ساخت-تصفیه-خانه-استخر

همانطور که می دانید، تمامی استخر های عمومی و خانگی دارای موتور خانه های مجهزی می باشند که در این موتورخانه تجهیزات تصفیه و گرمایش استخر نیز وجود دارد و می تواند استفاده از استخر ها را اسان تر نماید. بسیاری از افراد ممکن است با ساخت تصفیه خانه استخر آشنا نباشند، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با اول سرویس همراه بمانید و مطالب ذکر شده را مورد مطالعه و بررسی تان نیز قرار دهید.

چه تجهیزاتی در تصفیه خانه استخر وجود دارد؟

همانطور که می دانید، تجهیزات متنوعی در تصفیه خانه استخر وجود دارند که هر یک از آن ها کاربرد های منحصر به فردی را دارا می باشند. برخی از این تجهیزات عبارت اند از:

 پمپ

یکی از اصلی ترین تجهیزات ساخت تصفیه خانه برای استخر، پمپ ها می باشند. بسیاری از افراد ممکن است کاربرد پمپ ها را ندانند، به همین خاطر لازم است بگوییم وظیفه اصلی پمپ ها مکش و دهش آب استخر می باشد.

این محصول همواره به گونه ای طراحی و تولید می گردد تا در هنگام فعالیت، هیچ صدایی را از خود بروز ندهد و آرامش افراد را نیز برهم نزند.

از پمپ ها می توان در استخر های کوچک و بزرگ نیز استفاده نمود و هیچ محدودیتی در این باره وجود نخواهد داشت. اما باید توجه داشته باشید پمپ های استخری در سایز های مختلفی تولید می گردند که افراد برای انتخاب آن ها می بایست به اندازه و ابعاد استخر شان نیز توجه داشته باشند.

فیلتر

فیلتر

از دیگر تجهیزاتی که برای ساخت سیستم تصفیه خانه استخر به کار می رود، می توان به فیلتر ها اشاره نمود. فیلتر ها می توانند آلودگی و ذرات معلق آب را از بین ببرند و آب استخر را برای استفاده مجدد افراد آماده سازند. لازم است بدانید فیلتر ها انواع متنوعی را در بر دارند که از بهترین و کاربردی ترین آن ها می توان به فیلتر های شنی، گالوانیزه و کارتریجی اشاره کرد. تمامی فیلتر های نام برده شده، برای این که بتوانند کارکرد مناسبی را داشته باشند، نیاز به پمپ خواهند داشت.

 کلر زن

کلر-زن

یکی از تجهیزاتی که می تواند به میکروب زدایی آب استخر ها بپردازد، کلر زن ها می باشند. بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند هنگامی که از فیلتر ها استفاده می گردد چه لزومی برای بهره مندی از کلر ها می باشد؟

برای پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم آب استخر را نمی توان تنها با استفاده از فیلتر ها کاملا پاکیزه نمود، زیرا فیلتر ها می توانند ذرات معلق و آلودگی های فیزیکی را از بین ببرند. اما کلر ها آلودگی های شیمیایی استخر را به طور کامل از بین برده و آبی تمیز را برای استفاده مجدد نیز فراهم می سازد.

به همین خاطر می بایست در ساخت سیستم تصفیه استخر حتما از کلرزن های خطی و نمکی نیز استفاده نمود که هر یک از این کلرزن ها کاربردی منحصر به فرد را در بر خواهند داشت.

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، طراحی و ساخت تصفیه خانه ها امروزه به شدت حائز اهمیت قرار گرفته است و بدون استفاده از آن ها نمی توان از استخر ها بهره مند گردید. به همین خاطر، در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را با نکات و مراحل ساخت تصفیه خانه استخر اشنا نماییم.

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید سوالات و ابهامات ذهن تان را نسبت به قیمت تصفیه خانه استخر خانگی و نحوه ساخت آن برطرف نموده و در صورت لزوم به تهیه یک موتور خانه مناسب برای استخر خود نیز بپردازید.

 

در معماری تصفیه خانه استخر چه مسائلی باید حائز اهمیت قرار گیرد؟

اگر می خواهید ساخت تصفیه خانه استخر در تهران به بهترین نحو انجام گردد، می بایست به نحوه معماری آن توجه داشته باشید. متخصصین برای ساخت تصفیه خانه های استخر، همواره سعی می کنند تا سطح استخر بالا تر از تصفیه خانه و موتور خانه قرار گیرد. به عبارت دیگر، استخر می بایست بر روی موتور خانه سوار باشد تا پس از ساخت مشکلات متعددی به وجود نیاید. حال باید بدانید پنجاه الی یک متر می بایست فاصله میان استخر و موتور خانه نیز باشد. لذا لازم به ذکر است نحوه معماری بر روی قیمت تصفیه خانه استخر بسیار تاثیر گذار خواهد بود که افراد می بایست به این موضوغ توجه داشته باشند.

 

ابعاد تصفیه خانه استخر چقدر باید باشد؟

یکی از موضوعاتی که می بایست به آن توجه داشته باشید، در نظر گرفتن ابعاد برای اجرای تصفیه خانه استخر است. بسیاری از افراد ممکن است ندانند ابعاد تصفیه خانه استخر شان چه مقدار باید باشد، به همین خاطر باید بگوییم ابعاد تصفیه خانه تنها به نوع و اندازه استخر ها بستگی خواهد داشت. برای مثال، استخر های سرریز می بایست تصفیه خانه هایشان در ابعاد گسترده طراحی و ساخته شوند. زیرا این نوع از استخر ها به یک منبع ذخیره آب احتیاج خواهند داشت که این منبع حجم بسیاری را در بر دارد.

 

مجموعه اول سرویس با ارائه خدمات باکیفیت در زمینه طراحی، ساخت استخر سونا و ساخت جکوزی و حتی سرویس و نگهداری استخر و لوله کشی استخر و تجهیزات استخر به شکل کاملا حرفه پاسخگوی نیاز شما مشتریان محترم می باشد. برای مشاوره با کارشناسان ما و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

 

سوالات متداول در ارتباط با ساخت تصفیه خانه استخر

هزینه تصفیه خانه استخر چقدر می باشد؟

از دیگر موضوعاتی که برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است، قیمت ساخت تصفیه خانه استخر می باشد. لذا باید بگوییم نمی توان قیمت مشخصی را برای ساخت تصفیه خانه ها تعیین نمود، زیرا هزینه ساخت به عوامل گوناگونی بستگی خواهد داشت. برخی از این عوامل عبارت اند از: • نوع و کیفیت تجهیزات به کار رفته در تصفیه خانه • اندازه و ابعاد استخر • سابقه کاری مجموعه

برای ساخت تصفیه خانه از چه مجموعه ای کمک بگیریم؟

اگر می خواهید یک تصفیه خانه مناسب را برای خود تهیه کنید، می توانید از مجموعه های معتبری همچون اول سرویس کمک بگیرید. هزینه ساخت تصفیه خانه استخر در مجموعه اول سرویس، بسیار مقرون به صرفه می باشد و تمامی افراد می توانند از خدمات این مجموعه بهره مند گردند.

2.2/5 - (13 امتیاز)
9 پاسخ
    • حیدریان
      حیدریان گفته:

      یکی از عواملی که باعث سبز شدن آب استخر می باشد وجود فلزات در آب استخر است به ویژه مس اکسید شده در آب می باشد به طور کلی فلزات از طریق برخی جلبک ها یا از طریق آب استخر وارد میشود باشوک کلر به استخر میتوان در حل مشکل کمک کرد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.