تنظیم مشعل گازی ایران رادیاتور

تنظیم مشعل گازی ایران رادیاتور از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا تنظیمات مشعل باید با دقت و تمرکز بسیار زیادی انجام شود.

عملکرد مشعل چگونه است ؟

مشعل ها دارای ساختار پیچیده ای نیستند. زمانی که سوخت به جریان می افتد ، جرقه زده شده و شعله تشکیل می شود. شعله توسط کانال ویژه ای به سمت کوره انتقال پیدا می کند. حرارت تا هنگامی وجود خواهد داشت که سوخت رسانی انجام شده و هوای موردنیاز به شعله برسد. کنترل کننده های الکترونیکی ، مسئولیت کنترل مقدار جریان هوا و سوخت ورودی را بر عهده دارند. در ساختار اکثر موتورخانه ها  ، سنسورهایی به منظور کنترل دود تعبیه شده اند که بر اساس مقدار دود ایجاد شده ، میزان سوخت و هوای موجود کارکرد دستگاه را تعیین می کنند و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد ، شعله خاموش می شود.

سوخت پیش از ورود به جرقه زن از فیلتری گذر کرده  تا مقدار سوخت ورودی به مشعل از ناخالصی آن، سنسورهای فشار موجود در مشعل به سنجش فشار هوای احتراق پرداخته تا در صورتی که میزان آن را نامناسب تشخیص دهند ، فرمان خاموش شدن مشعل را صادر کنند. تنظیم مشعل گازی ایران رادیاتور باید به درستی انجام شود.

راه اندازی مشعل ایران رادیاتور چگونه است ؟

به منظور پیشگیری از بروز مشکل و عدم نیاز به تعمیر مشعل ، باید راه اندازی مشعل توسط تکنسین های حرفه ای و با تجربه انجام شود. راه اندازی مشعل ، اقدام بسیار تخصصی است و از توان شما خارج است. برای راه اندازی مشعل و تنظیمات آن ، باید به نکات زیر توجه داشت :

  • دودکش باید چک شود تا از نبود مشکل از این نظر ، اطمینان حاصل شود.
  • محفظه احتراق و دیگ را باید بازدید نمود که انباشته از دوده و آلودگی نباشد.
  • در زمان راه اندازی مشعل باید فیلترهای مناسبی را در مسیر گاز ورودی به مشعل قرار داد.
  • به منظور عملکرد بهینه مشعل باید برای سرویس های دوره ای برنامه ریزی نمود. تنظیم مشعل گازی ایران رادیاتور باید به دست افرادی انجام شود که اطلاعات موردنیاز در این زمینه را دارا باشند.

هنگام راه اندازی مشعل ، نخست فن مشعل کار کرده و کلید ایمنی در کمتر از یک دقیقه ، فرمان جرقه را به رله صادر می کند. سپس رله موجب باز شدن شیر برقی گاز شده و شعله ایجاد می شود. میله یونیزاسیون از رله خواسته تا از وجود شعله اطمینان حاصل کند. سپس جرقه زن قطع می گردد.

دلایل روشن نشدن مشعل گازی و گازوئیلی ایران رادیاتور چیست ؟

دلایل روشن نشدن مشعل گازوئیلی و گازی شامل خرابی رله ، معیوب بودن سیم های جرقه ، اتصال کوتاه در الکترودهای جرقه و یا خرابی آن ، اختلال در ترانسفورمر جرقه ، نبود سوخت ، بسته بودن دریچه تأمین سوخت ، شکسته بودن برخی از اتصالات و … می باشد. یک تکنسین حرفه ای به خوبی می تواند علت بروز این مشکل را متوجه شود.

همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله روشن نشدن مشعل گازوئیلی مراجعه کنید.

تنظیمات سوخت و هوای مشعل گازی ایران رادیاتور چگونه است ؟ 

تنظیمات سوخت و هوا باید به نسبت معینی از یکدیگر انجام شود. تنظیمات درست نسبت سوخت و هوا سبب افزایش بازدهی احتراق شده و مصرف سوخت را کاهش می دهد. تنظیمات سوخت و هوا برای احتراق مشعل در مشعل های سایز کوچک با استفاده از دمپرهای دستی قابل انجام است.

تنظیمات سوخت و هوا در مشعل های سایز بزرگ با استفاده از دمپر اتوماتیک انجام می شود. این نکته را باید درنظر داشت که دمای هوا و رطوبت دیگ موتورخانه در فصول مختلف ، متفاوت می باشد. لذا تنظیمات دمپر هوا در ابتدای هر فصل ، ضرورت دارد.

در تنظیم مشعل گازی ایران رادیاتور حتماً بایستی تنظیمات سوخت و هوا را به خوبی انجام داد. مشعل های جدید و با ظرفیت بالا دارای یک سیستم کنترل هوشمند PLC بوده که به طور خودکار به تنظیمات نسبت سوخت و هوا می پردازد. با توجه به اینکه بازدهی احتراق سوخت در مشعل در اغلب موارد کامل نیست و ممکن است هدررفت حرارتی وجود داشته باشد ، بهتر است ظرفیت مشعل را اندکی بیشتر از ظرفیت دیگ انتخاب نمود.

بهتر است تمامی موارد ذکر شده توسط تکنسین های متخصص در این زمینه انجام شوند. تنظیمات اشتباه هر یک از موارد گفته شده ، می تواند راندمان سیستم را کاهش داده و یا عملکرد سیستم را با اختلال مواجه کند.

تنظیمات گاز در تنظیم مشعل گازی ایران رادیاتور چگونه انجام می شود ؟

در این بخش باید تنظیم گاز استارت و گاز اصلی به درستی انجام شود. برای تنظیم گاز استارت باید کلاهک موجود روی شیر برقی را باز نموده و پیچ تنظیم کننده را پیدا نموده تا به کمک آن تنظیم گاز استارت را انجام داد. اگر مهره را به سمت مثبت بچرخانید ، میزان گاز استارت افزایش پیدا کرده و چنانچه مهره را به سمت منفی چرخانده ، میزان گاز استارت کاهش پیدا می کند.

حال نوبت به تنظیمات گاز اصلی می رسد. بدین منظور ، پیچ های قفل کننده موجود روی کلاهک شیربرقی را باز نموده و کلگی شیر را بچرخانید. این کار را به دقت انجام داده و اصلاً عجله ای در کار نداشته باشید. با چرخش کلاهک شیر در جهت چپ و راست ، این امکان فراهم شده که تنظیمات گاز اصلی مشعل را انجام داد. اگر حجم گاز اصلی ورودی به مشعل افزایش پیدا کند ، شعله پر حرارت تر می شود. علامت مثبت و منفی موجود روی کلاهک شیر برقی ، جهت کاهش و یا افزایش گاز اصلی را نشان داده تا تنظیم مشعل گازی ایران رادیاتور را به درستی انجام دهید.

اول سرویس

برای دریافت خدمات تأسیسات می توانید با شماره های اول سرویس ( 02177955597) تماس حاصل کنید. مجموعه اول سرویس دارای تکنسین های متبحری است که در زمینه نصب ، سرویس و تعمیرات انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی از تخصص و مهارت بالایی برخوردار هستند. کلیه خدمات اول سرویس در محل ارائه شده تا در زمان و هزینه مشتریان صرفه جویی شود. اول سرویس ، آمادگی داشته که در نقاط مختلف تهران به خدمات دهی به مشتریان گرامی اقدام نماید.

4.1/5 - (7 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.