تعمیر-بوستر-پمپ-آب

بوستر پمپ آب برای تامین و تقویت فشار آب لوله اصلی در یک مقدار ثابت طراحی شده است و با روشن و خاموش کردن الکتروپمپ ها بتواند فشار حاصل از میزان آب مصرفی را به شکل متوالی جبران کند. اگر پمپ شما زنگ زده است، می لرزد یا نشتی دارد و در قبض آب مصرفی تان افزایش غیرعادی مشاهده می کنید بدانید که دستگاه شما خراب شد و به تعمیر اساسی نیاز دارد اول سرویس به عنوان نمایندگی تعمیر بوستر پمپ آب با سال ها سابقه خدمات درخشان و کسب رضایت مشتری کلیه خدمات مربوط به بوستر آب مثل سرویس و تعمیرات و نصب بوستر پمپ آب را به شکل 24 ساعته انجام می دهد. از دیگر خدمات مجموعه می‌توان به خدمات مربوط به استخر مانند سرویس و نگهداری استخر اشاره کرد.

 

بوستر پمپ آب چیست؟

به مجموع یک یا چند الکتروپمپ که به شکل موازی وصل می شوند، بوستر پمپ می گویند. در صورتی که فشار آب کم است یا نوسان دارد برای جبران آن از بوستر پمپ آب استفاده می کنند.

از این سیستم بیشتر در واحدهای کشاورزی، مصارف آب شرب مجتمع های مسکونی یا تجاری، مراکز تفریحی و سیستم کشت صنعتی و سیستم های اطفای حریق استفاده می شود.

همواره توصیه می کنیم برای تعمیرات بوستر پمپ آب از یک تعمیرکننده بوستر آب متعلق به یک مرکز معتبر تعمیرات کمک بگیرید. این کار در موارد زیر به شما کمک می کند:

  • استهلاک دستگاه را به حداقل می رساند.
  • در هزینه ها و مخارج نگهداری دستگاه صرفه جویی می کند.
  • باعث ارتقای عمر قطعات دستگاه و استفاده بهینه از آن می شود.
  • به طورکلی ایمنی کلیه سیستم تاسیساتی بوستر پمپ آب را بالا می برد.

 

عیب یابی بوستر پمپ آب

عیب-یابی-بوستر-پمپ-آب

در صورتی که اختلالی در مدار کنترل یا فرمان تابلوی برق یا تجهیزات تابلویی به وجود بیاید چراغ عیب یاب برد کنترل با نمایش کدهای خطا به شکل عددی و حروفی و یا به شکل چشمک زن مشکل دستگاه را نشان می دهد.

بنابراین نصب یک آژیر یا چشمک زن در محل مناسب دستگاه و در ترمینال خروجی بوستر آب در صورت مشکل به خوبی آن را اعلام و به شما در عیب یابی دستگاه بوستر پمپ آب کمک می کند.

نحوه تعمیر دستگاه بوستر پمپ آب

اگر پمپ شما دچار ایراد شده، بایستی کلیه اجزا و قطعات آن را به خوبی بررسی کنید تا مشکل آن را بیابید. قبل از اقدام به تعمیر لازم است اطلاعات پمپ مثل: شماره سریال، کیلووات یا ولت دستگاه، فاز آمپر را چک کنید.

کلیه این اقدامات در زمان سرویس انجام می شود. بعد از آن نوبت به بررسی کلیه لوله ها و اتصالات و سوپاپ ها، مخازن تحت فشار سنسور فشار و کنترل سرعت بررسی سلامت بدنه مخزن و اتصال فاز، چرخش موتورها و پنل و اقدامات اساسی دیگر می رسد.

نحوه صحیح نگهداری و سرویس بوستر پمپ

برای بهره بردای از بوستر آب بایستی فشار ساختمان توسط یک سرویسکار حرفه ای و متخصص در تابلوی برد کنترل و فرمان بوستر پمپ، تنظیم شود. لازم است در ابتدا پرشر سوئیچ های بوستر پمپ را در فشار حداقل و یا حداکثر تنظیم کنید. سپس از عمکلرد درست دستگاه بعد از روشن کردن دستگاه مطمئن شوید.

با رعایت کردن نکات ایمنی می توانید تا حد قابل توجهی از بروز مشکل و تعمیر دستگاه بوستر پمپ آب جلوگیری کنید که در نهایت می تواند بی توجهی به آن منجر به از کارافتادگی دستگاه و افزایش هزینه های تعمیر می شود. بوستر پمپ آب بایستی به شکل دوره ای و سالانه توسط یک سرویسکار حرفه ای سرویس شود.

برخی از مزایای سرویس بوستر پمپ آب شامل موارد زیر می شود:

  • بروز خطر خرابی های غیره منتظره را به حداقل می رساند.
  • باعث کاهش صدا و ارتعاش بوستر پمپ می شود.
  • راندمان و کارایی دستگاه را بالا می برد.
  • باعث افزایش رضایت اعضای ساختمان می شود.

 

اهمیت تعمیر دستگاه بوستر پمپ آب

اگر دستگاه بوستر پمپ آب شما دچار ارتعاش بیش از حد، سروصدای زیاد، فشار کم یا بدون فشار، نشت لوله یا خرابی هر کدام از قطعات شد، بایستی به یک مرکز تعمیر بوستر پمپ آب تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید.

تعمیر و خرابی پمپ آب به شما کمک می کند که همواره فشار آب مناسب داشته باشید و در صرفه جویی هزینه ها موفق عمل می کند.

اول سرویس به عنوان مرکز تعمیر بوستر پمپ آب در تهران فعالیت می کند که با کادری از متخصصین آموزش دیده با بروزترین متدهای اروپایی دستگاه بوستر پمپ آب شما را تعمیر می کند.

 

مشکلات مربوط به خرابی بوستر پمپ آب

مشکلات-مربوط-به-خرابی-بوستر-پمپ-آب

در ادامه به مشکلات و نشانه های خرابی دستگاه بوستر پمپ آب و راه حل رفع آن اشاره می کنیم:

  • پمپ دچار ارتعاش و لرزش غیرعادی است

این مشکل نشان می دهد که قطعات دستگاه به خوبی به یکدیگر چفت و متصل نشده اند با محور دستگاه خم شده، یاتاقان ها سائیده شده است.

راه حل : برای رفع این مشکل ابتدا کلیه سیستم را به خوبی روغن کاری کنید. در غیر این صورت باید برای تعمیر دستگاه بوستر پمپ آب مصرفی تان از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

 

  • آب ‌دهی پمپ کم شده است

لوله ها مسدود شده و یا هوا داخل دستگاه نفوذ کرده است.

راه حل: برای رفع این ایراد فقط کافی است کار هواگیری پمپ را انجام دهید.

 

  • پمپ دستگاه داغ می‌کند

این مشکل در صورتی که سرعت حرکت پمپ و یا ویسکوزیته سیال بیشتر از حد مورد نظر زیاد باشد، به وجود می آید.

راه حل: این مشکل مکانیکی بایستی از یک تعمیرکار بوستر پمپ آب حرفه ای کمک بگیرید.

 

  • فشار خروجی کم شده است

وقتی فشار کم می شود، مشکل را در علت های زیر جستجو کنید.

  • سرعت دوران پمپ کم شده است.
  • یک شی بین پره‌ های پمپ به دام افتاده است.
  • در داخل یک لوله کویتاسیون به وجود آمده است.
  • کاسه نمد خراب شده است.
  • روتور در جهت عکس دوران دارد.

راه حل: از آن جایی که عیب یابی این مشکل یک کار تخصصی است با مرکز معتبر تعمیرات بوستر پمپ تماس بگیرید.

 

  • LLC  دستگاه از کار افتاده است

این مشکل به دلایل زیر به وجود می آید:

  • بروز ایراد در سوئیچ فشار دستگاه
  • نفوذ آب در لوله های هوا
  • خراب شدن دریچه مغناطیسی

راه حل: برای از بین بردن این ایراد هوا را داخل دستگاه بدمید تا آب اضافه خارج شود یا این قطعه را با قطعه نو تعویض کنید.

 

  • پمپ آب از کار افتاده است

وضعیت ولتاژ یا خروجی ترانسفورماتور و وصل بودن جریان برق را چک کنید چون این مشکل می تواند علت های مختلفی مانند خرابی ترانسفورماتور یا سوئیچ فشار داشته یا اینکه مسیر الکتریکی داخل موتور قطع شده باشد. بهترین کار این است که از تعمیرکاران اول سرویس کمک بگیرید.

 

  • سر و صدای بیش از حد پمپ آب

این مشکل چندین دلیل احتمالی می تواند داشته باشد:

  • هوا در آن جریان دارد
  • بلبرینگ ها یا قطعات دیگر پمپ آب خراب شده است
  • پروانه با قطعه محافظ تماس پیدا کرده است

راه حل: ابتدا چک کنید که هوا داخل دستگاه نباشد. بعد نشت داخلی و ورودی آب به موتور را از یک منبع خارجی بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، با کارشناسان فنی اول سرویس تماس بگیرید.

 

  • پمپ آب خاموش نمی ‌شود

علت اصلی این اختلال از خرابی سوئیچ فشار ناشی می شود. هم چنین ممکن است سنسور فشار روی مخزن ذخیره‌سازی به خوبی نصب نشده باشد. یا اینکه فشار کمتر از حداقل مجاز است که دریچه هیدرولیک را می بندد.

راه حل: این مشکل به تخصص نیاز دارد بهتر است به سرویسکار تماس بگیرید تا مشکل دستگاه شما را پیدا و در صورت نیاز قطعات مرتبط را تعویض کند.

 

مرکز تخصصی تعمیرات بوستر پمپ

گروه اول سرویس به عنوان مرکز تعمیرات بوستر پمپ آب آماده ارائه کلیه خدمات مانند بازدید از یاتاقان ها، تعویض بلبرینگ ها مخزن فشار آب، بازدید دوره ای شاسی بوستر پمپ آب و کلکتورها و الکتروموتورهای دستگاه می باشد.

این کار به شما کمک می کند که دستگاهی با طول عمر بالا داشته باشید و شما را از پرداخت هزینه های هنگفت تعمیر محفوظ نگه می دارد.

این مرکز کلیه نیازهای مشتری خود را در زمینه عیب یابی و تعمیر بوستر پمپ به خوبی شناسایی می کند و در کوتاهترین زمان ممکن مشکل را برطرف می کند.

 

هزینه تعمیر بوستر پمپ آب  

کارشناسان متبحر و متخصص اول سرویس ابتدا کلیه قطعات را بررسی می کند و با توجه به ان قیمت نهایی را اعلام می کند. البته قیمت تعمیر بوستر پمپ آب به عوامل متعددی بستگی دارد. ولی در کل، برآورد اجرت تعمیر بوستر پمپ آب الکتریک بر طبق نرخ اتحادیه و نهادهای نظارتی، نحوه و سختی کار، تعمیری یا تعویضی بودن قطعات و دستمزد کارشناس محاسبه می شود.

در پایان کار کارشناس اول سرویس یک فاکتور از لیست کارهایی که انجام داده است به شما ارائه می کند که کلیه هزینه ها داخل آن درج شده است و با ارائه برگ گارانتی تخصص کار خود را به شما تضمین می کند.

 

سخن آخر

مجموعه اول سرویس در زمینه های متعددی از تعمیر مثل ساخت آبنما و تعمیر پمپ شوفاژ، تعمیر موتورخانه شوفاژ ، تعمیرات بوستر پمپ آب و دیگر خدمات نصب و تعویض و سرویس با سابقه درخشان فعالیت می کند. شما عزیزان همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدماتی مثل تعمیر پمپ زمینی با این مجموعه در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول در رابطه با تعمیرات بوستر پمپ آب :

چرا برای تعمیرات بوستر پمپ آب باید اول سرویس را انتخاب کنیم؟

• بیش از 40 سال سابقه در حوزه خدمات تاسیسات • بهره‌گیری از کارشناسان با تجربه و حرفه ای • توجه به رضایت مشتری • قیمت مناسب در مقابل کیفیت بالا

بعد از تماس با مرکز تعمیر بوستر پمپ آب چه زمانی کارشناسان در محل حاضر می شوند؟

در صورت تماس با اول سرویس به صورت تلفنی یا ثبت درخواست، همکاران ما با شما تماس می گیرند و تعمیرکاران ما در اسرع وقت و بعد از هماهنگی های لازم به محل مورد نظرتان اعزام می شوند.

آیا خدمات اول سرویس در خصوص تعمیرات بوستر پمپ آب به ما گارانتی می دهد؟

بله ما کلیه خدمات خود را گارانتی و به این شکل تخصص کارشناسان خود را تضمین می کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.