• پروژه های استخر اول سرویس

ساخت استخر و اجرای تصفیه خانه ویلای شخصی جناب آقای حیدری ( پروژه کردان )

اجرای لوله کشی داخلی استخر

ویلای شخصی در منطقه ییلاقی کردان با کلیه امکانات و تجهیزات رفاهی از جمله استخر دو فصله به همراه استخر کودک و آبنما . لوله گذاری استخر با توجه به ابعاد استخر که بطول ۶ متر و عرض ۴ متر می‌باشد، ۲ خط لوله ۶۳  جهت مکش از استخر به موتورخانه و یک خط لوله سایز ۶۳ با ۴ نازل به عنوان دهش  از مبدل به استخر و یک خط لوله ۶۳ با چهار نازل به عنوان دهش از تصفیه به استخر در نظر گرفته و اجرا شده است. لوله ها از جنس  پلی پروپلین می باشد. سیستم استخر به صورت سرریز اجرا شده است .

سرامیک کاری ، سیمانکاری و آب بندی استخر به عهده مهندس مجری ساختمان بوده است .

اجرا و نصب تصفیه خانه

در این پروژه تصفیه خانه کاملا مجاور استخر بنا شده به طوری که اجرای تصفیه خانه استخر و استخر از دیوار مشترک برخوردار هستند و به دلیل عدم نیاز به موتورخانه مرکزی جهت تامین گرمایش همزمان ساختمان و استخر ، گرمایش آب استخر توسط یک دستگاه پکیج استخری تامین می گردد این پکیج استخری مجهز به بویلر و مشعل ، و مبدل گرمایشی و متناسب با حجم استخر انتخاب و خریداری شده است .

استخر هایی که با سیستم سرریز طراحی می گردد، لزوماً به یک دستگاه منبع بالانس سطح آب نیز احتیاج دارد که در این تصفیه‌خانه به لیتراژ  هزار لیتر و تقریباً متناسب با ۱۰نفر شناگر انتخاب شده است . با توجه به نزدیک بودن موتورخانه به کاسه استخر یک دستگاه پمپ سیرکولاسیون جهت تصفیه و گرمایش نصب شده است و فیلتر در نظر گرفته شده برای تصفیه استخر از نوع فیلتر شنی و با برند ایماکس می باشد.

ساخت استخر و تصفیه خانه ویلای شخصی جناب آقای دانشمندی ( اتمام پروژه چمستان )

ساخت و لوله گذاری استخر

این ویلای شخصی مجهز به استخری بود که به دلیل قصور مهندسین و مجریان  هیچگونه لوله رفت و برگشتی جهت تصفیه و گرمایش آب برای آن در نظر گرفته نشده بود. با کنده کاری جداره استخر و مسیر عبور لوله ها برای آن یک دستگاه اسکیمر نصب و لوله های گرمایشی و تصفیه از لوله یو پی وی سی تا تصفیه خانه اجرا شد. در فضای داخل حیاط نیز با کندن زمین و اجرای دیوار بتنی و سقف و کف متناسب اتاقک تصفیه‌خانه نیز ایجاد شد.

نصب و اجرای تصفیه خانه

از آنجا که تصفیه خانه و موتورخانه ایجاد نشده و وجود خارجی نداشته بود همانطور که گفته شد تصفیه‌خانه و موتورخانه در حیاط ساختمان ساخته شد و کلیه مسائل فنی از جمله آب بندی دیواره ها ، حفر چاه در کف تصفیه‌خانه ، منظور کردن دودکش مناسب ، اجرایی لوله کشی گاز داخلی جهت بویلر ، تامین برق موتورخانه و همچنین آب بندی سقف و سرامیک کاری و شیب بندی کاملاً توسط استادکاران مجرب و با تجربه اجرا شد و قبل از آن ، کلیه لوله های رفت و برگشت تصفیه و گرمایش استخر جکوزی به اتاقک وارد شده بوده.

گرمایش آب استخر و جکوزی توسط یک دستگاه پکیج استخری تامین می گردد ظرفیت آن متناسب با حجم و ظرفیت آب استخر و جکوزی در نظر گرفته شده است دو دستگاه فیلتر شنی ایماکس به صورت جداگانه و با پمپ های مجزا وظیفه تصفیه آب را به عهده دارند.

ساخت و لوله گذاری جکوزی

جکوزی این پروژه با لوله کشی ناقص و اشتباه اجرا شده بود . ضمن اینکه بتن ریزی و طراحی کاسه چه به لحاظ ابعاد و چه به لحاظ فنی غیر قابل استفاده بوده و به هیچ عنوان آببندی و سرامیک کاری نشده بود. بعد از کنده کاری کاسه جکوزی عبور لوله ها و نصب اسکیمر انجام شد و سپس سیمانکاری ، آب بندی و در نهایت سرامیک‌کاری اجرا شد . کلیه لوله های به کار رفته در این پروژه از جنس یو پی وی سی تهیه و اجرا گردیده است.

اجرا و راه اندازی تصفیه خانه و موتورخانه ویلای شخصی جناب آقای ثابت قدم ( پروژه آینه ورزان )

راه اندازی و نصب تصفیه خانه و موتورخانه

این ویلای شخصی شرایط خاصی در اجرا داشته است .

گروه اول سرویس در مراحل پایانی عملیات ساختمانی وارد پروژه شده است و فقط نصب و جمع آوری موتورخانه به همراه طراحی و نصب تصفیه خانه را عهده دار بوده است ، بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات موتورخانه دست دوم بوده و از مکانی دیگر منتقل شده بود و تجهیزات تصفیه خانه نیز به جز مبدل گرمایشی استخر همگی کاملا نو،نصب شده است سیستم استخر  اسکیمر در نظر گرفته شده است . یکی از محسنات خوب این تصفیه خانه بهره گیری از مبدل های پوسته و لوله از جنس مس باشد که راندمان حرارتی بهتری نسبت به مبدلهای استنلس استیل دارد البته که نصب سرویس‌های بهداشتی و رادیاتورهای پنلی نیز در آخر توسط اول سرویس انجام گرفت.

ساخت استخر و اجرای تصفیه خانه و موتورخانه ویلای شخصی جناب آقای مومنی ( پروژه آبعلی )

این پروژه در سال ۹۴ تحویل داده شده و عکس مناسبی در دسترس نیست ، ویلایی شخصی در منطقه ییلاقی نسبتا سردسیر آبعلی تهران

کلیه تاسیسات لازم در این ساختمان توسط گروه اول سرویس اجرا شده است از جمله: لوله کشی مسی ۱۲ دستگاه کولر گازی ، لوله کشی گرمایش ترکیبی شامل فن کویل های زمینی ، رادیاتور و حوله خشک کن ها ، اجرای لوله کشی فاضلاب و اجرای لوله کشی سرد و گرم از لوله پنج لایه ، طراحی محاسبه و نصب موتورخانه مرکزی

ساخت و راه اندازی استخر و جکوزی

مجموعه استخر و جکوزی این ویلای شخصی با طراحی خاص و حساسیت‌های زیادی اجرا شد. اعمال سلیقه کارفرما در طراحی و انتخاب و اجرای سرامیک ها کار سخت و دشواری بود مجموعه  دارای یک استخر به طول ۱۰ متر و عرض چهار و نیم متر که در ضلع غربی آن جکوزی تعبیه شده است و سونای بخار که در گوشه مجموعه خودنمایی می‌کند. کلیه مراحل لوله گذاری استخر و جکوزی ،  لوله کشی داخلی سونا بخار ، دوش ها و سرویس های بهداشتی توسط گروه اول سرویس اجرا شده است ضمن اینکه عملیات سیمان کاری ، سکوچینی ، آب بندی و سرامیک کاری نیز توسط پرسنل ما ، اجرا گردیده است.

اجرا و راه اندازی تصفیه خانه و موتورخانه ویلای شخصی جناب اقای فتاحی ( پروژه ی اجرا شده آینه ورزان )

راه اندازی و نصب تصفیه خانه و موتورخانه

اجرا و ساخت استخر و جکوزی

ساخت و راه اندازی استخر و تصفیه خانه ویلای شخصی جناب آقای سبزیان ( پروژه ی اجرا شده لواسان )

کل طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی این ویلای لاکچری و عظیم در لواسان توسط گروه اول سرویس اجرا شده است. زیربنای کل این ویلا بالغ بر ۳۴۰۰ متر می باشد که شامل قسمتهایی از جمله ۱۵۰ متر شاه نشین 400 متر سالن اجتماعات ،  ۱۵۰ متر سالن بدنسازی ، ۱۰۰ متر آشپزخانه صنعتی 2 دستگاه سوئیت ۱۰۰ متری جهت میهمان و دفتر کار و مشاعات و زیربنای مسکونی می‌باشد . سرمایش توسط چیلر هوا خنک و مبدلها فن کویل سقفی توکار در نظر گرفته شده است . موتورخانه مرکزی مجهز به دو دیگ چدنی توربو شوفاژکار و پمپ های خطی گراندفوس جهت سیرکولاسیون گرمایش و سرمایش به همراه بوستر پمپ های آتشنشانی و آب سرد مصرفی می باشد منبع آبگرم کویل دار ایستاده در کنار منبع ذخیره و تامین آب سرد مصرفی از جمله  تجهیزاتی هستند که با توجه به ارتفاع زیاد موتورخانه و تراکم تجهیزات به یک بالکن فلزی که در ارتفاع موتورخانه ایجاد شده منتقل شده است.

ساخت و لوله گذاری استخر

ابعاد استخر این پروژه ۱۳ متر در شش متر با عمق میانگین حدود ۱۷۰ سانتیمتر میباشد در فرآیند ساخت استخر جهت یکنواخت بودن دمای آب و تصفیه تمام  آب موجود در تمام نقاط استخر به نسبت استخرهای معمول ،لوله های مکش و دهش آب و نازل های بیشتری در بدنه استخر در نظر گرفتیم . ضمن اینکه طول زیاد استخر باعث گردید تا تعداد لوله های سرریز بیشتری درگریل ها اجرا شود . مسافت زیاد جکوزی و ابعاد آن و محدودیت سایز لوله های پلی پروپلین باعث افزایش لوله‌های مکش ، دهش و جتهای جکوزی شد تمام لوله های اجرا شده در مجموعه استخر و جکوزی از لوله‌های p.p پلی پروپلین استفاده شده است و لوله های سرریز از لوله های پی وی سی پولیکا اجرا شد.

اجرا و راه اندازی تصفیه خانه استخر

با توجه به وسعت استخر و فاصله آن تا تصفیه خانه محاسبات فنی و شرایط آن نسبت به اجرای آن از اهمیت بالاتری برخوردار بود نصب تجهیزات مانند موج ساز به عهده شرکت وارد کننده بود ولی نصب فیلترهای شنی ، پمپهای سیرکولاسیون ، منبع بالانس و پمپ های جتی با تراکم بالایی در فضای محدود تصفیه‌خانه در کنار خطوط انتقال آب داغ از موتورخانه مرکزی به تصفیه خانه و در انتهای مبدلهای حرارتی پوسته لوله از دشواریها و اعمال سلیقه خاصی را می‌طلبید که گروه اول سرویس با تجربه و تخصص و بهره‌گیری از امکانات خود از این مهم به خوبی برامد.

5/5 - (1 امتیاز)