ساخت استخر در دماوند با توجه به اینکه در این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا آمار ساخت ویلا ها بسیار زیاد  و تقریباً اکثر ویلا ها دارای استخر های روباز و سرپوشیده  هستند بسیار مورد توجه قرار دارد . در این راستا اول سرویس  گروه های خدماتی و تاسیساتی را  برای طراحی و ساخت استخر به عنوان کارگروه ویژه‌ در نظر گرفته است و با مهندسین مجرب و مجریان متعهد و خوش اخلاق مراحل ساخت استخر در دماوند را از صفر تا صد به بهترین شکل ممکن و در اسرع وقت به اجرا در می آورد .

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
ساخت و اجرای لوله کشی انواع استخر
همین حالا تماس بگیرید….

 طراحی و اجرای استخر در دماوند

 طراحی و ساخت استخر در دماوند مبحثی است که علاوه بر مسائل فنی سلیقه کارفرما نیز در آن بسیار تاثیرگذار است . سلیقه کارفرما بهتر است در کنار تجربیات و دانش کارگروه اجرایی باشد تا منتج به اجرای صحیح و اصولی استخر شود . در این زمینه مسائلی را مطرح می‌کنیم که لحاظ کردن آنها در مدیریت هزینه کارفرما موثر است و باعث عدم هدر رفت سرمایه و گاهاً نیمه تمام ماندن مراحل اجرایی ساخت استخر نشود .

 انتخاب محل استخر

 انتخاب محل استخر اساسی ترین مرحله میباشد . مهندسین معمار و آرشیتکت تمامی مسائل و جزئیات فنی ساخت استخر سرپوشیده در داخل ساختمان را در نظر می گیرند و محاسبات مربوطه را انجام می دهند . ولی در صورت انتخاب محل ساخت کاسه استخر در فضای باز لازم است که مواردی همچون باز بودن محیط اطراف استخر ، عدم فاصله زیاد بین تصفیه خانه و کاسه استخر ، عدم مشرف بودن به ویلاها و ساختمانهای مجاور و روبرو و مسائلی از این قبیل بررسی گردد .

سهولت انتقال مصالح و تجهیزات برای ساخت استخر

 برای ساخت استخر نیاز به مصالح ساختمانی همچون میلگرد ،ماسه، سیمان، آجر و غیره می باشد . اگر محل بنای استخر دور از جاده یا خیابان باشد انتقال آنها ممکن است به سختی و با هزینه زیاد صورت گیرد لذا بهتر است که این مورد را هر چند که اولویت  ندارد و یکبار انجام می‌شود نیز بررسی گردد .

 ابعاد استخر چقدر باشد بهتر است ؟

 هر چند که انتخاب ابعاد استخر رابطه مستقیم با بودجه و درخواست کارفرما دارد اما لازم است که کارفرمایان به این نکته توجه داشته باشند که هرچه کاسه استخر به لحاظ طول و عرض و عمق بیشتر باشد هزینه گرم کردن و تصفیه کردن آب استخر نیز بیشتر می‌شود . با توجه به هزینه بالای انرژی از جمله گاز ، گازوئیل ،آب و برق در کنار هزینه های سرویس و نگهداری می توان گفت که داشتن استخر بسیار پر هزینه است ؛ پس بهتر است بر اساس کاربرد ، تعداد نفرات خانواده و متراژ زمین ، ابعاد استخر را نیز محاسبه کنید

 هزینه ساختن استخر در دماوند

هزینه ساختن استخر در دماوند و مناطق دیگر جزء مراحل ساختمانی پرهزینه است . ساخت استخر هایی با بتن مسلح یا ساخت دیواره های استخر با آجر یا بلوک سیمانی به همراه سیمانکاری ، آب بندی و سرامیک کاری آن ؛ در کنار لوله کشی داخلی استخر و احداث موتورخانه و تصفیه خانه جهت گرمایش و تصفیه آب تقریبا بین ۳ الی ۵ میلیون تومان در ازای هر متر مکعب آب می باشد . اما مواردی هست که میتوان با در نظر گرفتن و بررسی آنها به نوعی این مبالغ را مدیریت کرد . مواردی همچون و محل ساخت ، نوع سیستم چرخش آب استخر ( اسکیمر یا سرریز ) ، سرپوشیده بودن یا رو باز بودن استخر ، وجود و یا عدم وجود مدار گرمایش آب ، طول و عرض و عمق استخر و فاصله طولی تصفیه خانه و موتورخانه با جداره استخر .

لوله کشی استخر در دماوند

اگر استخر دارای نقشه اجرایی مهندسی باشد لوله کشی باید بر آن اساس اجرا گردد . لوله کشی استخر  به دو صورت انجام میگیرد ، سرریز و اسکیمر

 مدار سرریز استخر

 مدار سرریز استخر بهداشتی تر و چشم نواز تر است ؛ اما در مقابل هزینه اجرای آن نسبت به مدار اسکیمر بیشتر است . چرا که در طول و عرض استخر باید یک جوب کوچک و کم عرض به عنوان گریل اجرا گردد تا آب سرریز شده جهت گرمایش و تصفیه مجدد به تصفیه خانه بازگردد . در تصفیه خانه نیز یک منبع بالانس متناسب با حجم استخر باید منظور گردد تا بتوان علاوه بر ذخیره آن سطح آب استخر نیز کنترل گردد .

مدار اسکینر

 در مدار اسکیمر نیاز به اجرای گریل حواشی استخر نیست و وظیفه جمع آوری آب به عهده یک قطعه پلاستیکی به نام اسکیمر است که در جداره استخر کار گذاشته می شود و آب از این طریق به تصفیه خانه منتقل می شود . در این سیستم نیاز به نصب منبع بالانس وجود نداشته و قاعدتاً از متراژ تصفیه خانه نیز کاسته می‌شود .

ساخت استخر بتنی در دماوند

 استخر ها به لحاظ ساخت کاسه و جداره به چند دسته تقسیم بندی می شوند استخرهای خاکی که بیشتر برای نگهداری آب در جهت آبیاری درختان و مزارع مورد استفاده قرار می گیرند اما استخر هایی هستند که با بلوک سیمانی یا آجر ساخته می‌شوند که قاعدتاً ارزانتر ولیکن با طول عمر پایین و مشکلاتی همراه است . بهترین روش ساخت استخر به روش بتن مسلح میباشد که غالباً هزینه بیشتری را در بر دارد . در این روش  بعد از گودبرداری و خاکبرداری توسط نیروی انسانی یا ماشین آلات حفاری میلگرد هایی که از قبل ضخامت آنها محاسبه شده است به صورت طولی و عرضی به هم  بافته می‌شود . به این کار آرماتوربندی گفته می‌شود . سپس این میلگردها با فواصل مشخص قالب بندی شده و حد فاصل قالب ها توسط بتن با عیار مشخص بتن ریزی می‌شود . مهم‌ترین نکته در حین اجرای استخر بتنی زمان لوله گذاری است که میتوان قبل یا حین آرماتوربندی و بتن ریزی اجرا گردد .

3/5 - (12 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.