عایق-کاری-لوله-شوفاژ

یکی از اقدماتی که در هنگام نصب موتورخانه می توان انجام داد ، عایق کاری لوله شوفاژ های موتورخانه است که مانع از هدر رفت حرارت تولید شده توسط لوله می شود و بازدهی موتورخانه را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. گروه تاسیسات اول سرویس مفتخر است که به عنوان شناخته شده ترین مرکز تعمیر و سرویس تاسیسات ساختمانی در تهران آمادگی خود را جهت ارائه کلیه خدمات در مربوط به عایق کاری لوله های رادیاتور ، شوفاژ و موتورخانه و تاسیسات موتورخانه سرمایش و گرمایش اعلام می دارد.

 

میزان مقاومت حرارتی عایق

عایق حرارتی انتقال گرما را کاهش می دهد و مانع از هدر رفتن انرژی می شود. مهم ترین اصل انتخاب عایق موتورخانه میزان مقاوت حرارتی و ضریب انتقال حرارت آن می باشد. چگالی و ضخامت عایق و هم چنین مقاومت در مقابل بخار عوامل دیگر برای انتخاب عایق موتورخانه به شمار می روند

 

انواع عایق حرارتی لوله های موتورخانه

انواع-عایق-حرارتی-لوله-های-موتورخانه

عایق حرارتی برطبق جنس، عملکرد ، شکل و نحوه استفاده تقسیم بندی می شوند. چون جنس عایق تاثیر زیادی در هدر رفت حرارت دارد هم چنین مصرف موتورخانه و لوله ها را کاملا بهینه می کند و عملکرد لوله ها را کاملا بهینه‌سازی می کند. در ادامه به انواع عایق حرارتی می پردازیم.

1.    پشم معدني و پشم شیشه

هر کدام از الیاف ها غیر ارگانیکی هستند . این الیاف ها مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و در دسته عایق گرما قرار می گیرند و برای عایق کاری لوله های شوفاژ از نوع حرارتی مناسب هستند.

 

مزایای پشم شیشه

  • برخورداری از دانسیته ‌های مختلف،
  • نصب آسان،
  • سبکی عایق این ماده،
  •  سوختن کند و انتشار دادن گاز سمی به میزان کم

 

2.    عايق كاري با پشم شيشه و مل و ماستيك

روش دیگر که اقتصادی ترین روش عایق کاری لوله های موتورخانه عایق با پشم شیشه و مل و ماستیک است.

 

3.    فوم هاي صلب

فوم هاي صلب پليمري برای عایق کاری شوفاژ در موتورخانه فنوليك و پلي يورتان يا پلي استايرن هستند که ضریب انتقال حرارتی کمی دارند. این فوم ها به شکل تزریقی یا پیش ساخته در ابعاد استاندارد برای عایق کاری لوله ها در بازار موجود هستند.

 

4.    ايروژل

عایق های ایروژل از سیلیکات ساخته شدند که کمترین ضریب انتقال حرارت در بین عایق های حرارتی دیگر برخوردارند. این عایق ها به شکل رول به دور لوله ها پیچیده می شوند.

5.    فوم های الاستومري

فوم-های-الاستومري

این فوم ها متشکل از لاستيك الاستومر NBR یا EPDM و يا فوم های پلي اتيلني(EPE/XPE) می باشند. فوم الاستومری بسیار انعطاف پذیرند و در مقابل نفوذ بخار مقاومت زیادی دارند، به طوری که نیازی به پوشش بخار خارجی ندارند. از فوم هاي الاستومري و  XPE را در خطوط لوله گرم استفاده می کنند.

 

مزیت عایق الاستومری

  • ضریب انتقال حرارت پایین
  • طیف دمایی(70- تا 120)
  • ضریب انتشار بخار کم
  • غیرقابل اشتعال
  • دانسیته کم
  • ضریب هدایت حرارتی پایین
  • تکنولوژی پاک

 

خدمات عایق کاری شوفاژ در تهران

اول سرویس با پنجاه سال سابقه تخصصی در زمینه خدمات لوله کشی شوفاژ و عایق کاری منبع آبگرم موتورخانه کلیه مناطق تهران را پوشش می دهد. هر کجای تهران که باشید برای دریافت خدمات با بهترین کیفیت و کمترین زمان کافی است با شماره های 73092 تماس بگیرید. ما نیروهای متخصص خود را در اسرع وقت به محل موردنظرتان در تهران اعزام می کنیم.

 

اول سرویس

اگر به دنبال گروهی متخصص و باتجربه می گردید که سابقه طولانی در جلب رضایت مشتری داشته باشد، کافی است وارد سایت اول سرویس شوید و کلیه پروژه ها و سوابق کاری تیم حرفه ای و کاربلد آن را مشاهده کنید.

ما در جلب رضایت مشتری و خدمات سریع در زمینه نصب بوستر پمپ آب، تعمیر و بازسازی موتورخانه و نصب رادیاتور شوفاژ و تعمیر رادیاتور شوفاژ و سایر خدمات به مشتری همواره کوشیده ایم و توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کنیم پس با خیال آسوده و با اعتماد به ما عایق کاری لوله های سرد و گرم ساختمان کلیه کارهای تاسیساتی شوفاژ خود را به ما واگذار کنید.

 

سوالات متداول در رابطه با عایق کاری موتورخانه شوفاژ :

چرا باید اولین سرویس را برای خدمات لوله کشی شوفاژ انتخاب کنیم؟

مزیت های انتخاب اول سرویس شامل موارد زیر می شود: • 50 سال سابقه فعالیت درخشان با بهره‌گیری از تیم حرفه ای و متخصص (تخصص) • مشتری مداری و تعهد به مشتری (تعهد) • خدمات رسانی منظم در کمترین زمان (انضباط)

نحوه ارتباط با اول سرویس چگونه است؟

فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید یا مستقیم با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بعد از ثبت درخواست عایق کاری لوله شوفاژ چه اتفاقی می افتد؟

همکاران اول سرویس با شما تماس می گیرند و ما کارشناس متخصص خود را برای بررسی های لازم به محل مورد نظرتان اعزام می شوند

5/5 - (1 امتیاز)
10 پاسخ
  1. قهرمان
    قهرمان گفته:

    سلام ، تو باغ یک منبع آب هزار لیتری گذاشتیم و لوله سفید کار کردیم و منبع و لوله ها در فضای باز هست ، برای جلوگیری از یخ زدگی از چه روشی باید استفاده کنم ، در ضمن طول کل لوله ها حدود دوازده متر هست

    پاسخ
  2. سهراب
    سهراب گفته:

    سلام
    من شوفاژم صدا میده شبیه صدای چکه کردن هواگیری شده ولی باز این صدا رو داره صدا تو لوله بالا سمت چپ هست ( ولوم باز و بست کردن شوفاژ ) وقتی فشار میدم و یه ذره رو به بالا زور میزنم صدا کاملا قطع میشه
    میشه لطفا چاره درست کردن رو اطلاع بدین

    پاسخ
  3. جواد
    جواد گفته:

    عایق بندی پشم وشیشه برای استفاده از بخاری اتاقی که بخاری داغ است ولی لوله ها سرد است مجاز است یاخیر؟

    پاسخ
  4. حامد
    حامد گفته:

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون سوالم در خصوص عایقکاری تجهیزاتی نظیر مخازنی از جنس استینلس استیل(فولاد ضد زنگ)با شرایط دمایی 0 تا 100- درجه سانتیگراد هستش در اینگونه موارد با چه روش و موادی عایق کاری کنیم? سپاسگزارم

    پاسخ
  5. حسین
    حسین گفته:

    با سلام و خسته نباشید بنده در ساختمان 5طبقه15واحدی طبقه اول ساکن هستم از لوله های فاضلاب مابین سقف و سقف کاذب صدای آب می آید آیا امکان عایق کاری جهت جلوگیری از صدا وجود دارد. با تشکر

    پاسخ
  6. چنگیز
    چنگیز گفته:

    سلام خدا قوت ممنون از سایت خوبتون
    سوال: گوشه یخچال من با فاصله 17 سانتی ابگرمن دیواریه و هنگام روشن شدن (زمان 6 دقیقه به بالا)گوشه یخچال داغ میشه با کدوم روش میشه داخل بدنه (کاور)ابگرمن رو عایق کنم.
    متشکرم

    پاسخ
  7. نائینی
    نائینی گفته:

    درود بر شما و سپاس از مقاله خوب شما. یه سوالی داشتم ممنون میشم راهنماییم کنین.
    لوله فلزی آب سرد پارکینگ (همکف) از داخل انباری زیر زمین رد شده و به علت نبود تهویه، تعریق شدید و دائمی داره و موجب شده تا تمام وسایل داخل انباری کپک بزنن. چه نوع عایقی براش مناسبه؟ آیا عایق مشکل رو حل میکنه یا در دراز مدت باعث پوسیدگی لوله میشه؟
    پیشاپیش خیلی ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ
  8. تورج
    تورج گفته:

    سلام
    چگونه میتوان از عرق کردن لوله آب فن کویل جلوگیری کرد؟ این موضوع باعث شده آب تشکیل شده روی لوله فن کویل همسایه طبقه بالایی، از سقف منزل بنده چکه کند.لطفا راهنمایی بفرمایید.
    تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.