لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج باید توسط تکنسین هایی انجام شود که مهارت و تخصص انجام این کار را دارا می باشند و این کار را به صورت اصولی انجام می دهند.

پکیج به سبب برتری نسبت به سایر سیستم های گرمایشی همانند موتورخانه ، مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است و استفاده از این سیستم ، بسیار متداول شده است. به منظور افزایش راندمان و بازدهی این سیستم باید نصب دستگاه و لوله کشی آن به شکل اصولی و حرفه ای انجام شود. در ادامه ، مطالب مفیدی را درباره لوله کشی این دستگاه به شما ارائه می دهیم.


برای درخواست تکنسین کلیک کنید 


مهمترین نکته درباره پکیج چیست ؟

یکی از مهمترین نکاتی که درباره پکیج باید درنظر گرفت ، نحوه لوله کشی آن است. لوله کشی پکیج باید با توجه به موارد مهمی انجام شود که یکی از آنها ، سایز لوله کشی است. مورد بعدی که در این ارتباط اهمیت دارد ، قدرت پمپ دستگاه جهت پمپاژ آب گرم درون لوله کشی ها است. با درنظر داشتن این دو مورد می توان سرعت جریان آب در لوله ها را به خوبی تنظیم نمود. اگر سرعت جریان آب فراتر از میزان نرمال باشد ، با کاهش راندمان سیستم به علت نبود جریان هموار مواجه هستیم. در مقابل ، چنانچه سرعت پایین تر از میزان نرمال باشد ، امکان تأمین گرمای موردنیاز لوپ های لوله کشی فراهم نیست.

لوله کشی پکیج چگونه انجام می شود ؟

در لوله کشی این سیستم باید چندین اصول مهم را درنظر داشته باشید:

نخست نقشه مکان موردنظر را بررسی نموده و آن را به خوبی آنالیز کنید. سپس باید مکان نصب رادیاتورها را تعیین نموده و آن را روی نقشه معلوم کنید.

بر اساس مقیاس نقشه ، طول و عرض رادیاتور را ترسیم نموده و مکان متصل شدن لوله های شبکه به قسمت علم رادیاتور را به صورت دو دایره علامت بزنید. اگر تعداد پره های رادیاتور از 25 عدد بالاتر باشد ، مکان لوله های رفت و برگشت را در طرفین رادیاتور تعیین می کنیم.

مکان قرارگیری رادیاتورها و لوله کشی سیستم در نقشه ترسیم شده تا چنانچه به سرویس و هواگیری و تعمیر پکیج نیازمند بودیم ، دچار مشکل نشویم.

  • توجه داشته باشید که کوچکترین خطایی در لوله کشی سیستم ، موجب نامناسب بودن ظاهر سیستم و پایین بودن راندمان سیستم می شود. اگر لوله کشی این سیستم را به تکنسین های حرفه ای واگذار کنیم ، شاهد بهترین عملکرد دستگاه پکیج خواهیم بود.

روش های لوله کشی پکیج کدامند ؟

لوله کشی این سیستم به روش های مختلفی انجام شده که شامل لوله کشی مختلط ، لوله کشی با برگشت مستقیم و لوله کشی با برگشت معکوس می باشد. در لوله کشی مختلط ، اجرای لوله ها در کف و سقف کاذب ساختمان انجام می شود. ایده آل ترین نوع لوله کشی برای خانه ها و مکان هایی با مساحت کم ، لوله کشی با برگشت مستقیم می باشد. در اغلب ساختمان های شهری که مساحت نسبتاً متوسطی دارند ، لوله کشی برگشت معکوس اجرا می شود.

بهترین سایز لوله برای دستگاه پکیج چقدر است ؟

به منظور اجرای یک لوله کشی اصولی باید مواردی را درنظر داشت و بر اساس آن به انتخاب لوله و نحوه لوله کشی پکیج اقدام نمود. این موارد شامل سایز لوله ، طول لوله ، جنس لوله ، گرمای لازم پکیج ، توان حرارتی لوله ها ، مکان نصب سیستم ، شمار رادیاتورها ، زیربنای ملک ، قدرت پمپ پکیج و … می باشد.

با توجه به تمامی فاکتورهای مهم برای زیربناهای تا 100 متر ، از لوله های سایز 20 و 25 و برای زیربناهای بیشتر از 100 متر ، از لوله سایز 32 تک لایه استفاده می شود. حال اصول مهمی که در این زمینه رایج است این است که چنانچه لوله پنج لایه به کار برده شود ، بایستی قطر لوله پنج لایه را یک سایز کاهش داد.

علت این مسئله این است که در شرایط استاندارد ، لوله پنج لایه به میزان یک سایز از دبی بالاتری در مقایسه با لوله تک لایه برخوردار است و جهت برهم نخوردن تعادل سیستم باید این نکته را درنظر داشت. مناسب ترین سایز لوله برای این سیستم ، اندازه ای است که جریان را با سرعت یکسان و با فشار ایده آل در تمامی نقاط سیستم پخش نماید.

لوله کشی پکیج ، سرویس و تعمیر پکیج ، سرویس و تعمیر موتورخانه و سایر خدمات مرتبط با تجهیزات گرمایشی باید به دست تکنسین های حرفه ای و مجرب انجام شود که دارای مهارت موردنیاز در این زمینه باشند.

سایز لوله ورودی و خروجی پکیج چقدر باشد ؟

سایز لوله ورودی و خروجی پکیج را باید در زمان لوله کشی به درستی انتخاب نمود. با توجه به اصول متداول ، باید از لوله های سایز 16 و 20 میلیمتر نیوپایپ بدین منظور استفاده نمود. البته بر اساس شمار رادیاتورها می توان سایز لوله را کمتر و یا بیشتر درنظر گرفت.

به هر اندازه که شمار رادیاتورها بیشتر باشد ، باید سایز لوله ها را کاهش داد تا با مشکل کاهش شدت جریان در لوله کشی پکیج مواجه نشویم. اگر به بخش زیرین پکیج دقت کنید ، 5 عدد لوله را مشاهده نموده که شامل ورودی آب سرد ، خروجی آب گرم ، لوله گاز سیستم ، لوله برگشت مدار گرمایش و لوله رفت مدار گرمایش می باشد.

دقت داشته باشید که لوله های سه چهارم زیر پکیج و سه چهارم روی دیوار مربوط به مدار گرمایش سیستم پکیج می باشند. همچنین لوله های یک دوم زیر پکیج و یک دوم بر روی دیوار مربوط به مدار آب گرم مصرفی می باشند.

اول سرویس

در انتهای مبحث ” لوله کشی پکیج ” ، شما را با یکی از حرفه ای ترین مراکز ارائه دهنده خدمات سرویس ، نصب و تعمیرات سیستم های گرمایشی و سرمایشی آشنا می کنیم. اول سرویس ، نامی آشنا برای کاربران سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که اعتبار زیادی نزد آنها دارد. زیرا باکیفیت ترین خدمات را ارائه می کند. این مجموعه ، از کادری مجرب و متخصص برخوردار است که در زمینه نصب ، سرویس و تعمیرات انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاد هستند. تنها اول سرویس است که خدمات موردانتظار شما را ارائه می دهد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.