ساخت-استخر-بزرگ

بی شک یکی از مفرح ترین و بهترین ورزش ها شنا در یک استخر بزرگ است. بنابراین علاقه افراد به این ورزش باعث محبوبیت استخر و سودآوری در زمینه ساخت استخر شده است. اما برآورد هزینه ساخت استخر بزرگ ، ابتدایی‌ترین اقدام برای احداث آن می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به شرایط و هزینه ساخت استخر بزرگ بپردازیم.

انواع استخر بزرگ

به طور کلی استخرها به دو نوع روباز و سرپوشیده دسته بندی می شوند. استخرهای روباز ارزان‌تر از استخرهای سرپوشیده هستند.

 شرایط ساخت استخر بزرگ

تمام مراحل ساخت استخر بزرگ باید زیر نظر مهندسین و متخصصین مجرب صورت بگیرد که شامل موارد زیر می شود:

  • طرح نقشه دو بعدی و سه بعدی
  • انتخاب شرایط مناسب از لحاظ موقعیت جغرافیایی
  • نمونه برداری از خاک محل ساخت استخر برای بررسی استحکام آن
  • تعیین جنس و اندازه لوله ها و اتصالات بسته به شرایط آب و هوایی
  • انجام محاسبات عمرانی و انتخاب درست مصالح و لوازم مورد نیاز ساخت
  • مشخص کردن محل مناسب برای گود برداری

 

انتخاب مکان مناسب برای ساخت استخر بزرگ در خانه

مکان-مناسب-برای-ساخت-استخر-بزرگ-در-خانه

ساخت استخر خیلی بزرگ در جنگل، باغ ها یا خانه ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید، می توانید استخر بزرگتری احداث کنید.

فضای که قرار است در آن جا استخر احداث کنید بسیار مهم است. چون ممکن است ساخت استخر به حذف یا اضافه کردن وسایلی نیاز داشته باشد که نهایتا باعث افزایش قیمت استخر بشود.

 

 

مهم ترین مراحل ساخت استخر

مهم-ترین-مراحل-ساخت-استخر

  • حفاری و صاف کردن زمین

مهم ترین بخش ساخت استخر بزگ حفاری است که بعد از آن باید تمام ناهمواری های زمین صاف شود. روش های مختلفی برای صاف کردن زمین وجود دارد که بسته به استخر شما متفاوت هستند.

  • قاب کردن دیوارها

این مرحله شامل قاب کردن دیواره هاست که این امر با به کار گیری میلگردهای فلزی و تخته چوب انجام می شود. گفتنی است هر چه صاف بودن کف استخر مهم است صاف بودن دیواره ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • نصب وسایل لوله کشی

در لوله کشی استخر دو لوله آب گرم و آب سرد را به وان استخر متصل می کنند. داخل برخی از استخر ها سیستم های گرم‌کننده یا المنتی کار می گذارند که آب را به واسطه ترموستات به شکل خودکار گرم نگه می دارند. تمامی تاسیسات مکانیکی و لوازم مورد نیاز استخر توسط مهندسین و معماران مجرب و متخصص انجام می شود.

  • برق ‌کشی استخر

این کار نیز باید به کمک یک متخصص برق انجام شود تا بتواند انرژی مورد نیاز برای سیستم فیلتراسیون و روشنایی های دیگر زیر آب را تامین کند.

  • پر کردن دیوارها و کف استخر

بتن مقاوم ترین متریال برای پرکردن کف استخر و دیواره های آن است. اگر قصد دارید برای ساخت استخر از فایبرگلاس استفاده کنید، باید قالب آماده را در مکان مورد نظر قرار بدهید.

  • پر کردن استخر با وینیل

بعد از ریختن پایه بتن نوبت ریختن لایه وینیل است که بعد از دو روز خشک می شود . این به صورت ورقه ای سطح داخلی استخر را پوشش می دهد

  • پر کردن استخر از آب

بعد از اتمام ساخت استخر باید آب درون استخر را پر کنید که ممکن است یک شبانه روز طول بکشد. پر کردن استخر با کمک کامیون های حامل آب انجام می شود. حتما لوله ها را در حین پر کردن استخر بررسی و در صورت هر گونه اشکال، آن را توسط یک پیمانکار برطرف کنید.

  • استفاده از مواد شیمیایی لازم برای آب استخر

از آن جایی که معمولا PH آب استخر بالاست برای تصفیه آب از کلر استفاده می شود.

 

هزینه راه اندازی یک استخر بزرگ

هزینه-راه-اندازی-یک-استخر-بزرگ

برای اینکه هزینه ساخت استخر را تعیین کنید باید یک سری عوامل را در نظر بگیرید که همگی روی قیمت نهایی پرژه احداث استخر بزرگ تاثیر می گذارند:

  1. روش ساخت سازه و کیفیت مصالح

روش ساخت سازه استخر مهم ترین بخش برآورد هزینه برای راه اندازی یک استخر بزرگ است. سازه استخر باید از بتن مسلح و با دو شبکه آرماتور باشد.

برخی افراد به خاطر پرداخت هزینه های کمتر سازه استخر را با آجر یا بلوک می سازند؛ این کار کیفیت لازم را ندارد و خیلی زود از آب بندی خارج می شود. هم چنین به مرور زمان در بدنه آن ترک ایجاد می شود.

  1. امکانات و تجهیزات استخر

برای اینکه استخری شیک و لاکچری داشته باشید، می توانید برخی از امکانات و تجهیزات هم به آن اضافه کنید. این تجهیزات عبارتند از:

  • انتخاب سیستم تصفیه

این که برای استخرتان از اسکیمر استفاده کنید یا سرریز روی هزینه آن تاثیر می گذارد. چنانچه گندزدایی استخر شما به روش دستی باشد یا با استفاده از دستگاه های اتوماتیک، طبیعی است که استخر مجهز به دستگاه های اتوماتیک هزینه بیشتری به همراه خواهد داشت.

  • سیستم گرمایش استخر

استفاده از دستگاه های گرم کن داخل استخر مانند المنت ها ، پکیج های گرمایشی، دیگ های چدنی و مبدل های حرارتی و دستگاه های کرم کن دیگر هر کدام قیمت جداگانه ای دارد. بنابراین استفاده از هر کدام از دستگاه ها قیمت ساخت استخر را بالا می برد.

  • اجرت پیمانکار

به جز اینکه هزینه ساخت استخر خیلی بزرگ تحت تاثیر مواد و مصالح، تجهیزات آن می باشد. اجرت پیمانکار نیز روی هزینه احداث استخر بزرگ تاثیر می گذارد. البته اجرت یا دستمزد پیمانکار بسته به نوع کار متفاوت است که شامل موارد زیر می شود:

  • اجرت اجرای آرماتوربندی ، قالب بندی و بتن ریزی
  • اجرت اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی
  • اجرت سیمانکاری، آب بندی و سرامیک کاری
  • ابعاد استخر
  • طراحی ساخت استخر بزرگ

گفتنی است که تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد، به سلیقه متقاضی بستگی دارد و هزینه های احداث استخر بزرگ بسته به درخواست کاربر تغییر می کند.

 

سخن آخر

برای کسانی که قصد دارند استخر بزرگی احداث کنند برآورد هزینه ساخت استخر بسیار حائز اهمیت است. اول سرویس به همراه کادری از طراحان و پیمانکاران حرفه ای در زمینه راه‌اندازی یک استخر بزرگ و همچنین سرویس و نگهداری استخر و ساخت تصفیه خانه استخر و تجهیزات استخرمی توانند با هزینه مناسب بهترین کیفیت را به شما ارائه دهند و پاسخگوی نیاز شما مشتریان محترم باشند. جهت اطلاع از هزینه ساخت استخر خانگی در سال 1401 با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

سوالات پر تکرار کاربران در خصوص هزینه ساخت استخر بزرگ :

1. هزینه ساخت استخر بزرگ چقدر است؟

هزینه احداث استخر بزرگ نیز به مقدار مصالح و تجهیزاتی که برای ساخت استخر نیاز است، بستگی دارد.

هزینه احداث استخر بزرگ در باغ چگونه برآورد می شود؟

هزینه ساخت استخر باغ بسته به تجهیزات و مصالح به کار رفته و دستمزد پیمانکار قیمت های متفاوتی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.