راز های نهفته و نگفته در خرید منبع کویل دار

می‌خواهیم امروز در مورد یک راز با شما صحبت کنیم ؛ شاید برای شما عجیب باشد و شاید هم باور نکردنی . خیلی از فروشندگان لوازم شوفاژ  این راز را همیشه پنهان میکنند . بین فروشنده های لوازم شوفاژ و تاسیسات پرده برداشتن از این راز ممنوع میباشد یا وقتی در حال فروش یک منبع کوئل دار به شما هستند این نکات را سانسور می‌کند .

ما برای اولین بار می خواهیم در مورد پشت صحنه قیمت ارزان و پایین بعضی از منبع های کوئلدار با شما صحبت کنیم و شاید شما برای اولین بار است که از این نکات جنجالی و بحث برانگیز مطلع می شوید .

چگونه منبع کوئل دار ارزان نخریم …

در هنگام خرید منبع کویل دار برای موتورخانه شوفاژ منزل یا مجتمع مسکونی خود شما غالباً از فروشنده می‌پرسید که قیمت منبع کویل دار ۱۰۰۰ لیتری چقدر است ..؟ اعلام میشود که  یک منبع کویل دار ۱۰۰۰ لیتری مثلاً دو میلیون تومان میباشد و شما به یک فروشنده دیگر مراجعه و از او درخواست قیمت منبع ۱۰۰۰ لیتری می کنید ایشان مبلغ یک و نیم میلیون تومان را به شما پیشنهاد می کند . عموم مردم هنگام خرید به سایت های فروشگاهی و فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند و می‌بینند که منبع ۱۰۰۰ لیتری با قیمت دو و نیم میلیون تومان اتیکت زده شده است . بسیار خوب ،،،،،،  چرا انقدر اختلاف قیمت واقعاً این اختلاف قیمت فاحش دیوانه کننده میباشد و خریدار را سردرگم می‌کند دوستان و خریداران محترم “”””  ملاک خرید منبع لیتراژ منبع است اما منبع کویل دار چند راز پنهان در وجود خودش دارد و پشت صحنه قیمت ارزان  منبع برای خریدار از طرف تولید کننده  و فروشنده کاملاً محرمانه است .  موضوع چیست ..‌؟؟؟!!!!!!

برایتان توضیح میدهیم همانطور که گفتیم لیتراژ منبع شرط لازم برای قیمت گیری و خرید می باشد اما شرط کافی نیست . ضخامت ورق منبع کویل دار یکی از آن راز هایی است که ناگفته مانده است هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد وزن هم بیشتر می شود ؛ اما همیشه این طور نیست فروشنده به شما اعلام می کند مثلاً منبع ۱۰۰۰ لیتری با ورق ۶ میلیمتر شما باید  بپرسید وزن منبع چند کیلوگرم می باشد ؟؟؟ دقت کنید  بسیاری از فروشنده ها یا وزن منبع کوئل دار را اعلام نمیکنند یا اگر هم به شما اعلام کنند به آنها پایبند و متعهد نیستند .!  حالا ممکن است که ضخامت ورق را به شما اعلام کنند ۶ میلی متر و وزنش من باب مثال ۵۰۰ کیلوگرم است اما از ورق ۴ میلیمتر استفاده می‌کنند و با جوش دادن و قرار دادن خورده و ورق و تکه پروفیل های ضایعاتی در داخل منبع وزن آن را به ۵۰۰ کیلوگرم برساند . به این روش قیمت پایین تر به شما اعلام می کنند و شما استنباط می کنید که فروشنده ای که مبلغ بالاتر به شما گفته است گرانفروش می باشد .

۳۰ فوت مکعب ( واحد محاسبه توان کویل ) است باشد این ۳۰ فوت مکعب باید با استفاده از مثلا ۴۰ متر لوله مسی به صورت رفت و برگشت و U شکل  به قطر ۵/۸ میلی متر ،  توان تولید آب گرم را داشته باشد یعنی این کویل باید در یک ساعت هزار لیتر آب سرد را به آب گرم با میانگین دمای ۳۰ الی ۴۰ درجه تبدیل کنند .  “”””””کار کمی سخت شد “””” درست است ……؟؟؟؟حالا شما از کجا متوجه می شوید که آیا این کوئل مسی چند فوت مکعب است ؟؟؟؟  قول می‌دهیم که اصلاً متوجه نمی‌شوید !!!!  چون این کویل ممکن است ۲۰ فوت مکعب باشد و شما عاجز از درک این موضوع هستید .قیمت یک منبع کویل دار ۱۰۰۰ لیتری   با یک  کویل مسی ۳۰ فوتی مثلاً ۳ میلیون تومان می باشد اما یک منبع ۱۰۰۰ لیتری با کوئل مسب  ۲۰ فوتی ۲ میلیون تومان است ببینید چقدر اختلاف قیمت …….!!!!!!! و واضح است کهفروشنده ای که صداقت کاری داشته باشد منبع و محصولش گران‌تر و این فروشنده ای که در کارش دزدی و کم‌فروشی می‌کند منبع ارزان تر ارائه کند و خریدارن ساده لوح هم از فروشنده دزد و کم فروش خرید میکنند .

باور کنید که گرانی بی دلیل نیست و هر ارزانی هم بی دلیل نیست

حال اگر تمام این ها درست باشد یعنی فوت‌ کویل مسی  درست باشد ؛ ضخامت لوله مسی هم در قیمتش بسیار تاثیرگذار است .به عنوان مثال  یک متری لوله مسی به قطر ۵.۸ هم با ضخامت ۰.۳۲ مثلاً یک کیلوگرم می باشد اما همان لوله مسی با ضخامت ۰.۲۲ و با همان قطر  ۳۰۰ گرم یا ۴۰۰ گرم سبک تر می باشد . لوله مسی همان است ، مقدار آن نیز درست است اما ۴۰۰ گرم اختلاف وزن در مس بسیار در قیمت منبع کویلدار تاثیر گذار است ضمن اینکه نازک بودن و ضخامت کم لوله های کوئل مسی باعث میشود که کویل خیلی زود و با یک بار اسید شوری کوئل منبع سوراخ شود و شما مجبور میشوید  در مدت زمان کوتاهی دوباره نسبت به خرید کویل یا منبع کئلدار اقدام کنید  ….

میبینید چقدر راه دزدی و کم‌فروشی زیاد است

جنس ورق نیز  نکاتی است که به آن توجه نمی‌شود . ورق باید از نوع گالوانیزه باشد گالوانیزه کردن باید به روش آبکاری گرم باشد تا آب بهداشتی برای شما تولید کند و طول عمر ورق هم مطلوب و مناسب باشد .  ظاهر ورق گالوانیزه در آبکاری سرد و گرم با هم هیچ تفاوتی ندارد و فقط افراد خبره در این زمینه متوجه اختلاف این دو ورق می‌شوند کیفیت تولید و جوشکاری و گارانتی محصول یعنی منبع کویل دار باعث اختلاف قیمت نیز می‌شود حالا شما باید در نظر بگیرید اگر ضخامت ورق منبع واقعی نباشد ،!  اگر مقدار داخل مخزن ضایعات آهن جوش داده شده باشد ،! اگر فوت کوئل منبع کمتر از حد استاندارد باشد و اگر ضخامت لوله مسی کم باشد و  یا اینکه  ورق منبع کوئلدار  گالوانیزه نباشد و ورق سیاه و بعد از چند وقت به شما آب زنگ زده مصرف کنید یک فروشنده چقدر کم فروشی کرده چقدر از فروش یک منبع کویل دار غیر استاندارد به شما  سود به جیب زده است و شما چقدر متضرر شدید …؟؟؟ و در نهایت هم استنباط می کنید خرید موفقی داشته اید چون منبع کویل دار ارزان تهیه کرده‌اید

فروشنده ای که صادقانه و با سود منطقی به شما منبع قیمت داده ؛  گرانفروش نیست

دوستان ایران هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی هم بی دلیل نیست

از فروشگاه های مطمئن و با سابقه خرید بکنید….!!!

5/5 - (2 امتیاز)