورت همزمان اجرا می گردد یا خیر . البته که تعداد فیلترهای شنی و پمپ های تصفیه خانه و اینکه جکوزی و تجهیزات آن نیز در تصفیه خانه اجرا می گردد یا خیر نیز  تاثیرگذار است .

 نوع مدار تصفیه خانه و استخر و لوله کشی های مربوطه به صورت سرریز است یا اسکیمر هم به صورت مستقیم در قیمت نصب و اجرای تصفیه خانه تاثیرگذار است .

راهنمای محاسبه انتخاب و نصب تجهیزات تصفیه خانه در دماوند

 راهنمای محاسبه و انتخاب تجهیزات تصفیه خانه در دماوند به دو بخش مجزا تقسیم می شود بخش اول اگر تصفیه خانه استخر به گرمایش احتیاج داشته باشد باید ابتدا نوع سیستم گرمایش یعنی موتورخانه یا پکیج استخری را انتخاب کرد ‌ پکیج استخری غالباً بر اساس ظرفیت استخر به صورت مونتاژ شده و آماده به فروش می‌رسد اما موتورخانه باید با کلیه جزئیات بررسی و محاسبه شود . نحوه محاسبه ظرفیت گرمایشی مورد نیاز در این مقاله توضیح داده شده است . البته که بعضی از پارامترها سلیقه‌ای است مانند تعداد مبدل های گرمایشی و مدت زمان گرم شدن آب استخر .

 محاسبه ظرفیت و توان مبدل های گرمایشی و پمپ های سیرکولاتور نیز بر اساس فرمول آن قابل محاسبه است . بخش دوم زمانی است که استخر نیاز به گرمایش ندارد . در این حال فقط محاسبه فیلتر های شنی و پمپ های سیرکولاتور  را باید مد نظر قرار داد . محاسبه ظرفیت فیلترها و پمپ ها بر اساس حجم آب استخر صورت می‌گیرد اما تعداد آنها بر اساس بودجه و توانایی های کارفرما متغیر است . استخر تجهیزات جانبی نیز دارد که کارفرما می تواند بر اساس نیاز و سلیقه و بودجه آنها را سفارش و نصب کند .

 از جمله پرده آب ، نردبان های استیل ، تخت استراحت ،  میکروب‌زدا ، ازن زن ، موج ساز ، آبنما ،  حباب ساز و دیگر تجهیزات جانبی .

سخن آخر

گروه تاسیساتی اول سرویس مبتکر جدیدترین و کم هزینه ترین راه کارهای ساخت و  لوله کشی استخر و جکوزی میباشد . این روشها به صورت خاص و برای اولین بار در متطقه دماوند اجرا شده و رضایت کامل کارفرمایان را در بر داشته است . با تماس و مشاوره با کارشناسان ما استخر و جکوزی کارآمد و کم هزینه داشته باشید .

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.