اجرای تصفیه خانه استخر در کرج

نصب و اجرای تصفیه خانه استخر در کرج بسیار مورد توجه اهالی منطقه می باشد در این راستا گروه تاسیساتی اول سرویس با توجه به اهمیت این موضوع برای اهالی کرج و حومه از باتجربه ترین و منضبط ترین نیروهای متخصص استفاده می کند . شروع به کار این گروه اجرایی لزوماً بعد از طراحی و ساخت کاسه استخر انجام می گیرد .

برای مشاوره جهت طراحی و ساخت استخر در کردان  کلیک کنید.

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

اما شرایطی که یک تصفیه خانه اصولی و استاندارد باید داشته باشد لزوما قبل از ساخت کاسه استخر بررسی و نکات فنی لازم را جهت جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات در آینده مورد بررسی قرار میگیرد . اما اینکه یک تصفیه خانه استخر اصولی و کارامد باید چه شرایطی داشته باشد را در این مقاله به اختصار توضیح می‌دهیم . در این راستا هرگز از مشاوره با کارشناسان و مجریان با تجربه در این امر دریغ نکنید هرچند که نکات اصلی و مهم را در اینجا به شما توضیح می دهیم .

فاصله کاسه استخر تا محل تصفیه خانه

 فاصله استخر تا تصفیه خانه از نکات مهمی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد . هرچه فاصله تصفیه خانه تا کاسه استخر کمتر باشد فرایند تصفیه و گرم کردن آب استخر بهتر و اصولی در صورت می‌پذیرد . این امر به خصوص در زمینه گرمایش آب بسیار تاثیر گذار است چرا که در فواصل طولانی لوله کشی آب حرارت خود را از دست داده و یا کمتر می‌شود و به تبع آن میزان مصرف برق و انرژی و همچنین استهلاک تجهیزات بالاتر می‌رود . این در حالی است که در هزینه اولیه و هزینه های جاری نیز تأثیرگذار است بدین گونه که در فواصل طولانی بین استخر و تصفیه خانه سایزینگ و متراژ لوله ها بالاتر محاسبه می گردد و تجهیزاتی مثل پمپهای گردش آب نیز بزرگتر و قویتر لحاظ می‌شود و هرچه پمپ ها با ظرفیت و توان بالاتر نصب و استفاده شود قاعدتاً استهلاک و مصرف برق آنها نیز بیشتر می‌شود .

 ابعاد تصفیه خانه مناسب

 ابعاد تصفیه خانه استخر باید بر اساس نوع سیستم گردش آب برای تصفیه و گرمایش ( سرریز یا اسکیمر ) متغیر می باشد . در استخرهای سریز با توجه به حجم و ابعاد استخر ها باید یک منبع ذخیره آب به عنوان منبع بالانس با ظرفیت متناسب در تصفیه خانه نصب گردد که این منبع با توجه به فضای سرویس میزان قابل توجهی از متراژ تصفیه خانه را اشغال می کند . اما در سیستم اسکیمر هیچ نیازی به منبع بالانس نیست و قاعدتاً فضای کمتری برای ایجاد تصفیه خانه در نظر گرفته می شود . از فاکتورهای تاثیرگذار دیگر که در انتخاب ابعاد تصفیه خانه مهم است بحث گرمایش آب استخر است اگر استخر نیاز به گرمایش نداشته باشد و یا اینکه گرمایش آن توسط موتورخانه یا تجهیزاتی که خارج از فضای تصفیه خانه است ؛ قاعدتاً تصفیه خانه با ابعاد کوچکتری لازم است اما اگر تصفیه خانه در کنار تجهیزات تولید آب گرم مانند دیگ ، مشعل ، پمپ کلکتور ها و مبدل آبگرم قرار داشته باشد لازم است که علاوه بر در نظر گرفتن فضای اشغالی توسط این لوازم ، فضایی هم برای انجام سرویس و تعمیرات آنها نیز در نظر گرفته شود.

تراز کف استخر و کف تصفیه خانه

 نکته مهم و اساسی در زمان ساخت کاسه استخر و محل تصفیه خانه این است که حد الامکان کف استخر بعد از اجرای سیمان کاری و سرامیک کاری حداقل ۵۰ سانتی متر از کف تصفیه خانه بالاتر باشد . این امر در آینده و در زمان بهره برداری از استخر مانع هواگرفتن مدار لوله کشی شده و استهلاک پمپها را به حداقل میرساند .

اجرای دودکش برای موتورخانه گرمایش آب استخر

 اگر تصفیه خانه و موتورخانه گرمایشی آب استخر در یک محل قرار دارد ؛ از آنجا که غالباً استخر ها و تصفیه خانه ها در فضای باز اجرا می گردد در زمان ساخت تصفیه خانه ، بهترین و کوتاهترین محل و روش را برای خروج دود و آلاینده‌ها از دیگ گرمایشی انتخاب کنید . لازم است بدانید که این گازهای سمی بوده و اگر در کنار شناگران و یا درختان باشد باعث بروز مشکلات تنفسی می گردد .

دیواره های تصفیه خانه

 از آنجا که تصفیه خانه ها غالباً در داخل زمین تعبیه می‌شود دیواره های تصفیه خانه باید به گونه‌ای اجرا شود که باعث ورود آب و رطوبت به داخل اناقک تصفیه خانه نشود .چرا که آب و رطوبت علاوه بر خطرات احتمالی مانند برق گرفتگی باعث کاهش عمر مفید تجهیزات تصفیه خانه می گردد . ایزوله کردن دیواره ها و یا زهکشی خاک پشت دیوارها می تواند گزینه های مناسبی باشد .

 چاه اب در کف تصفیه خانه

وجود چاه اب در کف تصفیه خانه از لازمه های اجرا و ساخت تصفیه خانه است . تصفیه‌خانه‌ها محلی است که در تمامی مدار های لوله کشی و تجهیزات آن آب در جریان است و ممکن است به هر دلیل آبریزش به وجود آید . ضمن اینکه ممکن است بکواش و یا تخلیه آب استخر در داخل تصفیه‌خانه صورت گیرد لذا اگر چاه آب حتی با حداقل متراژ وجود داشته باشد سطح آب از کف تصفیه خانه بالاتر نیامده و باعث عدم وارد آمدن خسارات و خطرات احتمالی می شود .

خدمات راه اندازی و نصب تصفیه خانه استخر در کردان کرج

خدمات راه اندازی و نصب تصفیه خانه در کردان اصولاً بهتر است که توسط پیمانکار یا مجری استخر انجام می پذیرد چرا که به تمامی جزئیات و زیرساخت های استخرو لوله کشی آن آشنایی و اشراف کامل دارد . مطلوب است که همزمانی که راه اندازی تصفیه خانه و تحویل پروژه به کارفرما توسط پیمانکار صورت می گیرد ،  نگهداری و سرویس های احتمالی آینده نیز بر اساس یک قرارداد بین پیمانکار و کارفرما توسط همان گروه واگذار گردد .

 نصاب تصفیه خانه استخر در کرج

 نصاب تصفیه خانه استخر در کرج نه تنها باید به امور فنی لوله کشی مسلط باشد بلکه به مکانیزم کارکرد استخر و نحوه فرآیند عملیات فیلتراسیون و گرمایش همچنین از جزئیات فنی کارکرد با دیگ شوفاژ ،  مشعل شوفاژ ، شستشو و اسید واش مبدل های گرمایشی نیز آشنایی کامل داشته باشد .

و در آخر اینکه

تصفیه خانه قلب و مرکز فرماندهی استخر و جکوزی می باشد . طراحی و محاسبه ظرفیت دستگاه های فیلتراسیون و گرمایش آب استخر از اموری است که به صورت ویژه و تخصصی در گروه خدماتی و تاسیساتی اول سرویس انجام می شود.

3.8/5 - (6 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.