چیدمان-موتورخانه-استخر

پیشرفت تکنولوژی به کمک استخر سازی آمده و تغییرات جدیدی را به بخش های مختلف استخر اضافه کرده است. برای کارکرد بهتر و بهینه‌سازی بخش های مختلف استخر به طراحی یک سیستم تاسیساتی یکپارچه نیاز داریم. این تاسیسات در فضایی به نام موتورخانه استخر خانگی تعبیه شده است. چیدمان موتورخانه و لوله کشی استخر به شکل اصولی به شما کمک می کند که بهترین عملکرد را از استخر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی و شیوه چیدمان موتورخانه استخر بپردازیم.

 

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات و خدمات نصب همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

روش چیدمان موتورخانه استخر

بایستی نقشه موتورخانه و نحوه چیدمان موتورخانه استخر با تخصص کامل طراحی شود. بهترین چیدمان موتورخانه استخر به موارد زیر بستگی دارد:

بایستی تمام نکات را در نظر گرفت تا بتوان کار ساخت موتورخانه استخر را به شکل اجرایی در آورد. بهتر است از پیمانکار خود بخواهید تا مطابق نقشه های اجرایی اقدام به طراحی موتورخانه استخر کند.

 

طراحی امکانات موتورخانه استخر‌

طراحی-امکانات-موتورخانه-استخر‌

به طور کلی برای طراحی و چینش موتورخانه استخر باید به مسائل زیر توجه کنید:

  • قرارگیری کاسه استخر
  • اجرای سیستم لوله کشی و کانال کشی
  • مجزا بودن در ورودی موتورخانه با ورودی استخر
  • امکان تخلیه فاضلاب موتورخانه
  • ملاحظات الکترونیکی

 

مراحل چیدمان موتورخانه استخر

1.    تجهیزات موتورخانه

اولین اقدام برای چیدنش موتورخانه استخر توجه به تجهیزات آن می باشد. تجهیزات داخل موتورخانه شامل موارد زیر می شود:

  • دیگ آبگرم
  • دیگ بخار
  • پمپ
  • مبدل حرارتی
  • منبع کویل دار
  • سختی گیر
  • فیلتر شنی
  • شیر آلات و اتصالات

 

2.    اصول طراحی و طرز چیدمان موتورخانه استخر

به طور کلی، بر اساس استاندارد، چیدمان موتورخانه استخر شامل سه بخش کلی است. بخش اول مربوط به تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه و ضدعفونی است و به فرآیند ساخت تصفیه خانه استخر مربوط می‌شود.

بخش دوم به کارکرد تجهیزات گرمایشی استخر خانگی مربوط می شود که بخش بعدی هم پمپاژ آب استخر است که در ادامه بیشتر به بخش های مختلف موتورخانه استخر و اهداف آن ها اشاره می کنیم.

 

3.    آب مناسب

آب-مناسب-برای-استخر

حیاتی ترین بخش ساخت استخر ، آب آن است. آب شهری با دمای مورد نیاز وارد موتورخانه می شود و طی فرایندی که در موتورخانه اتفاق می افتد گرم می شود.

برای تامین دمای آب مطلوب استخر به تجهیزات مورتورخانه ای نیاز است که شامل پمپ سیرکولاسیون، بویلر، مبدل حرارتی و غیره می شود تا آب بتواند به درجه حرارت تا 28 درجه سانتی گراد و مطلوب برسد.

در واقع، دمای آب بایستی به دمای بدن انسان نزدیک باشد تا باعث آسایش شناگران شود. بیشتر تجهیزات داخل موتورخانه با هدف تامین آب مناسب و مطلوب به کار می روند.

 

4.    فیلتراسیون

از آن جایی که آب همیشه مستعد میکروب و آلودگی است، باید همواره از سلامت وضعیت آب اطمینان حاصل کنید. برای همین لازم است که از فیلتر و سختی گیر استفاده شود. هم چنین، مواد شیمیایی مانند کلر به آب اضافه می شود تا ذرات و مواد مضر داخل آب از بین ببرد.

البته یک نکته دیگر نیز وجود دارد که آن هم سختی آب است. بخار آب در جو ابتدا به شکل چگالیده در می آورد. یعنی کربن دی اکسید هوا را در خود حل و تبدیل به اسید کربنیک می کند.

این اسید همان معیاری برای سنجش سختی آب می باشد. برای همین، کلیه سیستم فیلتراسیون موتورخانه باید با هدف کم کردن سختی آب کار کنند.

 

5.    تهویه موتورخانه استخر

توجه به تهویه و تعویض هوا در موتورخانه استخر نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هم چنین، سالن استخر بایستی در وضعیت رطوبت مطلوب و دمای مناسب قرار داشته باشد.

برای همین استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی از ملزومات موتورخانه استخر است تا بتواند دما و رطوبت را در حد مطلوبی نگه دارد.

 

6.    حوضچه آب سرد

برای عملکرد بهتر حوضچه آب سرد در کنار استخر می توان از راه های مختلف استفاده کرد. برای این منظور از سیستم سرمایشی مانند چیلر در موتورخانه استخر استفاده می کنند تا حرارت این حوضچه را تا حد مطلوبی پایین نگه دارد.

 

7.    تهویه ورودی و رخت کن

تهویه-ورودی-و-رخت-کن

سالن ورودی و رختکن بایستی دارای یک تهویه مناسب و مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی باشد تا بتواند محیطی ارام را برای شناگران فراهم کند.

 

8.    دوش ‌ها و دست شویی ‌ها

آب بهداشتی که در دستشویی و دوش ها جریان داشته، بایستی در درجه حرارت مناسبی بوده تا رفاه و اسایش را برای شناگران به همراه داشته باشد.

 

سخن آخر

اول سرویس آمادگی خود را جهت خدمات مشاوره، طراحی و اجرای تاسیسات موتورخانه مرکزی استخر و ساختمان های مسکونی اداری و تجاری اعلام می دارد.

این مجموعه به خوبی با چینش موتورخانه استخر، تجهیزات داخل استخر، پرداخت های سطوح، پمپاژ مکانیکی فیلتراسیون، سیستم های گرمایشی و ملاحظات الکتریکی آشناست و در تمامی مراحل چینش موتورخانه استخر و این به اجزا در آوردن کلیه تجهیزات آن در کنار شماست. کافی است برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.