علت خنک نکردن کولر گازی

خنک نکردن کولر گازی دارای دلایل مختلفی از جمله کثیفی فیلترها ، خرابی موتور فن ، خرابی ترموستات ، سوختن برد ، سوختن کمپرسور و … می باشد.

یکی از مشکلات رایج کولرگازی ، گرم بودن باد کولرگازی است. دلایل گرم بودن باد کولرگازی در مدل های مختلف آن ، مشابه است.

چرا کولر گازی خنک نمی کند ؟

گرم بودن باد کولرگازی ممکن است به خرابی قطعات مختلف کولرگازی مربوط باشد. زیرا بسیاری از قطعات کولرگازی در سرد بودن باد کولرگازی ، نقش دارند. کولرگازی دارای قطعات مختلفی شامل کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور ، لوله های مویی ، برد الکترونیکی ، سنسور دمایی ، خازن و … می باشد.

برخی از قطعات کولرگازی در زمان خرابی ، قابل تعمیر بوده و برخی دیگر بایستی تعویض شوند. تلاش تکنسین های اول سرویس بر این است که نخست به تعمیر قطعات معیوب کولرگازی اقدام نمایند و در صورتی که تعمیرات بی فایده بود به تعویض قطعات اقدام نمایند.

دلایل اصلی خنک نکردن کولر گازی چیست ؟

کثیفی کندانسور : کندانسور معیوب مانع از خنک شدن گاز مبرد می شود. در چنین شرایطی در فرآیند سرمایش دستگاه ، مشکلی ایجاد می شود. کندانسور معیوب را می توان تعمیر و یا تعویض نمود.

نشتی گاز مبرد : کاملاً واضح است که اگر کولرگازی نشتی داشته باشد ، باد کولرگازی گرم خواهد بود. حتی یک نشتی کوچک سبب شده که به مرور زمان ، گاز مبرد کولرگازی کاهش پیدا کند، این مشکل را می توان با شارژ گاز کولرگازی برطرف نمود.

خرابی فن یا موتور فن : فن کولرگازی ، از اصلی ترین قطعات کولرگازی است که در سرد بودن باد کولرگازی نقش دارد. سوختن موتور فن و یا قطعی سیم های فن سبب شده که باد کولرگازی به شدت گرم باشد. در سرویس و تعمیر کولر گازی ، به تعمیر و یا تعویض فن معیوب اقدام می کنند.

سوختن سنسور دما : یکی از دلایل خنک نکردن کولر گازی ، سوختن سنسور است. سنسور با سنجش دمای محیط و قیاس آن با دمای تنظیمی از سوی کاربر ، دستور روشن و خاموش شدن را به موتور صادر می کند.

سوختن برد الکتریکی : خرابی برد سبب بروز مشکل در کارکرد کمپرسور ، کندانسور و فن می شود. در نتیجه ، باد کولرگازی گرم خواهد بود.

کثیفی فیلترها : باد کولرگازی در دو مرحله از فیلترهای کولرگازی گذر می کند. زمانی که فیلترها کثیف شده و یا فرسوده شوند ، از خروج هوای خنک به بیرون جلوگیری نموده و باد کولرگازی گرم به نظر می آید.

تنظیمات اشتباه ترموستات : از دیگر دلایل خنک نکردن کولر گازی می توان به تنظیمات اشتباه ترموستات اشاره نمود.

دلایل دیگر باد گرم کولرگازی چیست ؟

  • اگر پنل خارجی کولرگازی در مکانی نصب شده باشد که در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد ، باد کولرگازی گرم خواهد بود.
  • کولرگازی های فرسوده و قدیمی ، کیفیت خود را از دست داده اند و عملکرد سابق را ندارند. در چنین شرایطی نمی توانند باد خنک و مطلوبی داشته باشند.
  • مسدود بودن شیرها ، شلنگ ها و لوله های مویی و مسی مانع از خنک شدن باد کولرگازی می شوند.
  • اگر ظرفیت کولرگازی متناسب با متراژ مکان موردنظر نباشد ، کولرگازی توانایی خنک کردن محیط را نخواهد داشت.

خرابی موتور یا کمپرسور می تواند عامل خنک نکردن کولر گازی باشد ؟

یکی از اصلی ترین اجزای کولرگازی ، کمپرسور است. اگر کمپرسور خراب باشد ، عملکرد کولرگازی با مشکلاتی مواجه می شود. گرم بودن کولرگازی ، یکی از نتایج خرابی کمپرسور است. تکنسین باید به تست سلامت کمپرسور اقدام نموده و چنانچه کمپرسور خراب باشد به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نماید. تعمیر و تعویض کولرگازی ، اقدامی کاملاً تخصصی است و تنها باید به دست تکنسین های حرفه ای و مجرب انجام شود که تخصص این کار را کاملاً داشته باشند و بتوانند به عیب یابی کمپرسور اقدام نمایند.

دلیل گرم بودن باد کولرگازی نو چیست ؟

در ادامه بررسی دلایل خنک نکردن کولر گازی ، به علت گرم بودن باد کولرگازی نو می پردازیم که موجب گلایه مندی بسیار از کاربران شده است. زمانی که کولرگازی نو خنک نمی کند ، نمی توان احتمال داد که قطعات آن معیوب هستند. زیرا کولرگازی نو ، حتماً دارای قطعات سالم و بی نقص می باشند. نامناسب بودن ظرفیت کولرگازی و نصب پنل خارجی کولرگازی در مکان نامناسب از دلایل گرم بودن باد کولرگازی است.

سرویس کولرگازی سبب خنک شدن باد کولر گازی می شود ؟

یکی از دلایل گرم بودن باد کولر گازی ، عدم سرویس آن است. متأسفانه بعضی از کاربران نسبت به سرویس کولر گازی بی توجه هستند و گمان می کنند که کولرگازی به سرویس نیاز ندارد. به منظور عملکرد مطلوب کولرگازی و افزایش عمر قطعات آن ، باید یک برنامه مشخص برای سرویس کولرگازی داشته باشید و در زمان مقرر به سرویس های دوره ای کولرگازی اقدام نمایید. با سرویس های دوره ای کولر گازی ، موجب حفظ کیفیت کولرگازی شوید و از باد خنک و دلپذیر آن لذت ببرید.

راهکارهای رفع مشکل باد گرم کولرگازی چیست ؟

مشکل خنک نکردن کولر گازی را می توان با راهکارهایی برطرف نمود. تمیز نمودن فیلترهای اواپراتور ، شستشوی کویل کندانسور ، نصب پنل خارجی در مکان مناسب ، تمیز کردن مسیر ورودی هوا ، چک نمودن قطعاتی مانند کمپرسور و رله اورلود و … از راهکارهای رفع مشکل باد گرم کولرگازی هستند.

موارد گفته شده باید توسط تکنسین های مجرب و ماهر انجام شود. زمانی که یک کاربر عادی به بررسی قطعات داخلی کولرگازی اقدام می کند ، ممکن است صدماتی به آن وارد کند. لذا خواهشمند است از دستکاری کولرگازی و باز نمودن قطعات داخلی آن خودداری نمایید. تکنسین های حرفه ای حتماً مشکل خنک نکردن کولر گازی را رفع خواهند نمود.

اول سرویس

مجموعه اول سرویس ، یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیراتی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی است که دارای کادری حرفه ای و مجرب است. تکنسین های این مجموعه از تخصص و دانشی بالا در زمینه سرویس و تعمیرات انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی از جمله موتورخانه ، پکیج ، کولرگازی ، فن کوئل و … برخوردار هستند. خدمات این مجموعه دارای کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب است. شما می توانید برای دریافت خدمات تعمیراتی در بالاترین سطح کیفی ، با اول سرویس تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید...
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.